نوشته شده توسط : آرزو

گارانتي ضمانتي است که به واسطه آن مشتري با دل قرص خريد کند و خيالش آسوده باشد که اگر اتفاقي براي کالاي خريداري شده بيفتد شرکت فروشنده حامي‌اش خواهد بود. به عبارتي کارت گارانتي، يکي از مهم‌ترين جنبه‌هاي هويت بصري يک برند است. کارتي که به عنوان کارت گارانتي و به نشانه اين تعهد در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد، بايد القا کننده اين حس به مشتري باشد. به واسطه اين کارت که به مشتري ارائه مي‌گردد، فروشنده متعهد مي‌شود که براي مدت زمان مشخصي از محصول خود پشتيباني نمايد و در صورت خرابي يا به وجود آمدن برخي از مشکلات که در هنگام "چاپ کارت گارانتي" روي سطح آن درج شده است به مشتري خدمات ارائه نمايد.

 

چرا کارت گارانتي بايد روي کارت PVC چاپ شود؟
کارت‌ هاي گارانتي يا ضمانت نامه معمولا چند ماه يا چند سال اعتبار دارند، بنابراين دارنده آن جهت استفاده از خدمات پس از فروش بايد تا تاريخ اعتبار کارت آن را نزد خود نگه دارد. از آنجايي که ماندگاري کارت گارانتي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است بهتر است براي چاپ آن‌ها روي  کارت‌ هايي مستحکم و با ماندگاري بالا انجام گيرد تا از مخدوش شدن يا از بين رفتن آن‌ها جلوگيري شود. مناسبترين جنس براي اين منظور استفاده از کارت PVC است که بسيار مستحکم بوده و در برابر عواملي همچون آب، رطوبت، ضربه، سايش و شکستگي مقاوم است. کارت‌ هاي پي وي سي به دليل خصوصياتي که دارند بهترين گزينه براي چاپ کارت گارانتي بلند مدت هستند و شما مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد که کارت مورد نظر براي مدت زمان طولاني در اختيار مشتري قرار دارد.


انواع کارت PVC براي چاپ کارت گارانتي
کارت‌ هاي PVC در انواع مختلفي يافت مي‌شوند و از نظر ضخامت، نوع و نحوه چاپ با يکديگر متفاوتند. اما مي‌توان آن‌ها را به دو دسته کارت پي وي سي ساده و کارت پي وي سي هوشمند تقسيم‌بندي نمود که هر يک رنگ بندي‌هاي متنوع و ضخامت‌هاي گوناگوني دارند.

کارت گارانتي مي‌تواند روي کارت پي وي سي ساده سفيد، طلايي متاليک، نقره‌اي متاليک با ضخامت‌هاي 300 ميکرون، 500 ميکرون و 760 ميکرون چاپ شود. کارت‌‌هاي هوشمند (مجهز به تکنولوژي مگنت يا RFID) نيز به دليل خصوصيات ذاتي خود امکان استفاده به عنوان کارت گارانتي را دارند. چاپ کارت گارانتي هوشمند به نوعي به مشتري کمک مي‌کند تا اطلاعات محصول خريداراي شده را راحت‌تر به دست بياورد. اما قيمت بالاي اين کارت باعث شده که نسبت به کارت‌ هاي ساده کاربرد کمتري داشته باشد. اما معمولا کارت گارانتي روي کارت‌‌هاي ساده و در دو رنگ طلايي و نقره‌اي و در برخي موارد همراه با هولوگرام چاپ مي‌شود. امکان شخصي‌سازي‌ اين کارت‌‌ها وجود دارد اما نمي‌توان اطلاعاتي داخل آن‌ها ذخيره نمود، زيرا فاقد حافظه هستند. اما در صورت نياز مي‌توان روي آن‌ها بارکد، کد مشتري يا شماره سريال چاپ زد.


مراحل طراحي کارت گارانتي در فتوشاپ براي چاپ روي کارت PVC
زيبايي کارت‌ هاي گارانتي به کلاس يک شرکت اضافه مي‌کند و موجب افزايش اعتبار مجموعه مي‌شود. کارت گارانتي بايد به گونه‌اي طراحي شده باشد که در عين زيبايي، رسمي و قابل اعتماد باشد. طراحي کارت گارانتي بايد خلاقانه، زيبا و حرفه‌اي باشد و بايد به نوعي انجام گيرد که به شما و محصولتان نزد مشتريان ارزش و اعتبار بخشد. اين موضوع را هم در نظر داشته باشيد که استفاده از رنگ سازماني، لوگو و نام مجموعه در طراحي کارت ضمانت نامه، به برندينگ شما کمک مي‌کند.

همچنين براي طراحي کارت‌ هاي پي وي سي اصولي وجود دارد که رعايت آن‌ها الزامي‌است و به شرح ذيل هستند:

  • مناسب‌ترين نرم‌افزار طراحي کارت گارانتي، فتوشاپ و کورل هستند.
  • طرح کارت گارانتي بايد کاربردي و متناسب با کسب و کار باشد.
  • درج لوگو و اطلاعات محصول روي کارت گارانتي الزاميست.
  • مدت زمان اعتبار کارت و موارد شامل گارانتي حتما درج شود.
  • مي‌توان بر اساس نياز کارت ضمانت را بصورت يک رو و يا دورو طراحي نمود.
  • امکان چاپ اطلاعاتي نظير مدل دستگاه، کد فعال‌سازي و تاريخ شروع ضمانت نيز روي کارت وجود دارد.
  • سايز استاندارد براي طراحي 8.9 در 5.7 سانتي متر است.
  • اگر چاپ کارت‌ ها ديجيتال است مد رنگي در هنگام طراحي بايد به صورت RGB باشد. اگر چاپ بصورت افست است مد
  • رنگي بايد CMYK تنظيم شود.
  • رزولوشن را روي 300dpi تنظيم کنيد.
  • طرح لايه باز کارت گارانتي بايد با فرمت psd ذخيره گردد.

 

نکات ارسال اطلاعات متغير:

اطلاعات متغير کارت گارانتي که پس از چاپ بر روي کارت‌ ها درج مي‌شود بايد در قالب يک فايل اکسل ارائه گردد. اين اطلاعات معمولا شامل کد محصول، نوع گارانتي، تاريخ شروع و اتمام گارانتي خواهد بود که لازم است به صورت منظم و شماره‌گذاري شده باشد. لازم به ذکر است که بايد براي اطلاعاتي که روي کارت‌ هاي گارانتي درج مي‌شوند فضاي کافي در نظر گرفته شود.

در ادامه نمونه متن کارت گارانتي را که بايد روي همه کارت‌ ها چاپ شود بيان مي‌نماييم.

  • نام و مدل محصول يا خدمات
  • مدت زمان اعتبار ضمانت نامه
  • درج لوگو
  • مواردي که منجر به ابطال ضمانت مي‌گردد
  • شرايط تعويض و مدت زمان بازگشت محصول
  • شماره سريال محصول
  • تاريخ شروع و پايان گارانتي
  • موارد و شرايطي که جزو گارانتي محسوب مي‌شوند
  • آدرس و شماره تماس فروشگاه

دقت داشته باشيد که بسته به نوع طراحي که مدنظر داريد بخشي از اين اطلاعات بايد روي کارت و بخشي ديگر در پشت آن درج شوند.

 

روش چاپ کارت گارانتي پي وي سي
چاپ کارت گارانتي PVC از طريق تکنيک‌هاي چاپ افست و چاپ ديجيتال انجام مي‌گيرد که طريقه عملکرد و دستگاه مورد استفاده براي هر يک متفاوت است. روش ديجيتال در مواردي که تيراژ پايين بوده و اطلاعات متغير داريم مورد استفاده قرار مي‌گيرد در صورتي که افست زماني به کار مي‌رود که تيراژ کارت‌ها براي چاپ بالا و تمام اطلاعات ثابت باشند. چاپ افست کارت گارانتي از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه است و براي کساني که به دنبال چاپ با تعداد بالا هستند، بهترين انتخاب ممکن است. سفارش چاپ افست به صورت ضريبي از 1000 پذيرفته مي‌شود و براي کارت‌هاي PVC با ضخامت 300 تا 760 ميکرون مناسب است. بدان علت که کارت‌هاي ضمانت معمولا در تيراژهاي بالا چاپ مي‌شوند و شامل اطلاعات متغير هستند، بهترين روش براي آن‌ها چاپ افست است.

 

دستگاه چاپ کارت گارانتي پي وي سي
کارت‌هاي گارانتي گلاسه توسط دستگاه‌هاي مخصوصي به چاپ مي‌رسند. با توجه به اينکه متريال اصلي کارت‌ مورد بحث ما از مواد پي وي سي است، به دو صورت قابل چاپ است.

همانطور که بيان شد به روش افست در چاپخانه و يا به روش ديجيتال مي‌توان کارت گارانتي PVC چاپ نمود. نکته مهمي که در زمينه اين نوع کارت وجود دارد، متغير بودن اطلاعات موجود بر روي هر کارت است. در اکثر موارد کارت گارانتي حاوي اطلاعاتي است که به صورت منحصر به فرد براي هر محصول به چاپ مي‌رسد. در اين حالت معمولا چاپ طرح اصلي توسط دستگاه چاپ افست صورت مي گيرد و اطلاعات مخصوص هر کارت با استفاده از چاپگرهاي ديجيتال روي آن درج مي‌شود. برخي توليدکنندگان محصولات نيز بر اساس تمايل خود اقدام به خريد دستگاه‌هاي مخصوص چاپ کارت پي وي سي مانند پرينتر هايتي، پرينتر اوليس، پرينتر فارگو و ساير چاپگرهاي کارت مي‌کنند؛ و خودشان چاپ داده‌هاي منحصر به‌فرد هر کالا را انجام مي‌دهند.

 

منبع: https://cardpardaz.com/printing-pvc-card/printing-pvc-garranty-card/



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1402 | نظرات ()