نوشته شده توسط : آرزو

چاپ کارت pvc یکی از پر کاربردترین و ارزان ترین راه های احراز هویت و و شناسایی افراد جهت ارائه خدمات گوناگون به صورت با کیفیت و مطمئن است. امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ، شرکت‌ها و مؤسسات مختلف از گزینه چاپ کارت پی وی سی استفاده می‌کنند. این قبیل کارت‌ ها که از رایج ترین نمونه های آن ها می‌توان به کارت های شناسایی و پرسنلی، کارت‌های وفادای، کارت عضویت در باشگاه، کارت‌های اعتباری و کارت‌های دسترسی اشاره نمود، که وظیفه بالا بردن امنیت مکان و همچنین سهولت در کنترل تردد را بر عهده دارند.

بنابراین چاپ کارت پی وی سی می‌تواند اهداف متفاوتی داشته باشد. با توجه به موارد بسیار استفاده از کارت های PVC، چاپ با کیفیت و مقرون به صرفه بر روی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت که به فرآیند چاپ کارت پی وی سی  به شکل تخصصی‌تر نگاه کنیم و روند کلی آن را مورد بررسی قرار دهیم. لذا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه چاپ روی کارت پی وی سی آشنا شوید.

 

مراحل  و تجهیزات لازم برای چاپ کارت pvc

چاپ روی کارت پی وی سی نیازمند تجهیزات خاصی بوده و دارای مراحل مختلفی است که توجه به هر کدام از این مراحل به کیفیت چاپ کارت pvc کمک می‌کند. این کارت ها قابلیت های بسیاری دارند که با این وجود، می‌توان اطمینان داشت که امکان استفاده از آن ها در صنایع و حوزه‌های مختلف فراهم است. در حقیقت این چاپ کارت PVC است که در صنایع مختلف به کسب و کارها کمک می‌کند. برای مثال در شرکت ها به عنوان کارت شناسایی و کارت پرسنلی و جهت احراز هویت مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا در فروشگاه‌ها به عنوان کارت تخفیف و یا کارت هدیه عرضه می‌شوند.

 

 

  • پرینترهای چاپ  کارت پی وی سی

 

چاپ کارت پی وی سی نیاز به یک پرینتر کارت PVC و کارت مناسب برای این پرینترها که قابلیت جذب جوهر چاپگر را داشته باشند، دارد. مدل‌های مختلفی از چاپگرها برای چاپ کارت پی وی سی وجود دارد که از نظر برند، تکنولوژی چاپ و مواد مصرفی با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام از آن ها با مکانیزم خاصی عمل می‌کنند. با این حال، هدف نهایی تمام آن ها ایجاد یک چاپ با کیفیت بر روی کارت خام PVC است. با این تفاسیر انتخاب دستگاه چاپ کارت پی وی سی از مهمترین مراحل این فرآیند می‌باشد. چاپ کارت PVC شامل استفاده از یک پرینتر جوهر افشان است که بتواند کارت‌های پلاستیکی در انواع مختلفی وجود دارند و از آنجایی که تمام چاپگرها با کارت های مختلف سازگار نیستند. بنابراین لازم است که پیش از خرید دستگاه و کارت، مناسب بودن آن ها را از لحاظ مختلف برای هدف نهایی خود در نظر بگیرید. بنابراین در فرآیند چاپ کارت PVC اگر بتوانید یک دستگاه خوب و مناسب برای هدف خود پیدا کنید، یعنی اولین گام را محکم برداشته‌اید. برای مثال جهت چاپ کارت شناسایی پی وی سی سازمان‌ می‌توان بر اساس تیراژ و نوع کارت(ساده، هوشمند) یکی از پرینترهای چاپ کارت را برگزید.

 

 

  • طراحی کارت PVC

 

طراحی کارت مرحله بعدی در چاپ کارت PVC است که از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است متناسب با هدف تولید کارت باشد. طراحی کارت به کمک نرم افزارهای طراحی مختلف صورت می‌گیرد. نرم افزاری برای این کار مناسب است که قابلیت استفاده از متن نوشتاری و تایپوگرافی به صورت همزمان را داشته باشد و استانداردهای مربوط به چاپ کارت PVC را ارائه نماید. در هنگام انتخاب نرم افزار طراحی می‌بایست دقت نمود که طراحی با کیفیت بالایی صورت می‌گیرد. از رایج ترین نرم افزارها می‌توان به فتوشاپ اشاره نمود که امکان ایجاد الگوهای مختلف به صورت پیچیده و ساده را به کاربر می‌دهد و با استفاده از آن می‌توان با توجه به ابعاد نهایی کارت، طرح مورد نظر خود را پیاده سازی نمود. در صورتی که طراحی کارت پی وی سی را با رعایت نکات مهمی‌که در این مورد وجود دارد انجام دهید، مطمئناً الگوی نهایی چاپ کارت PVC نیز مناسب خواهد بود.

 

 

  • چاپ کارت PVC تک رو یا دورو

 

کارت‌های PVC امکان استفاده از دو طرف خود را برای کاربران فراهم می‌کنند و می‌توان از هر دو طرف کارت نهایت استفاده را برد. بنابراین افراد می‌توانند متناسب با اهداف خود برای چاپ کارت PVC، چاپ تک رو یا دورو را انتخاب نمایند. برای اهداف معمولی بسیار ساده می‌توان به چاپ تک رو بسنده کرد که علاوه بر اینکه سرعت چاپ کارت را بالاتر می‌برد، هزینه نهایی آن نیز کمتر است. ولی چاپ کارت PVC به صورت دورو مزایای بیشتری دارد و با وجود اینکه ممکن است باعث افزایش هزینه نهایی چاپ و حتی سرعت چاپ شود؛ با این علت که فضای بیشتری را برای طراحی در اختیار افراد قرار می‌دهد، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برای چاپ کارت شناسایی و چاپ کارت پرسنلی به دلیل وجود اطلاعات بیشتر جهت چاپ بهتر است کارت ها را به صورت دورو طراحی و چاپ نمود.

 

 

  • لمینیت کارت پرسنلی PVC

 

هر اندازه که در طراحی خلاقیت به کار برده شود و چاپ کارت PVC با کیفیت بالایی صورت گیرد، هنوز هم یک نقطه ضعف در مورد کارت های چاپ شده وجود دارد و آن عکس العمل کارت در شرایط مختلف محیطی است. با اینکه کارت‌های پی وی سی مقاومت بالایی در برابر عوامل گوناگونی نظیر آب و رطوبت، گرما و حتی خراشیدگی دارند با این حال نمی‌توانند محافظ خوبی برای چاپ کارت‌هایی نظیر کارت پرسنلی که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، باشند. در واقع کارت ها نمی‌توانند جوهر را برای مدت طولانی از صدمات ناشی از نور آفتاب یا حتی خراشیدگی حفظ کنند. به همین دلیل، جهت محافظت از چاپ روی آن می‌توان اقدام به لمینیت کارت نمود. در این فرآیند پس از چاپ، یک لایه شفاف پلاستیکی و منعطف از طریق سیستم حرارتی بر روی کارت قرار گرفته و تمام سطح کارت را پوشش می‌دهد. افزودن این لایه، علاوه بر اینکه خللی در فعالیت‌های مغناطیسی کارت ایجاد نمی‌کند، بلکه با درخششی که به کارت می‌دهد بر زیبایی آن می‌افزاید.



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

کارت PVC نوعی کارت پلاستیکی تولید شده از ماده ای به نام پلی ونییل کلراید (polyviny chloride) است که از چندین لایه به هم فشرده ساخته شده است.

 

کارت‌های pvc دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند به نحوی که به هیچ وجه با کاغذ و کارت‌های مقوایی قابل قیاس نیستند. این کارت‌ها قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارند و به هیچ وجه نمی‌شکنند علاوه بر خاصیت ضد آب و ضد رطوبتی که دارند، کیفیت چاپ در این نوع کارت نیز بسیار زیاد است. کارت pvc خام در رنگ‌های مختلف و متنوعی از جمله سفید، نقره ایی، طلایی، قرمز، مشکی … و به صورت مات و متالیک موجود هستند. این کارت‌ها فارغ از نوع با ابعاد استاندارد ۵۴*۸۵ و ضخامت‌های مختلف ۷۶۰ میکرون و ۵۰۰ میکرون و ۳۰۰ میکرون تولید می‌شوند که هیچ گونه طرحی روی آنها وجود ندارد. کارت خام پی وی سی دارای استاندارد CR80 بوده که برای چاپ بسیار ایده آل است. از کارت‌های خام به منظور چاپ کارت در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. کارت خام pvc به شما این امکان را می‌دهد که پس از طراحی کارت، طرح یا متن خود را با هر زمینه رنگی در پشت و روی آن چاپ کنید. قابلیت فوق العاده ای که این دسته از کارت‌ها را از سایر کارت‌ها مجزا کرده قابلیت هوشمند سازی آن هاست که در لایه‌های داخلی و میانی خود یک چیپ حافظه با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات دارند که در انواع مختلفی دسته بندی می‌گردد و می‌تواند موجب تفاوت کارت‌های پی وی سی با یکدیگر گردد.

 

انوع کارت pvc خام

 

به طور کلی کارت‌های پی وی سی خام به سه دسته ساده، مایفر و مگنت تقسیم بندی می‌گردند، که هر کدام از کارت‌های pvc کارایی مخصوص به خود را دارد.

 

  • کارت pvc خام ساده

 

کارت خام pvc ساده فاقد نوار مغناطیسی، چیپ یا حافظه‌ای است و به منظور چاپ کارت در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود و صرفاً جهت شناسایی دیداری و چاپ کارت شناسایی یا کارت ویزیت از آنها استفاده می‌شود. کارت پی وی سی خام ساده به شما این امکان را می‌دهد که طرح، متن و بارکدهای مورد نظرتان را با هر زمینه رنگی چاپ کنید. با داشتن کارت خام سفید محدودیتی در طراحی نخواهید داشت. از ساده‌ترین طرح‌ها و متن‌ها تا پیچیده ترینشان می‌توانند روی آن چاپ شوند. کارت‌های خام پی وی سی در رنگ بندی‌های مختلف و ضخامت‌های ۳۰۰، ۵۰۰ و ۷۶۰ میکرون وجود دارند که بسته به نوع استفاده و برحسب نیاز می‌توان هر یک را به کار گرفت. کارت‌های خام معمولاً به صورت برش خورده و آماده در بسته بندی‌های مختلف عرضه می‌شوند و دو طرف آنها دارای لمینیت است و به راحتی توسط پرینتر چاپ کارت PVC قابل چاپ هستند.

 

 

  • کارت مایفر خام

 

کارت مایفر یا Mifare، نوعی کارت پی وی سی PVC هوشمند یا دارای حافظه است که به صورت غیر تماسی و از طریق امواج رادیویی با دستگاه کارتخوان ارتباط برقرار می‌کند. این نوع از کارت‌های هوشمند به یک تراشه با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات و یک آنتن داخلی با قابلیت خواندن و نوشتن داده‌ها تجهیز شده اند. کارت مایفر نیز مانند دیگر کارت‌های پی وی سی به صورت خام به فروش می‌رسد. کارت خام مایفر که از نظر میزان ظرفیت حافظه در دو نوع 1K و 4K در بازار یافت می‌شود کاربردهای بسیاری دارد. کارت مایفر خام در بسیاری از سیستم‌ها کاربرد دارد و در فرکانس ۱۳.۵۶ مگاهرتز کار می‌کند. از عمده استفاده این نوع کارت خام پی وی سی می‌توان به چاپ کارت حضور غیاب، چاپ کارت مترو، چاپ کارت تردد، چاپ کارت باشگاه مشتریان، چاپ کارت پرسنلی هوشمند و … اشاره نمود. قیمت کارت خام مایفر به عواملی گوناگونی بستگی دارد و بر اساس کشور سازنده، تیراژ، میزان ظرفیت حافظه و ضخامت می‌تواند متفاوت باشد.

 

 

  • کارت مگنت خام

 

‌کارت مگنت یا مغناطیسی از دیگر انواع کارت‌های pvc هوشمند است که یک نوار مغناطیسی روی کارت دارد و حاوی چند لایه اطلاعات است. این دسته از کارت‌های PVC از نوع تماسی هستند و اطلاعات روی نوار مغناطیسی آنها کدگذاری شده و توسط ریدر مگنت شناسایی می‌شود. کارت‌های مغناطیسی در دو مدل HiCo و LoCo موجود هستند که از نظر حافظه یکسان بوده و تفاوت اصلی آنها توانایی نگهداری از اطلاعات داخل نوار مگنت است. کارت‌های مگنت خام در ابعاد استاندارد ۵۴*۸۵ میلی متر، ضخامت ۷۶۰ میکرون و رنگ‌های سفید، طلایی (مات، متالیک) و نقره‌ای (مات، متالیک) در بازار موجود هستند. بسته به نیاز می‌توان هر یک از انواع کارت‌های خام مگنت را مورد استفاده قرار داد. برای مثال کارت مگنت خام هایکو برای چاپ کارت‌های بانکی، کارت اعتباری، کارت باشگاه مشتریان کاربرد دارد و کارت مغناطیسی لوکو نیز برای چاپ کارت‌هایی مثل کارت هدیه، کارت تخفیف و کارت گارانتی که برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند کاربرد دارد.

 

منبع: خبرگزاری مهر



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

طراحی کارت پی وی سی باید چگونه باشد؟

طراحی کارت PVC مهمترین مرحله چاپ کارت است که برای متمایز ساختن شما نسبت به دیگران باید حرفه ای، با کیفیت، خاص و منحصر به فرد انجام شده باشد. در این زمینه نکاتی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم نمود.

 

  • کارت پی وی سی را باید در نرم افزار های کامپیوتری طراحی کنید. بهترین نرم افزار ها برای طراحی کارت های حرفه‌ای ایلوستریتور و فتوشاپ هستند.
  • در هنگام طراحی ‌می‌توان از رنگ سازمانی، نام شرکت یا لوگوی آن روی کارت‌ها استفاده نمود
  • ابعاد کارت بسیار مهم است که عدم دقت در آن ‌می‌تواند منجر به تغییر اندازه نامتناسب طرح و در برخی اوقات بریده شدن نوشته‌ها و طرح گردد.
  • رعایت فاصله مناسب نوشته‌ها از لبه نیز الزا‌می‌ است. تا علاوه بر زیبایی از حذف شدن اطلاعات به هنگام برش کارت جلوگیری کند.  در ایلوستریتور شما به سادگی می‌توانید این حاشیه را رعایت کنید، اما در فتوشاپ گزینه‌ خاصی برای این کار وجود ندارد و باید خودتان این حاشیه را تعیین کنید. کارت های پی وی سی معمولا لبه گرد هستند و جنس های شفاف یا رنگی آن ها بی نهایت زیبا و البته محکم است.
  • از دیگر قوانین طراحی کارت پی وی سی این است که باید مد یا حالت رنگی آن را CMYK قرار دهید.
  • دیگر قانون طراحی کارت PVC این است که که سعی کنید حتما رزولوشن یا وضوح تصویر طراحی کارت ویزیت را 300dpi تعیین کنید. چرا که بهترین رزولوشن همین است.
  • بهتر است که طراحی کارت پی وی سی دو رو باشد. کارت پی وی سی زیبایی و استحکام خاصی دارد اما نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که چاپ کارت پی وی سی تقریبا هزینه‌ای دو برابر یا بیشتر از کارت مقوایی برای شما در پی دارد. بنابراین زمانی که قرار است این هزینه را متحمل شوید، هیچگاه نباید کارت شما تک رو باشد.

 

 

آموزش طراحی کارت PVC با نرم افزار فتوشاپ

در ادامه نحوه ایجاد طرح در فتوشاپ برای چاپ روی کارت PVC بصورت تصویری مرحله به مرحله آموزش داده شده است. رعایت این نکات در طراحی کارت پی وی سی الزامی است. زیرا عدم تنظیمات درست باعث خراب شدن کار چاپی خواهد شد. بعد از آموزش تنظیمات فتوشاپ، نکات ارسال اطلاعات متغیر توضیح داده شده است. اطلاعات متغیر به اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد پرسنلی، کد عضویت، عکس پرسنل و ... گفته می‌شود. نیازی به درج این اطلاعات روی طرح کارت وجود ندارد. و در بخش دوم نحوه درست ارسال اطلاعات توضیح داده شده است.

 

آموزش تنظیمات فتوشاپ برای چاپ کارت پی وی سی

  • در مرحله اول یک سند در فتوشاپ ایجاد کنید. سایز سند را مطابق عکس زیر ۹.۲ در ۵.۷ سانتی‌متر تنظیم کنید. سایز کارت های پی وی سی ۸.۵ در ۵.۳ سانتی‌متر است. در هنگام برش بخشی از لبه‌های کارت حذف می‌شود، بنابراین باید در هنگام طراحی ۷ میلی متر از چپ و راست و ۶ میلی متر از بالا و پایین فاقد طرح باشد. به همین دلیل است که سایز طرح کارت را بزرگ‌تر از اندازه کارت ایجاد می‌کنیم.
  • رزولوشن (Resolution) را روی ۳۰۰ تنظیم کنید. در صورت استفاده از روش چاپ دیجیتال مد رنگی (Color Mode) را RGB قرار دهید؛ و اگر چاپ افست کارت PVC مد نظر است باید مد رنگی را CMYK قرار دهید.
  • بعد از ایجاد سند با استفاده از خطوط راهنما ۲ میلی‌متر از اطراف سند را انتخاب کنید. طرح کارت را در منطقه داخلی این خطوط طراحی کنید.
  • خطوط راهنمایی که در مرحله قبل درج شد لبه های برش کارت هستند. بنابراین نباید طرح و یا نوشته ها را نزدیک به این خطوط قرار دهید.

 

 

آموزش نکات ارسال صحیح اطلاعات متغیر برای چاپ کارت

 

  • اگر کارتی که قرار است چاپ شود شامل اطلاعات متغیری مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، عکس پرسنلی و یا … است؛ این اطلاعات باید طبق روش توضیح داده شده در فیلم زیر ارسال شوند. برای درست چاپ شدن کارت رعایت نکات زیر الزامی است.
  • اطلاعات باید در یک فایل اکسل و بصورت ستونی درج شوند.
  • گاهی اوقات اکسل هایی برای ما ارسال می‌شود که بصورت ستونی هستند. نمونه ای از اکسل اشتباه در پایین آورده شده است.
  • اگر کارت شما از نوع شناسایی است و عکس پرسنل باید روی آن چاپ شود؛ عکس ها را با رزولوشن ۱۰۰ اسکن کنید. عکس هر شخص را جداگانه اسکن کرده و از فرستادن فایل هایی که شامل چندین تصویر پرسنل در یک عکس هست خودداری بفرمایید. عکس ها را به صورت ۳ در ۴ و نه مربعی اسکن کنید.نمونه درست اسکن عکس‌ها در تصویر زیر نشان داده شده‌است.
  • علاوه بر رعایت نکات در اسکن کردن عکس‌ها، در نامگذاری عکس پرسنل نیز نکاتی وجود دارد که رعایت آن الزامی است. عکس ها باید با یک عدد نامگذاری شوند. این عدد باید یکی از مشخصات درج شده در فایل اکسل باشد. به عنوان مثال برای اکسل بالا می‌توانید از کد ملی در نامگذاری عکس ها استفاده کنید. اگر هیچ فیلد عددی در اکسل و اطلاعات کارت وجود نداشت؛ یک شماره ردیف در اکسل ایجاد کرده و از این شماره برای نامگذاری عکس ها استفاده کنید.


:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

پرینتر چیست؟

پرینتر (چاپگر) یکی از مهم‌ترین‌ تجهیزاتی است که این روزها اکثر مشاغل برای کاربردهای ساده تا حرفه‌ای به آن نیاز دارند. چاپگرها دارای انواع مختلفی براساس تکنولوژی ساختشان هستند. از دفاتر خدمات پستی گرفته تا دفاتر پیشخوان دولت، ادارات دولتی و خصوصی، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوچک و بزرگ، همگی در حال استفاده از انواع پرینتر (پرینتر لیزری، پرینتر سوزنی، پرینتر کارت، لیبل پرینتر و …) هستند. امروزه به دلیل افزایش قیمت پرینترهای آکبند (نو) موجود در بازار و وضعیت اقتصادی مردم خرید پرینتر با سختی مواجه شده است. به همین علت بسیاری از افراد به سراغ خرید پرینترهای استوک موجود در سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های پرینتر می‌روند تا با هزینه کمتر یک پرینتر کارکرده تمیز بخرند.

 

تعریف پرینتر استوک و دست دوم

خرید پرینتر استوک یکی از حساس ترین کالاهای استوک دیجیتال است که لازم است تمام خریداران اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشند. به طور خلاصه باید گفت پرینتر استوک با پرینتر دست دوم متفاوت است، چراکه در کشورهای توسعه یافته از جمله اروپا و امریکا به مشتریان خدمات ویژه ای از جمله فرصت مرجوعی بی قید و شرط ارائه می گردد. اگر مشتری پرینتر آکبند خریداری شده را در طی این مدت حتی بی دلیل و به خاطر انصراف از خرید کالا عودت نماید وجه مشتری برگشت شده و این پرینتر به عنوان استوک با گرید بندی های متعددی با قیمت های نازلی به فروش می رسد. 

 

مزایای خرید پرینتر دست دوم

خرید پرینتر دست دوم، برای افرادی که بودجه کافی جهت خرید چاپگر نو ندارند، یک امر ضروری است. زیرا می‌توانند نمونه‌های کارکرده را با قیمت مناسب خریداری کنند و کارهای خود را با خیال آسوده انجام دهند. با توجه به قیمت بالای پرینترهای اورجینال، فروشگاه کارت پرداز انواع پرینتر کارکرده را با کیفیت بالا به شما پیشنهاد می‌دهد. سعی ما این است که بهترین پرینترهای موجود از برندهای مطرح دنیا مانند هایتی، فارگو، اولیس، زبرا، اپسون، الیوتی و … را با بالاترین سطح سلامت و پایین‌ترین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم. با خرید چاپگر کارکرده از این مجموعه به عنوان معتبرترین مرکز فروش پرینتر نو و استوک، سال‌ها بدون کوچک‌ترین خرابی از این دستگاه استفاده خواهید نمود.

 

انواع چاپگر دست دوم

 

  • پرینتر کارت دست دوم
  • پرینتر لیبل زن دست دوم
  • پرینتر سوزنی دست دوم

 

 

نکات مهم پیش از خرید پرینتر کارکرده

تنوع بالای پرینتر در هر برند تولید کننده باعث سردرگمی در انتخاب می‌شود. همچنین روز به روز شاهد طراحی و ساخت نمونه‌هایی هستیم که از مدل‌های قبلی خود پیشرفته‌تر بوده و قابلیت‌های بیشتری دارند. از این رو اگر بسته به شرایط کاری و نیازتان قصد خرید پرینتر استوک را دارید، باید یک سری ویژگی‌های کلیدی را مد نظر قرار دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

 

  • کاربرد پرینتر
  • سهولت تامین قطعات و مواد مصرفی
  • سرعت چاپ مطلوب
  • کیفیت چاپ مناسب
  • سلامت دستگاه از نظر ظاهری و فیزیکی
  • طول عمر چاپگر
  • گارانتی ارائه شده
  • تست عملکرد دستگاه پیش از خرید
  • مقایسه قیمت پرینتر
  • سازگاری با نرم افزارها و سخت افزارها

 

خرید چاپگر دست دوم هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش داده و صرفه اقتصادی دارد. به شما این قول را می‌دهیم که اگر تمام نکات بالا را مورد توجه قرار دهید، از خرید پرینتر استوک پشیمان نخواهید شد و از انتخاب صحیح خود راضی خواهید بود.

 

قیمت پرینتر دست دوم

واضح است که قیمت چاپگر دست دوم از مدل اورجینال و کارنکرده آن ارزان‌تر است، بنابراین خرید آن صرفه اقتصادی دارد. با این حال در سطح بازار و در فروشگاه‌های اینترنتی شاهد فروش پرینترهای استوک با قیمت‌های متفاوت هستیم. به این علت که قیمت‌گذاری پرینترهای کارکرده علاوه بر برند سازنده، بر اساس میزان کارکرد و کیفیت ظاهری که دارند، تعیین می‌شود. شرکت کارت پرداز انواع چاپگر دست دو را با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌نماید. برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه کارکرده باکیفیت و استاندارد با واحد فروش ما تماس حاصل فرمایید.

 

خرید و فروش پرینتر استوک و دست دوم

اگر شما چاپگر کارت و یا پرینتری دارید که تمایل دارید در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش برسد، ما دستگاه شما را با قیمت مناسب خریداریم. شرکت کارت پرداز جهت سهولت شما عزیزان بابت تعویض پرینتر خود، طرح خرید چاپگر کارکرده را در نظر گرفته است. برای فروش دستگاه‌های خود کافیست با ما تماس بگیرید. البته لازم به ذکر است که ابتدا پرینتر شما توسط کارشناسان ما از نظر سلامت فیزیکی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد تست و ارزیابی قرار گرفته و در صورت سلامت کامل با منصفانه‌ترین قیمت خریداری می‌شود.

 

بیشترین تقاضای مشتریان جهت خرید پرینتر کارکرده کدام برند است؟

 

  • پرینتر کارت کارکرده هایتی
  • پرینتر کارت کارکرده اولیس
  • پرینتر کارت کارکرده فارگو
  • پرینتر کارت کارکرده مجیکارد
  • پرینتر کارت کارکرده زبرا
  • پرینتر کارت کارکرده هیدی
  • پرینتر کارت کارکرده هودو
  • پرینتر کارت کارکرده اسمارت
  • پرینتر کارت کارکرده پوینت من
  • پرینتر سوزنی کارکرده اپسون
  • پرینتر سوزنی کارکرده اولیوتی
  • پرینتر سوزنی کارکرده کامپوپرینت
  • لیبل پرینتر کارکرده زبرا

 

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

کارت پی وی سی یک کارت پلاستیکی با دوام، انعطاف پذیر وشکل پذیراست که از ماده ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده است. کارت های پی وی سی در ابعاد CR-80 و در ضخامت های 500میکرون و 300 میکرون تولید می شوند و به صورت بسته بندی و برش خورده عرضه می شوند. اغلب در دوطرف کارت ها از لایه لمینت استفاده می شود و به راحتی به کمک پرینتر چاپ کارت پی وی سی قابل چاپ است. این کارت ها بر اساس اطلاعاتی که در آن ها ذخیره می شود با یکدیگر متفاوت هستند. گاهی نیز استفاده ایی که از این کارت ها می شود متفاوت است و فقط برای کارت تخفیف، کارت ویزیت و… مورد استفاده قرار می گیرد و برخی مواقع نیز شامل اطلاعات هویتی می شود و صرفا جهت احراز هویت مورد استفاده قرار می گیرد. کارت پی وی سی از سه تا پنج لایه تشکیل شده که با حرارت و فشار روی هم قرار می‌گیرند؛ لازم به ذکر است که کارت‌های شناسایی امنیتی یا هوشمند، تعداد بیشتری از لایه‌ها را شامل می‌شوند.

 

ابعاد کارت پی وی سی

یک کارت پی وی سی استاندارد ابعاد مستطیلی شکل 8.5 در 5.3 سانتی‌متری، گوشه‌های گرد و ضخامت 760 میکرون دارد. با این حال کارت‌های پی وی سی در سایر ضخامت‌ها نیز تولید می‌شوند البته کارت پی وی سی فوری  دارای ابعاد 8.5*4.5 است.

 

مزایای چاپ کارت PVC

بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای انجام تمامی کاربردهای فوق به سراغ کارت پی وی سی بروند. روز به روز بر استقبال بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای استفاده از این روش برای خدمات و مراحل احراز هویت و شناسایی با استفاده از این نوع کارت ها افزوده می شود. بدلایل زیر، کاربرد کارت PVC در حال افزایش است:

۱. دوام و ماندگاری کارت‌های پی‌وی‌سی بسیار بالا است و قابل قیاس با کاغذ و مقوا نیست.

۲. کیفیت چاپ آن‌ها به دلیل استفاده از دستگاه‌های بروز در صنعت چاپ فوق‌العاده است.

۳. کارت PVC قابل بازیافت است و خطری برای محیط زیست به همراه ندارد.

۴. قابلیت انعطاف‌پذیری آن بی‌نظیر است.

۵. ضد آب و رطوبت است و با قرار گرفتن در معرض آسیب‌های محیطی به‌راحتی صدمه نمی‌بیند.

 

یگی دیگر از قابلیت های فوق العاده ای که کارت های پی وی سی دارند که این کارت هارا از دیگر کارت ها مجزا می کند، قابلیت هوشمند سازی این نوع کارت هاست. در لایه های داخلی این کارت ها چیپ حافظه ایی وجود دارد که می توان اطلاعات مورد نیاز را در آن ذخیره کرد که برای دسترسی به این اطلاعات می توان از دستگاه کارتخوان استفاده کرد.

 

روش چاپ کارت پی وی سی 

چاپ کارت پی وی سی با یکی از دو روش دیجیتال و افست انجام می‌شود. در روش دیجیتال کارت پی وی سی داخل دستگاه قرار می‌گیرد و باقی مراحل را کارت پرینتر انجام می‌دهد. در نهایت کارت چاپ شده از دستگاه خارج می‌شود. این عملیات کمتر از پنج دقیقه زمان می‌برد اما چاپ کارت در تیراژ بیشتر از 200 عدد با این دستگاه‌ها از نظر اقتصادی به صرفه نیست. چاپ کارت به روش افست مقرون به صرفه تر است اما حداقل تیراژی که با چاپ افست کارت پی وی سی چاپ می‌شود 1000 عدد است، از طرف دیگر این تیراژ کارت پی وی سی باید یک طرح ثابت باشد. با توجه به این مسائل، چاپ کارت پرسنلی به صورت دیجیتال و چاپ کارت ویزیت به صورت افست توصیه می‌شود.

 

انواع مختلف کارت PVC

کارت‌های پی وی سی دارای انواع مختلف هستند که در قسمت‌های مختلفی کاربرد دارند. در این قسمت قصد داریم، در مورد انواع مختلف کارت PVC صحبت کنیم و در مورد آن‌ها به طور مختصر و مفید صحبت نماییم تا با آن‌ها به طور کامل آشنا شوید و در این مورد ابهامی نداشته باشید.

 

  • کارت خام PVC

 

این نوع کارت پی وی سی دارای چیپ شناسایی الکترونیکی نیست و در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیازی به شناسایی الکترونیکی نباشد. کارت خام PVC دارای سه رنگ مشکی، طلایی و نقره‌ای است که شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خودتان یکی از این موارد را انتخاب کنید. ضخامت این نوع کارت پی وی سی هفتصد و شصت میکرون است. دو طرف این نوع کارت‌ PVC عاری از هرگونه چاپ است و شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از دستگاه‌های چاپ و پرینتر کارت پی وی سی، طرح و چاپ مورد نظر کارت خودتان را بر روی آن چاپ کنید و از آن جهت رفع‌نیازهای خودتان استفاده نمایید. بر روی کارت خام پی وی سی می‌توانید از انواع مختلف روش‌های چاپ، مانند چاپ افست و اسکرچ استفاده کرد و از این جهت با محدودیت خاصی رو‌به‌رو نمی‌شوید.

 

 

  • کارت RFid

 

این نوع کارت پی وی سی دارای چیپ و آنتن است و جهت شناسایی الکترونیکی مناسب می‌باشد. این نوع کارت پی وی سی دارای دو نوع مختلف RO و UHF است.

 

 

  • کارت RO

 

این نوع کارت‌ها از نوع کارت‌های RFid غیر تماسی هستند که برای شناسایی توسط دستگاه کارتخوان یا ریدر کارت PVC نیازی تماس با آن‌ها ندارند و بدون تماس شناسایی می‌شوند. حافظه نوشتاری این کارت‌های PVC توسط سازنده آن‌ها تعیین می‌شود و غیرقابل تغییر است. همچنین این کارت‌ها دارای حافظه ده رقمی HEX است.

 

 

  • کارت  مغناطیسی

 

کارت مغناطیسی یکی دیگر از انواع مختلف کارت PVC می‌باشد. این نوع کارت پی وی سی در کنار خودش دارای نوار مغناطیسی است که کار ذخیره‌سازی اطلاعات مورد نیاز در کارت را برای شما به خوبی و درستی انجام می‌دهد. برای ذخیره اطلاعات موردنیاز در این نوع کارت PVC می‌توان از Encoder استفاده کرد و اطلاعات مختلف را در ترک‌های مختلف یک، دو و سه ذخیره‌سازی کرد و از محل آن‌ها اطمینان کامل داشت. همچنین لازم به ذکر است که این نوع از کارت پی وی سی از نوع کارت‌های تماسی است و برای خوانش اطلاعات آن نیاز به تماس کارت با دستگاه ریدر یا کارتخوان است.

 

 

  • کارت هوشمند

 

کارت هوشمند یکی دیگر از انواع مختلف کارت پی وی سی می‌باشد. این نوع کارت پی وی سی بر روی خودش دارای یک تراشه است که ریزپردازنده‌های بر روی آن قرار گرفته‌اند. کارت PVC هوشمند از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است، زیرا امکان رمزگذاری آن‌ها وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که این نوع کارت‌ها از نوع تماسی می‌باشند.  کارت پی وی سی هوشمند بر حسب نوع تراشه به کار رفته در رفته به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی و بررسی برخی آن‌ها می‌پردازیم.

کارت هوشمند  1K

حافظه این نوع از کارت‌های هوشمند 1k می‌باشد و می‌توانند تا این مقدار از اطلاعات را به خوبی در خودشان ذخیره‌سازی کنند.

کارت هوشمند  256K

همانطوری که از نام این نوع از کارت‌های مشخص است، دارای یک تراشه به ظرفیت حافظه 256K می‌باشند و به شما اجازه ذخیره‌سازی اطلاعات تا این مقدار را می‌دهند.

 

 

  • کارت ترکیبی 

 

کارت ترکیبی، کارتی است که از دو نوع مختلف تکنولوژی ساخت کارت در خودش استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا در مواقع مختلف، هر کدام از این تکنولوژی‌ها را به کار بگیرد و در جهت منافع خودتان استفاده نمایید.

 

کاربرد کارت PVC

چاپ انواع کارت از قبیل:

 

  • چاپ کارت شناسایی
  • چاپ کارت پرسنلی
  • چاپ کارت تخفیف
  • چاپ کارت اعتباری
  • چاپ کارت هدیه
  • چاپ کارت بانکی
  • چاپ کارت دانشجویی
  • چاپ کارت دانش آموزی
  • چاپ کارت قرعه کشی
  • چاپ کارت عضویت
  • چاپ کارت شهربازی
  • چاپ کارت خبرنگاری
  • چاپ کارت تردد
  • چاپ کارت وفاداری
  • چاپ کارت گارانتی
  • چاپ کارت پارکینگ
  • چاپ کارت واکسن
  • چاپ کارت بهداشت
  • چاپ کارت ویزیت PVC
  • چاپ کارت ویزیت NFC
  • چاپ کارت باشگاه مشتریان
  • چاپ کارت حضور و غیاب

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چاپ کارت پی وی سی به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://cardpardaz.com/printing-pvc-card/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

تعریف نرم افزار باشگاه مشتریان

برای همه صاحبان مشاغل و کسب و کارها و کسانی که با مشتری سرو کار دارند، بسیار حائز اهمیت است که بتوانند علاوه بر جذب مشتری، در برقراری ارتباط موثر با مشتریان نیز گام بردارند. این دسته از افراد در راستای تحقق این هدف و برای برقراری ارتباط موثر و مدیریت ارتباط با مشتریان خود از سیستم ها و روش های مختلفی بهره می گیرند. راه اندازی باشگاه مشتریان یکی از موثرترین راه های توسعه ارتباط با مشتریان یک سازمان، مجموعه یا شرکت است که افراد را به ادامه‌ روند خرید و استفاده از خدمات و محصولات ترغیب می نماید. باشگاه مشتریان مجموعه‌ای‌ از ابزارهاست که به هدف وفادار کردن مشتریان یک کسب‌وکار طراحی شده است. نحوه کار باشگاه مشتریان به این صورت خواهد بود که رفتار مشتریان را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و بر اساس این تحلیل‌ها استراتژی‌هایی را برای تشویق مشتری به خرید دوباره از شما، به کار خواهد برد. بدون شک مهم‌ترین قسمت باشگاه مشتریان، نرم ­افزار آن است و به این دلیل اهمیت دارد که تعاملات شما با مشتریان از طریق این نرم افزار صورت خواهد گرفت. نرم افزار باشگاه مشتریان متناسب با نیازهای کسب و کار شما، با وفادار کردن مشتریان باعث پیشی‌گرفتن برند شما از رقبایتان خواهد شد. 

 

هدف باشگاه مشتریان

اصلی ترین هدف باشگاه مشتریان، فعال نمودن مشتریان و افزایش میزان وفاداری آن ها است زیرا مشتری عامل اصلی موفقیت یک کسب و کار است. باشگاه مشتریان ابزاریست که می تواند دسترسی به این هدف را میسر سازد. باشگاه مشتریان به صورت هدفمند ایجاد می گردد و برنامه‌ های پیوسته و منظمی برای مشتریان دارد. در واقع هدف باشگاه مشتریان تشویق مشتریان به فعالیت بیشتر، جمع آوری اطلاعات مشتریان و همچنین افزایش وفاداری آن ها و در یک کلام تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان وفادار و دائمی است به صورتی که سایر کسب و کارها قادر نباشند به راحتی نظر آنان را تغییر دهند.

 

ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

در بحث ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان اولین شرط انعطاف‌پذیر بودن است. منعطف بودن نرم ­افزار موجب می‌شود که نرم­ا فزار با نیازهای شما و کسب­ و کارتان هماهنگ شود. طراحی خصوصی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان ایران به حساب می­‌آید. جدا از منعطف بودن بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد که بررسی خواهیم کرد. از دیگر ویژگی‌های نرم­ افزار باشگاه مشتریان، دسته‌بندی‌کردن مشتریان است. دسته‌بندی مشتریان کمک می‌کند که کار تجزیه‌وتحلیل رفتار مشتریان راحت‌تر انجام شود.

 

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان در انواع و اقسام مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای امکاناتی هستند و با ابزارهای مختلفی اجرای می شوند. حال در برخی از سیستم ها تنوع خدمات محدودتر است و انواع نیازها را شامل نمی شود. این موضوع ضعف نرم افزار باشگاه مشتریان نیست و فقط شیوه اجرایی آن است که نیاز برخی از کسب و کارها را بر طرف می کند.

 

  • وجود ابزاری جهت ایجاد داده های با ارزش و قابل استناد توسط نرم افزار

یکی از هدف های راه اندازی باشگاه مشتریان در کنار ارزش گذاری مشتری، تحلیل کسب و کار است. نرم افزار باشگاه مشتریان باید ابزاری داشته باشد که برای تحلیل کسب و کار بتواند داده های با ارزش و قابل استناد ایجاد کند. در واقع باشگاه مشتریان باید قدرت تحلیل کسب و کار را داشته باشد.

 

  • قابلیت گزارش گیری نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریانی می تواند موفق باشد که قادر باشد اطلاعات موجود در سیستم باشگاه مشتریان را تحلیل نماید و گزارشات مختلفی از این اطلاعات بوجود آورد. همچنین باید این امکان را داشته باشد که گزارشات را بر اساس نیاز هر کسب و کار بهبود بخشد و برای ارائه انواع گزارشات محدودیت نداشته باشد.

 

  • وجود روش ها و سیاست های تشویقی متنوع

امکانات متنوع تشویقی و تعریف سیاست های تشویقی مختلف نیز از دیگر امکاناتی است که در راه اندازی باشگاه مشتریان موفق تاثیر دارد. روش های تشویقی در یک سیستم وفاداری مشتری نباید محدود باشد تا انواع مختلف کسب و کارها بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند. زیرا مشاغل مختلف بر اساس شناختی که از کسب و کار و مشتریان خود دارد ترجیح می دهد از ایده ها و روش تشویقی خود استفاده کند. بنابراین نرم افزار باشگاه مشتریان باید بتواند نیاز انواع مشاغل و تنوع سلایق را تا حد معقولی پاسخگو باشد.

 

ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان

بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان باید هوشمند باشد و رفتار مشتریان را به طور دقیق دنبال کند. طبیعی است که اگر اطلاعات نرم­ افزار دقیق نباشد نمی‌توان به آن اعتماد کرد؛ همچنین این تحلیل باید دقیق باشد؛ زیرا دسته‌بندی مشتریان قرار است بر اساس این اطلاعات صورت گیرد. از دیگر ویژگی‌های بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان می­‌توان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از آن راحت است و احتیاج به تخصص و دانش خاصی ندارد. بدیهی است که اگر کار با این نرم افزار سخت و مبهم باشد، کاربران برای استفاده از آن رغبتی نخواهند داشت.

 

لیست امکانات باشگاه مشتریان کارت پرداز

  • ثبت اطلاعاتی کامل از مشتری
  • انتخاب مشتری معرف برای مشتری جدید
  • وارد کردن اطلاعات مشتریان از فایل اکسل
  • گزارش گیری از مشتریان
  • دسته بندی یا گروه بندی مشتریان
  • گزارش گیری از گروه های مشتریان
  • ایجاد محدودیت برای اعتبار قابل استفاده در روز
  • تعیین درصد اعتبار قابل استفاده برای هر فاکتور
  • ارتقا اتوماتیک به گروهی دیگر بر اساس تعداد دفعات خرید یا رسیدن به مبلغ مشخصی از خرید
  • اعتبار دهی به مشتری بر اساس درصدی از مبلغ خرید
  • اعتبار دهی به مشتری بر اساس دفعات خرید
  • تعیین ارزش هر امتیاز
  • اختصاص اعتبار هدیه به گروه های مختلف با محدودیت زمان استفاده
  • امکان تعریف کالا و خدمات
  • تعیین موجودی هر کالا در انبار
  • گزارش گیری از لیست کالا ها و خدمات
  • تعیین همکار برای فروش هر کالا و خدمات
  • اختصاص امتیاز و تخفیف مشخص به هر کالا یا خدمت
  • اختصاص اعتبار بیشتر به مشتری در هنگام ثبت خرید
  • گزارش گیری از لیست مشتریان وفادار
  • گزارش گیری از آمار فروش در بازه های زمانی هفتگی و ماهانه و سالانه
  • امکان مقایسه گزارش ها
  • سیستم جامع مدیریت مشتریان غیر فعال
  • ثبت کارت مفقود شده و امکان صدور کارت جدید
  • تعریف و صدور کارت هدیه
  • مدیریت چک ها و پرداخت های قسطی
  • تعریف اخبار و اطلاع رسانی به مشتری
  • ارسال پیامک به هنگام خرید و تغییر اعتبار
  • ارسال پیامک در رویدادهایی مثل تاریخ تولد و سالگرد ازدواج
  • امکان برگزاری نظرسنجی
  • تعریف همکار در فروش با تعیین درصد های همکاری
  • تعریف شعبه جدید
  • تعیین اپراتور برای هر شعبه
  • امکان تعیین سطوح دسترسی متفاوت به اپراتورها
  • سیستم تیکت برای ارتباط مشتری با کسب و کار
  • تحت وب بودن نرم افزار و بدون نیاز به نصب


:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو
پرینتر کارت PVC دستگاهی برای چاپ و شخصی‌سازی کارت‌های پی وی سی است. این چاپگر که به دستگاه صدور آنی کارت نیز معروف است، جهت چاپ کارت PVC در انواع گوناگون، از جمله کارت شناسایی، کارت بانکی، کارت اعتباری، کارت دانش آموزی، کارت‌ عضویت و … در فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، خدماتی و درمانی، بانک‌ها، پست بانک‌ها و دفاتر پیشخوان استفاده می‌شود. چاپگرهای کارت توسط درایورهای خاص خود کنترل می‌شوند و ویژگی‌های سخت‌افزاری که دارند، آن‌ها را از پرینترهای سنتی‌تر متمایز می‌سازد. برای مثال پرینتر های چاپ کارت مختلف می‌توانند ضخامت و ابعاد متفاوت کارت را بپذیرند و روی آن‌ها چاپ کنند.
 
مزایای دستگاه چاپ کارت پی وی سی
کارت پرینتر PVC از جمله دستگاه‌های پرکاربردی است که در حوزه‌های گوناگون مانند چاپ کارت تخفیف، چاپ کارت بانکی، چاپ کارت بهداشت کاربرد دارد. شرکت‌ها و سازمان‌ها معمولا برای چاپ کارت های پی وی سی بین دو راهی خرید دستگاه یا برون سپاری چاپ کارت گیر می‌کنند. برای انتخاب بهترین راه برخی از مزایای خرید پرینتر کارت PVC را بیان می‌کنیم:
  • هزینه کمتر: اگر تیراژ چاپ شما زیاد و پیوسته است، با خرید چاپگر کارت می‌توانید، هزینه چاپ خود را کاهش دهید.
  • امنیت بالاتر: زمانی که دستگاه چاپ برای خودتان است، امنیت شما بالاتر می‌رود. زیرا شما توانایی شخصی‌سازی و کدگذاری کارت‌ها هوشمند نظیر کارت مگنت و کارت مایفر را دارید.
  • چاپ سریع‌تر: از مهمترین مزایای این دستگاه می‌توان به صدور آنی کارت در بانک‌ها برای ارباب رجوع اشاره کرد. زمانی که پرینتر کارت دارید، می‌توانید همزمان با مراجعه مشتری به محل، کارت‌ها را چاپ ‌کنید و نیازی به سفارش چاپ ندارید. با این کار در زمان نیز صرفه‌جویی می‌شود.
 
تفاوت پرینتر کارت های پی وی سی
  • تکنیک چاپ:
برخی از پرینتر‌ها با تکنولوژی چاپ مستقیم کار می‌کنند؛ یعنی به این صورت که هد چاپگر مستقیما با کارت در تماس است و اطلاعات از طریق حرارت به کارت منتقل می‌شود. در این روش به دلیل اینکه به هد دستگاه آسیب وارد نشود، کارت‌های چاپ شده دارای یک حاشیه سفید هستند. اگر تمام آنچه شما نیاز دارید چاپ یک کارت شناسایی یا پرسنلی ساده، همراه با یک سری اطلاعات پرسنلی و عکس است می‌توانید از دستگا‌های با تکنیک مستقیم استفاده نمایید. دستگا‌هایی که در سایز‌های کوچک دربازار موجود هستند و اصولا به صورت تک رو چاپ انجام می‌دهند.
برخی دیگر از تکنولوژی چاپ غیر مستقیم استفاده می‌کنند. یعنی هد دستگاه مستقیما با کارت در تماس نیست و اطلاعات از طریق حرارت ابتدا به فیلم و از فیلم به کارت منتقل می‌شود. در این حالت برای آسیب نرسیدن به هد پرینتر از فیلم استفاده می‌شود. اما در صورتی که کارت‌های شما جهت حضور و غیاب و یا تردد به کار می‌رود، بهترین انتخاب، پرینتری با تکنیک غیر مستقیم است.
 
  • نوع چاپ(تکرو و دورور):
تفاوت دیگر در نوع چاپ یعنی چاپ تک رو و دورو است. برخی از دستگاه‌ها تنها می‌توانند روی یک سمت از کارت فرایند چاپ را انجام دهند و برخی دیگر قادر هستند به صورت همزمان در هر دو طرف کارت، فرایند چاپ را انجام دهند.
 
  • کیفیت چاپ:
معمولا کیفیت چاپ در همه پرینتر کارت‌هایی که از یک فناوری استفاده می‌کنند یکسان است. چاپگرهای انتقال حرارتی (تکنولوژی غیر مستقیم) کیفیت بهتری را ارائه می‌دهند. اغلب کارت پرینترها از رزولوشن 300 DPI برخوردار هستند.
 
  • سرعت چاپ:
یکی از عوامل مهم در انتخاب پرینتر کارت پی وی سی برای اکثر افراد سرعت چاپ آن است. تعداد کارت‌هایی را که یک چاپگر می‌تواند در واحد زمان چاپ کند، همواره مورد نظر سازمان‌ها و ادارات بزرگ است. اگر روزانه صد‌ها یا حتی هزاران کارت را چاپ می‌کنید، برای به حداکثر رساندن بازده چاپ خود، به چاپگری با سرعت چاپ بالا نیاز دارید.
 
  • مواد مصرفی:
مواد مصرفی تمام پرینترکارت ها، ریبون است. اما هر چاپگر کارت با توجه به ویژگی‌هایی که دارد از ریبون‌های مختلفی استفاده می‌کند. برای مثال برای چاپ تک رنگ مشکی از ریبون مشکی استفاده می‌شود و برای چاپ رنگی، ریبون رنگی به کار می‌رود. در صورتی که دستگاه قابلیت چاپ لمینت داشته باشد می‌تواند از ریبون لمینت استفاده کند. همچنین چاپگرهای غیر مستقیم برای چاپ علاوه بر ریبون از فیلم پرینتر نیز استفاده می‌کنند.
 
  • سازگاری با دستگاه‌ها:
از دیگر نکاتی که باعث تمیز پرینتر‌ها با یکدیگر می‌شود و در هنگام خرید کارت پرینتر باید مورد توجه قرار گیرد، سازگاری آن با سیستم شماست. در نظر داشته باشید چاپگری که خریداری می‌کنید باید با نسخه فعلی ویندوز شما سازگار باشد. همچنین بررسی کنید که چاپگر کارت از فناوری اترنت یا USB برای اتصال به شبکه محلی شما استفاده می‌کند یا خیر.
 
  • امنیت و قابلیت رمزگذاری:
اگر به چاپ کارت‌هایی با قابلیت ذخیره اطلاعات نیاز دارید، باید پرینتر کارت‌هایی را انتخاب نمایید که به شما امکان رمزگذاری نوار‌های مغناطیسی، تراشه‌های RFID و تراشه‌های smart chip را می‌دهند. می‌توانید چاپگر‌هایی را بخرید که قادر به بازنویسی داده‌های موجود در کارت باشد و به شما امکان بروزرسانی اطلاعات را بدهد. همچنین بهتر است برخی از گزینه‌های امنیتی مانند چاپ لمینیت هولوگرافی و چاپ میکرو را نیز بررسی کنید.
 
  • نرم افزار چاپ کارت:
تفاوت دیگر این پرینترها در نرم افزاری است که برای چاپ مورد استفاده قرار می‌دهند. برخی از پرینتر کارت ها وابسته به دسکتاپ و برخی دیگر وابسته به وب هستند. برای شرکت‌های بزرگ چاپگر کارت pvc وابسته به دسکتاب بهتر و مناسب‌تر است.
 
 
قیمت پرینتر کارت
قیمت دستگاه چاپ کارت PVC نسبت به پرینترهای معمولی بیشتر است. علت گران بودن آن‌ها این است که پرینترهای چاپ کارت بسیار پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر هستند. به عبارتی فناوری مورد استفاده در چاپگرهای ی وی سی برای چاپ روی کارت بسیار متفاوت از فناوری چاپگرهای ساده برای چاپ روی کاغذ است. پرینتر‌‌های کارت نسبت به پرینتر‌های کاغذ قیمت بالاتری دارند. قیمت پرینتر‌های چاپ کارت به کیفیت، سرعت، یک طرفه یا دو طرفه بودن پرینتر، برند، نوع تکنولوژی (مستقیم, غیر مستقیم, جوهر افشان) و … بستگی دارد. قیمت حدودی این پرینتر ها از 10 میلیون تا 200 میلیون متغیر است. با این وجود با شناخت کامل این پرینترها و بررسی نیازهایتان می‌توانید ارزان ترین پرینتر کارت PVC را پیدا کنید.
 
 
خرید پرینتر کارت PVC
خرید پرینتر صدور کارت مناسب از میان این طیف وسیع دستگاه‌ چاپ کارت با وجود تنوع ویژگی‌ها و قابلیت‌ها، نیازمند شناسایی دقیق نیازهای کاربر است. برای انتخاب کارت پرینتر متناسب با نیازتان، باید مواردی را در نظر داشته باشید:
  • تیراژ کارت PVC مورد نیاز شما در سال چند عدد است؟
دانستن تعداد تقریبی کارت هایی که برای چاپ نیاز دارید، چه به صورت روزانه، چه هفتگی یا سالانه، واقعا مهم است. در اینجا نکات اصلی است که باید هنگام بررسی حجم چاپ کارت در نظر بگیرید.
  • سرعت چاپ دستگاه در ساعت چقدر است؟
سرعت چاپ تمام چاپگرهای کارت PVC که در کارت پرداز به فروش می‌رسد، به طور دقیق آزمایش شده‌اند. شما می‌توانید در بخش بررسی کامل صفحات محصول چاپگر این آمار را جداگانه مشاهده کنید. بسته به مشخصات پرینترها، کارت‌های تمام رنگی را می‌توان بین 12 تا 35 ثانیه چاپ کرد. بدیهی است که چاپ با حجم بالا به سرعت چاپ بالاتری نیاز دارد تا بتواند با تقاضای چاپ مطابقت داشته باشد.
  • ظرفیت مخازن ورودی و خروجی دستگاه چقدر است؟
برخی از چاپگرهایی که برای خروجی کم حجم طراحی شده‌اند، فاقد مخزن هستند، اما بسیاری از آن‌ها قیف ورودی و خروجی دارند. کارت‌های خام در قسمت مخزن ورودی دستگاه قرار می‌گیرد و پس از چاپ در مخزن خروجی جمع‌آوری می‌شوند. هرچه مخازن بزرگ‌تر باشند، می‌توانید بدون نیاز به بارگیری و خالی کردن کارت‌ها، زمان بیشتری را طی کنید.
  • بازدهی چاپ دستگاه‌ها چقدر است؟
این بستگی به نوع ریبون مورد استفاده شما دارد. هرچه ریبون مصرفی بزرگتر باشد، کمتر باید آن را تغییر دهید و در دراز مدت هزینه آن کمتر خواهد بود. بازدهی اکثر ریبون‌ها بین 250 تا 500 کارت است.
  • با توجه به مورد استفاده کارت، به چاپ یکرو یا دورو نیاز دارید؟
مرحله بعدی تصمیم‌گیری در مورد نیاز به پرینتر یک طرفه یا دو طرفه است. چاپگرهای یک طرفه برای چاپ روی سطح کارت طراحی شده اند و برای مشاغلی که به دنبال ارائه اقدامات امنیتی بصری مانند کارت شناسایی عکس‌دار هستند مناسبند. در اکثر چاپگرهای ما می‌توانید به کمک یک افزونه ماژول دو طرفه، دستگاه خود را به دروروزن ارتقا دهید.
  • پرینتر کارت با کامپیوتر شما سازگار است؟
بخشی از فرآیند خرید چاپگر کارت پی وی سی که اغلب نادیده گرفته می شود، اطمینان از سازگاری دستگاه با سیستم عامل رایانه شما است. اکثریت قریب به اتفاق چاپگرها و نرم‌افزارهای ارائه شده در این مرکز مبتنی بر ویندوز هستند.
  • آیا امنیت پرینتر برای شما مهم است؟
امنیت چاپگر این روزها به اندازه امنیت کارت مهم است. این بسیار مهم است که داده‌های شخصی چاپ شده روی کارت‌های شناسایی به دست افراد نادرست نیفتند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان پرینتر کارت، چاپگرهایی را ارائه می‌دهند که داده‌ها را به محض چاپ از بین می‌برند.
  • آیا پرینتر مورد نظر شما قابلیت رمز گذاری کارت هوشمند را دارد؟
هر پرینتر دارای گزینه‌های رمزگذاری خاص خودش است. برخی از پرینترها قابلیت ارتقا و افزودن ماژول‌های رمزگذاری را به صورت جداگانه دارند.
  • مواد مصرفی قابل استفاده در چاپگر چیست و آیا به راحتی در بازار یافت می‌شود؟
مواد مصرفی پرینتر کارت پی وی سی به نوع تکنولوژی پرینتر بستگی دارد. چاپگرهای مسقیم دارای ریبون هستند. پرینتر های انتقال مجدد(غیرمستقیم) به فیلم و ریبون نیاز دارند. چاپگر های جوهر افشان نیز به کارتریج نیاز دارند.
  • آیا چاپگر مد نظرتان گارانتی و خدمات پس از فروش دارد؟
چاپگرهای کارت که ما عرضه می‌کنیم همگی دارای ضمانت نامه هستند. همچنین تیم پشتیبانی فنی داخلی ما نیز برای کمک به راه‌اندازی چاپگرتان آماده است؛ و تمام مدل‌ها با خدمات پس از فروش یک ساله، از جمله راه‌اندازی ارائه می‌شوند.
 
 
پرفروش ترین چاپگر کارت PVC
انواع پرینتر چاپ کارت پی وی سی در گستره متنوع قابلیت‌ها و برندها تولید شده‌‌اند و به صورت گسترده در سطح دنیا برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:
  • پرینتر کارت هایتی Hiti
  • پرینتر کارت زبرا Zebra
  • پرینتر کارت اولیس Evolis
  • پرینتر کارت مجیکارد Magicard
  • پرینتر کارت فارگو Fargo
  • پرینتر کارت پوینت من Pointman
  • پرینتر کارت هودو Hodoo
  • پرینتر کارت هیدی HEIDI
  • پرینتر کارت اسمارت Smart
 


:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

کارت PVC از پلی وینیل کلراید ساخته می‌شود و جنس پلاستیک فشرده دارد. پی وی سی یک پلیمر با دوام و منطعف است و به سبب ویژگی‌هایی که دارد، از آن برای تولید  و چاپ کارت‌ PVC مانند کارت‌های شناسایی، بانکی، هدیه و ... استفاده شود. کارت پی وی سی یک انقلاب در صنعت چاپ کارت به حساب می‌آید؛ زیرا تا قبل از روی کار آمدن آن، چاپ کارت‌های مختلف بر روی کاغذ صورت می‎‌گرفت و معایب زیادی داشت. این جنس ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است و پیدایش آن از قطع درختان زیادی جلوگیری کرده است. ابعاد استاندارد کارت‌های پی وی سی ۸.۵ در ۵.۳ سانتی‌متر است. اما در رنگ و ضخامت‌های گوناگون وجود دارد.

 

انواع کارت PVC

این کارت‌ها در دو دسته کلی کارت PVC ساده و کارت PVC هوشمند تولید می‌شوند. 

 

 

  • انواع کارت پی وی سی ساده:

 

تقسیم بندی کارت PVC ساده بر اساس ضخامت

کارت PVC ساده در سه ضخامت ۳۰۰، ۵۰۰ و ۷۶۰ میکرون تولید می‌شود. اگر می‌خواهید معیاری از ضخامت کارت‌ها داشته باشید به کارت بانکی خود نگاهی بیندازید. کارت‌های بانکی ضخامت ۷۶۰ میکرون دارند.

 

تقسیم بندی کارت PVC ساده بر اساس رنگ

سفید، متالیک نقره‌ای، متالیک طلایی و شفاف رنگ‌های اصلی کارت PVC ساده است. کارت‌های متالیک اکلیل‌های درخشان دارد. آبی، قرمز و سبز رنگ‌هایی هستند که به ندرت در بازار موجود است.

 

 

  • انواع کارت پی وی سی هوشمند:

 

ضخامت همه کارت‌های هوشمند ۷۶۰ میکرون است. کارت‌های هوشمند نیز در رنگ‌های سفید، متالیک نقره‌ای و متالیک طلایی تولید می‌شوند. ماهیت هوشمند ساز کارت‌های PVC آن‌ها را به دو دسته کلی تقسیم می‌کند. هوشمند تماسی و هوشند غیر تماسی نام این دسته‌هاست.

 

کارت هوشمند تماسی

کارت مگنت یا مغناطیسی که یک نوار مشکی رنگ دارد کارت تماسی است. دلیل این نامگذاری امکان خوانده شدن کارت پس از کشیدن روی دستگاه ریدر است. این نوع کارت هوشمند در سه رنگ سفید ساده، متالیک نقره‌ای و متالیک طلایی در بازار موجود است. کارت‌های مغناطیسی در دو نوع HiCo و LoCo تولید می‌شوند. مدل هایکو دارای ۳ بخش و مدل لوکو دارای ۲ بخش برای ذخیره‌سازی اطلاعات هستند. مگنت کارت‌ها پس از چاپ توسط دستگاهی به نام انکودر کدگذاری می‌شود.

 

کارت هوشمند بدون تماسی

کارت مایفر و کارت RO (فقط خواندنی) دو دسته کارت هوشمند غیر تماسی است. این کارت‌ها برای خوانده شدن نیازی به تماس با دستگاه ریدر خود ندارند. بلکه با نزدیک شدن به دستگاه ریدر اطلاعات روی چیپ خوانده می‌شود. کارت‌های غیر تماسی شامل یک آنتن و چیپ هستند. کارت مایفر آنتی مستطیلی شکل دارد و قابل خواندن و نوشتن است. اما کارت RO آنتی دایره‌ای شکل دارد و فقط قابل خواندن است و توسط کارخانه کدگذاری شده است. کارت مترو نمونه‌ای از کارت غیر تماسی است.

 

مزایای چاپ روی کارت پی وی سی

از مزایای استفاده از کارت pvc در چاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- دوام و ماندگاری آن ها بسیار بالا و با کاغذ و مقوا قابل مقایسه نیست.

۲- کیفیت چاپ بی نظیر به دلیل استفاده از دستگاه های بروز در صنعت چاپ کشور در این زمینه

۳- قابلیت بازیافت به میزان ۱۰۰%

۴- قابلیت ضد آب و رطوبت متاسب لیبل و بسته بندی کالاهایی که در معرض رطوبت قرار دارند.

۵- قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده

و …

 

هر چند در ابتدا باور عمومی استفاده از ورق های پلیمری را دشمن محیط زیست میدانست، اما حقیقت مطلب رقبت و تمایل دوستداران محیط زیست به استفاده از اینگونه مواد است. چرا که این مواد بارها و بارها ۱۰۰% بازیافت می شوند و همچنین دوام بیشتر از قطع بی رویه درختان نیز جلوگیری می شود.

 

تکنیک های چاپ کارت PVC

چاپ کارت PVC با استفاده از چاپگرهای مخصوص انجام می‌شود. به این چاپگرها پرینتر کارت گفته می‌شود. چاپ کارت پی وی سی به دو صورت دیجیتال و افست انجام می‌شود.

 

 

  • چاپ کارت PVC به روش دیجیتال

 

تکنیک دیجیتال نوعی چاپ است که با استفاده از آن می‌توان کارت‌های پی وی سی را در تیراژ‌های پائین چاپ نمود. این روش از طریق کارت پرینت انجام می‌گیرد. کارت‌هایی که با این تکنیک چاپ می‌شوند دارای کیفیت مطلوبی هستند و با سرعت قابل توجهی به چاپ می‌رسند. به عبارتی این روش امکان چاپ کارت PVC فوری را پس از درخواست در تیراژ کم به کاربر می‌دهد. همچنین از طریق آن می‌توان اقدام به تغییر طرح و اطلاعات کارت نمود. لازم است بدانید که هزینه چاپ دیجیتال کارت PVC نسبت به روش‌های سنتی مانند چاپ افست بیشتر است. اما می‌توان این هزینه زیاد را با کمی صرفه‌جویی در تیراژ‌های پایین جبران نمود. این روش از طریق دستگاه‌های چاپ دیجیتال و به صورت مستقیم توسط کامپیوتر بر روی کارت‌های پی وی سی PVC انجام می‌گیرد. برای انجام عملیات چاپ می‌بایست پرینتر‌های چاپ کارت را به یک کامپیوتر متصل نمود. این کامپیوتر اطلاعاتی که باید روی کارت‌ها چاپ شوند نظیر تصاویر و متن و غیره را به چاپگر می‌فرستد تا آن‌ها را چاپ نماید. بیشترین کاربرد این روش مرحله شخصی‌سازی کارت‌های اعتباری است. بدین صورت که ابتدا چاپ اطلاعات ثابت با استفاده از دیگر روش‌های چاپ روی پی وی سی انجام شود و سپس رمزگذاری و شخصی‌سازی آن‌ها توسط پرینتر‌های رومیزی و با سرعت بالا صورت می‌گیرد. این نوع چاپ به دو صورت چاپ حرارتی مستقیم و چاپ حرارتی غیر مستقیم انجام می‌شود.

 

 

  • چاپ کارت PVC به روش افست

 

روش offset جزو جدیدترین و رایج‌ترین تکنیک‌ها در صنعت چاپ شناخته شده است که برای چاپ کارت PVC در تیراژهای نسبتا بالا بهترین انتخاب است. چاپ افست کارت PVC با دستگاه‌های بسیار پیشرفته در چاپخانه مخصوص کارت پی‌وی‌سی و به صورت غیر مستقیم انجام می‌گیرد و علاوه بر کیفیت بالایی که ارائه می‌دهد، از نظر قیمت نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است. روش فوق نسبت به دیگر شیوه‌‌های چاپ کارت پی وی سی سرعت بیشتری دارد. در واقع با استفاده از این تکنیک می‌توان تعداد بیشتری کارت چاپ نمود. به عبارتی روش مذکور برای چاپ در تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست. در این تکنیک ابتدا طرح مورد نظر برای چاپ بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌شود، سپس با مواد شیمیایی این صفحه را به گونه‌ای حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد، در مرحله بعد نیز زینک‌ها به چاپخانه ارسال می‌گردند. آن قسمت‌هایی از زینک که فاقد رنگ هستند، با استفاده از یک غلطک مرطوب می‌شوند و سپس بر روی آن مرکب‌زده می‌شود. از آنجایی که مرکب چرب شده است بر روی قسمت‌هایی که مرطوب است نمی‌نشیند و فقط روی قسمت‌های خشک مرکب قرار می‌گیرد. چاپ کارت پی وی سی به روش offset به دو صورت سینگل و لمینتی صورت می‌گیرد.

 

روش نگهداری درست از کارت PVC چاپ شده

با پایان مراحل چاپ کارت PVC و آماده شدن کارت‌ها ممکن است برای نگهداری از آن‌ها به برخی لوازم جانبی نیاز داشته باشید. با اینکه دوام و ماندگاری این کارت‌ها زیاد است، اما با این حال استفاده نامناسب از کارت و یا روش‌های اشتباه در نگهداری از آن‌ها می‌تواند منجر به آسیب دیدن کارت‌ها و کاهش طول عمر آن‌ها گردد. به همین دلیل، توصیه ما این است که برای نگهداری از کارت‌های خود یک مکان مشخص در نظر بگیرید و یا از جاکارتی مناسب استفاده کنید. همچنین اگر نیاز است که در طی روز بار‌ها از کارت خود استفاده نمایید بهتر است با استفاده از لوازمی مانند گیره کارت و یا بند گردن آویز کارتتان را در نزدیکی خود نگه دارید.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

 

راهنمای تعمیر انواع مدل‌های پرینتر پوینت من

راهنمای تعمیر انواع مدل‌های پرینتر پوینت من

عوامل مختلفی در خرابی پرینتر تأثیرگذار هستند. این عوامل در مدل‌های مختلف چاپگر Poninman متفاوت هستند. برای مثال معیوب شدن غلطک‌های کشنده کارت، سوختن برد در اثر نوسانات جریان برق، به هم ریختن تنظیمات دستگاه، وجود قطعی یا پارگی در اتصالات و کابل‌ها، خرابی مادربرد و یا سوختن آن و در نهایت، فرسوده و قدیمی بودن دستگاه، اصلی‌ترین دلایلی هستند که منجر به مختل شدن کار پرینتر‌های پوینت من می‌شوند. 

 

دلایل خرابی پرینتر پوینت من Poninman
به طور کلی عوامل متعددی در بروز مشکل در عملکرد پرینتر کارت Poninman تاثیر گذار هستند. مثلا ممکن است هریک از قسمت‌های دستگاه از جمله هد چاپ، غلتک ورودی، غلتک خروجی، کشنده کارت و ... دچار نواقصی شده باشند. یا این احتمال وجود دارد که در اثر به هم ریختن تنظیمات دستگاه، عملکردهای مختلف آن تحت تاثیر قرار گرفته و مختل شوند. وجود قطعی یا پارگی در اتصالات و کابل ها نیز از جمله مواردی هستند که منجر به خرابی کارت پرینتر می شوند. در ادامه برخی از خدمات این مرکز را در خصوص تعمیر قطعات آسیب دیده بیان می‌کنیم.

  • تعمیر مادربرد پرینتر پوینت من

مادربرد، وظیفه مدیریت و کنترل عملکرد تمامی قطعات و ماژول‌های دستگاه چاپ کارت پی وی سی را برعهده دارد. به طور کلی این قطعه در دستگاه‌های الکترونیکی، مغز دستگاه محسوب می‌شود. از جمله وظایف این قطعه می‌توان به مدیریت تغذیه برق دستگاه، برنامه‌ریزی عملکرد، کنترل دما، مدیریت حافظه و نگهداری از اطلاعات چاپ، مدیریت مکانیزم چاپ و غیره اشاره نمود. به این ترتیب بسیاری از مشکلات دستگاه ریشه در خرابی مین برد دارند که تشخیص آن برعهده تکنسین است. اگر شما مشکلی در هر یک از عملکرد‌های اصلی دستگاه چاپگر خود پیدا کردید، باید احتمال خرابی مادربرد را در نظر داشته باشید. تعمیر پرینتر پوینت من با مشکل در مادربرد، پیچیده است و نیاز به دانش الکترونیکی دارد؛ بنابراین بدون هیچ گونه دستکاری با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  • تعمیر مگنت پرینتر Poninman

یکی انواع از سرویس‌هایی که در خصوص تعمیرات پرینتر کارت انجام می‌شود، تعمیر ماژول مگنت است. مگنت قطعه‌ای است که به کمک آن می‌توان اقدام به کدگذاری کارت مگنت یعنی ذخیره اطلاعات بر روی نوار مغناطیسی کارت‌های مگنت نمود. در صورتی که رمزگزاری کارت‌ها با مشکل مواجه شود، کارشناسان فنی ما، با بررسی دستگاه ممکن است مگنت را تعمیر کرده و یا تعویض کنند. توجه داشته باشید تعمیر مگنت در شرایطی انجام می‌شود که آسیبی به بخش‌های اصلی آن وارد نشده باشد.

  • تعمیر پنل چاپگر Poninman

بسیاری از پرینتر‌ها از یک پنل روی قاب بالایی برخوردار هستند. از طریق پنل، کاربر می‌تواند بدون استفاده از سیستم کامپیوتری و نرم‌افزار‌ها، عملیات‌های خود را انجام داده و تنظیمات دستگاه را نیز اعمال کند. پنل چاپگر کارت پوینت من ممکن است در اثر ضربه، آب خوردگی یا اشکالات سخت‌افزاری دچار مشکل شده و از کار بیفتد. این مشکل گاهی ممکن است کاربر را با محدودیت‌هایی مواجه کند. از این نظر لازم است در اسرع وقت برای تعمیر کارت پرینتر اقدام شود. تکنسین‌های فنی پس از عیب‌یابی دقیق دستگاه، اقدامات لازم را برای رفع مشکل پنل انجام می‌دهند. تعمیر برد، تعویض اتصالات و تعویض کلی پنل از جمله اقداماتی است که در صورت خرابی پنل صورت می‌گیرد.

 

خدمات تعمیرات پرینتر پوینت من Poninman

  • نصب و راه اندازی پرینتر کارت Poninman همراه با آموزش
  • تشخیص و عیب یابی رایگان چاپگر پوینت من
  • آموزش نصب چاپگر پوینت من
  • رفع مشکل نصب چاپگر کارت پوینت من
  • آموزش نصب درایور پرینتر Poninman
  • کالیبره کردن و تست رنگ چاپگر کارت پوینت من
  • تعمیر هد پرینتر کارت پوینت من
  • تعویض هد دستگاه Poninman
  • سرویس انواع دستگاه چاپ کارت پوینت من
  • تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری چاپگر Poninman
  • تعمیرات غلطک های ورودی و خروجی چاپگر پوینت من
  • بروزرسانی نرم افزار پرینتر Poninman
  • تعویض قطعات یدکی کارت پرینتر پوینت من(سنسور، غلطک کارت و …)
  • آموزش نصب ماژول لمینیتور Poninman
  • تعمیر ماژول‌های دورو کننده و لمینیتور دستگاه چاپ کارت پوینت من
  • رفع ارورها و خطاهای سیستم در پرینتر کارت Poninman
  • تمیز کردن Cleaning کردن عمقی کارت پرینتر پوینت من
  • آپدیت Update و آپگرید Upgrade پرینتر کارت پوینت من
  • تست کامل چاپگر پوینت من در برابر چشمان شما

 

هزینه تعمیرات پرینتر پوینت من Poninman

مهمترین بخشی که کاربران به هنگام خرابی پرینتر خود به آن توجه دارند، هزینه تعمیرات پرینتر است که شامل هزینه سرویس پرینتر، تعمیر یا تعویض قطعه می‌شود. اصل تعمیر چاپگر کارت Poninman شامل سرویس قطعات معیوب و در صورت امکان تعمیر آن است، تا هزینه تعمیرات به مراتب پایین آمده و پرینتر با قطعه اصلی خود، کار چاپ را انجام دهد. چنانچه قطعه معیوب قابل تعمیر نباشد یا عمر مفید آن به پایان رسیده باشد، قطعه اصلی و فابریک جایگزین می‌شود و در صورتی که قطعه اورجینال نیز در دسترس نباشد، قطعه درجه یک جایگزین آن خواهد شد.

به طور کلی در تخمین و برآورد هزینه تعمیرات پرینتر، برند، مدل و نوع آن بسیار مهم است و بسته به اینکه کدام قسمت دستگاه شما نیاز به تعمیر داشته باشد، باید مبالغ متفاوتی برای تعمیر آن پرداخت کنید. قدیمی بودن یا جدید بودن مدل و نوع دستگاه چاپگر شما و اینکه آیا در صورت نیاز به تعویض قطعات به‌راحتی می‌توان قطعه یدکی برای آن پیدا کرد یا خیر، نیز از مهمترین عوامل موثر بر هزینه سرویس پرینتر محسوب می‌شوند. حتی اینکه کدام قطعه از چاپگر یا پرینتر شما نیاز به سرویس و تعمیر دارد، می‌تواند روی قیمت نهایی کار تاثیر بگذارد. زیرا قیمت تعویض یک غلتک ساده با تعویض یا تعمیر قطعاتی مثل هد یا مادربورد دستگاه قطعا متفاوت خواهد بود. هزینه‌های مربوط به ایاب‌وذهاب کارشناس به محل شما یا درصورت نیاز انتقال دستگاه به نمایندگی هم از دیگر مواردی‌ است که باید به‌همراه اجرت کار در تعیین هزینه مدنظر داشته باشید. یعنی هزینه‌های مربوط به تعمیر و تعویض و تهیه قطعه نو هرکدام جداگانه در قیمت انجام کار محاسبه می‌شوند.

  • تعمیر پرینتر پوینت من Pointman TP9100
  • تعمیر پرینتر پوینت من Pointman TP9200
     


:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

تعمیرات پرینتر متیکا به تعمیر و تعویض قطعات آن اشاره دارد. هر یک از این قطعات ممکن است در اثر کارکرد بالای دستگاه فرسوده شده و کیفیت خود را از دست بدهند. همچنین عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای، نوسان برق، استفاده از مواد مصرفی نامرغوب و ضربه خوردن چاپگر نیز از جمله عوامل دیگری هستند که تعمیر چاپگر را به دنبال خواهند داشت. با اینکه بروز مشکل در دستگاه باعث توقف عملکرد آن می‌شود اما با انجام تعمیرات اصولی و تخصصی می‌توان ایرادات را برطرف نموده و مجددا از دستگاه استفاده کرد.

 

مرکز تعمیر پرینتر متیکا در تهران

هرگز این نکته مهم را فراموش نکنید! آنچه پیش از تخصص حائز اهمیت است، انجام تعمیرات پرینتر در یک تعمیرگاه مجاز و استاندارد است تا بتوان مشکلات و ایرادات احتمالی را متناسب با استاندارد‌های بین‌المللی برطرف نمود. چرا که مجاز بودن یک مرکز تعمیرات پرینتر علاوه بر اینکه ضامن حضور کارشناسان خبره و ابزارآلات پیشرفته و تخصصی است، تعهدی مبنی بر انجام خدمات کامل و بدون نقص برای مراجعه‌کننده ارائه می‌دهد. و این موضوع باعث آرامش خاطر مالک دستگاه می‌شود. بنابراین اگر شما نیز قصد تعمیر پرینتر متیکا را دارید، پیش از هر چیز در جستجوی یک تعمیرگاه معتبر و استاندارد باشید.

 

خدمات نمایندگی تعمیرات پرینتر XID

 

  • نصب و راه اندازی پرینتر کارت Matica همراه با آموزش
  • تشخیص و عیب یابی رایگان چاپگر متیکا
  • آموزش نصب چاپگر متیکا
  • رفع مشکل نصب چاپگر کارت متیکا
  • سرویس انواع دستگاه چاپ کارت XID
  • آموزش نصب درایور پرینتر XID
  • آموزش نصب ماژول لمینیتور Matica
  • کالیبره کردن و تست رنگ چاپگر کارت متیکا
  • تعمیر هد پرینتر کارت متیکا
  • تعویض هد دستگاه Matica
  • تعویض قطعات یدکی کارت پرینتر متیکا(سنسور، غلطک کارت و …)
  • بروزرسانی نرم افزار پرینتر Matica
  • آپدیت Update و آپگرید Upgrade پرینتر کارت متیکا
  • رفع ارورها و خطاهای سیستم در پرینتر کارت XID
  • تعمیر ماژول‌های دورو کننده و لمینیتور دستگاه چاپ کارت متیکا
  • تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری چاپگر XID
  • تعمیرات غلطک های ورودی و خروجی چاپگر متیکا
  • تمیز کردن Cleaning کردن عمقی کارت پرینتر متیکا
  • تست کامل چاپگر متیکا در برابر چشمان شما

 

 

تعمیر انواع مدل‌های پرینتر متیکا

عوامل مختلفی در خرابی پرینتر تأثیرگذار هستند. این عوامل در مدل‌های مختلف چاپگر Matica متفاوت هستند. برای مثال معیوب شدن غلطک‌های کشنده کارت، سوختن برد در اثر نوسانات جریان برق، به هم ریختن تنظیمات دستگاه، وجود قطعی یا پارگی در اتصالات و کابل‌ها، خرابی مادربرد و یا سوختن آن و در نهایت، فرسوده و قدیمی بودن دستگاه، اصلی‌ترین دلایلی هستند که منجر به مختل شدن کار پرینتر‌های متیکا می‌شوند.  تعمیر پرینتر متیکا شامل تعمیر مدل های زیر می شود:

 

  • تعمیر پرینتر متیکا Matica XID 8100
  • تعمیر پرینتر متیکا Matica XID 8300
  • تعمیر پرینتر متیکا Matica XID 8600
  • تعمیر پرینتر متیکا Matica XID 9330

 

 

ایرادات متداول پرینتر‌های متیکا Matica

 

  • درایور نصب نمی‌شود.
  • پرینتر نصب نمی‌شود.
  • نمی‌توان چاپگر را ریست کرد.
  • نمی‌توان چاپ انجام داد.
  • کارت داخل دستگاه گیر کرده است.
  • کیفیت چاپ کاهش پیدا کرده است.
  • کارت‌های چاپی خیلی کمرنگ شده‌اند.
  • پس از چاپ خطوط سفیدی روی کارت‌ها مشاهده می‌شود.
  • پرینتر بیشتر از حد معمول چاپ کرده است.
  • طرح‌های چاپی روی کارت‌ها تار هستند.
  • دستگاه مدام ریبون را پاره می‌کند.
  • رنگ‌های اشتباه چاپ می‌شوند.
  • چراغ‌‌های خطا در چاپگر روشن شده است.

 

در صورتی که هر یک از علائم ذکر شده را مشاهده کردید، پرینتر  کارت متیکا Matica شما نیاز به تعمیر یا سرویس دارد. پس بهتر است این نشانه‌ها را جدی بگیرید.

 

 

 

منبع:

 https://cardpardaz.com/printer-card-repairs/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1-%d9%85%d8%aa%db%8c%da%a9%d8%a7/



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

تعمیرات پرینتر هیدی به تعمیر و تعویض قطعات آن اشاره دارد. هر یک از این قطعات ممکن است در اثر کارکرد بالای دستگاه فرسوده شده و کیفیت خود را از دست بدهند. همچنین عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای، نوسان برق، استفاده از مواد مصرفی نامرغوب و ضربه خوردن چاپگر نیز از جمله عوامل دیگری هستند که تعمیر چاپگر را به دنبال خواهند داشت. با اینکه بروز مشکل در دستگاه باعث توقف عملکرد آن می‌شود اما با انجام تعمیرات اصولی و تخصصی می‌توان ایرادات را برطرف نموده و مجددا از دستگاه استفاده کرد. 

 

چرا چاپگر هیدی روشن نمی‌شود؟ چرا پرینتر کارت هیدی رنگی چاپ نمی‌کند؟ دلیل ایجاد خطوط سفید روی کارت چیست؟ علت چاپ نقاط سیاه روی کارت چیست؟ چرا کارت در قسمت ورودی دستگاه گیر می‌کند؟ علت پاره شدن ریبون در پرینتر کارت هیدی چیست؟ همه این سؤالات از مشکلات متداولی هستند که کاربران پرینتر‌های هیدی با آن‌ها سروکار دارند. برخی از این مشکلات به دلایل ساده و پیش‌‌ پا افتاده‌ای به وجود می‌آیند و به راحتی حل می‌شوند. اما برخی دیگر خبر از بروز آسیب جدی در چاپگر را می‌دهند و نیاز به تعمیر تخصصی دارند. 

 

تعمیر پرینتر هیدی

هرگز این نکته مهم را فراموش نکنید! آنچه پیش از تخصص حائز اهمیت است، انجام تعمیرات پرینتر در یک تعمیرگاه مجاز و استاندارد است تا بتوان مشکلات و ایرادات احتمالی را متناسب با استاندارد‌های بین‌المللی برطرف نمود. چرا که مجاز بودن یک مرکز تعمیرات پرینتر علاوه بر اینکه ضامن حضور کارشناسان خبره و ابزارآلات پیشرفته و تخصصی است، تعهدی مبنی بر انجام خدمات کامل و بدون نقص برای مراجعه‌کننده ارائه می‌دهد. و این موضوع باعث آرامش خاطر مالک دستگاه می‌شود. بنابراین اگر شما نیز قصد تعمیر پرینتر هیدی را دارید، پیش از هر چیز در جستجوی یک تعمیرگاه معتبر و استاندارد باشید.

 

خدمات نمایندگی تعمیرات پرینتر هیدی

 

  • تشخیص و عیب یابی رایگان چاپگر هیدی
  • آموزش نصب چاپگر هیدی
  • نصب و راه اندازی پرینتر کارت Heidi  همراه با آموزش
  • رفع مشکل نصب چاپگر کارت هیدی
  • آموزش نصب درایور پرینتر هیدی
  • تعمیر و تعویض هد پرینتر کارت هیدی
  • کالیبره کردن و تست رنگ چاپگر کارت هیدی
  • تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری چاپگر هیدی
  • سرویس انواع دستگاه چاپ کارت هیدی
  • تعمیرات غلطک های ورودی و خروجی چاپگر هیدی
  • جایگزین کردن هد دستگاه Heidi
  • بروزرسانی نرم افزار پرینتر Heidi
  • تعویض قطعات یدکی کارت پرینتر مجیکارد(سنسور، غلطک کارت و …)
  • آموزش نصب ماژول لمینیتور Heidi
  • تعمیر ماژول های دورو کننده و لمینیتور دستگاه چاپ کارت هیدی
  • رفع ارورها و خطاهای سیستم در پرینتر کارت هیدی
  • تمیز کردن Cleaning کردن عمقی کارت پرینتر هیدی
  • آپدیت Update و آپگرید Upgrade پرینتر کارت هیدی
  • تست کامل چاپگر هیدی در برابر چشمان شما

 

بسته به نوع مشکل، ممکن است تعمیر پرینتر کارت هیدی از چندین روز تا چند هفته زمان برده و هزینه‌های متفاوتی را نیز در بر داشته باشد. برخی از مشکلات پرینتر هیدی Heidi و راهکارهای تعمیرات پرینتر در ادامه شرح داده می‌شود.

 

دلایل خرابی پرینتر هیدی Heidi

به طور کلی عوامل متعددی در بروز مشکل در عملکرد پرینتر کارت هیدی تاثیر گذار هستند. مثلا ممکن است هریک از قسمت‌های دستگاه از جمله هد چاپ، غلتک ورودی، غلتک خروجی، کشنده کارت و ... دچار نواقصی شده باشند. یا این احتمال وجود دارد که در اثر به هم ریختن تنظیمات دستگاه، عملکردهای مختلف آن تحت تاثیر قرار گرفته و مختل شوند. وجود قطعی یا پارگی در اتصالات و کابل ها نیز از جمله مواردی هستند که منجر به خرابی کارت پرینتر می شوند. در ادامه برخی از خدمات این مرکز را در خصوص تعمیر قطعات آسیب دیده بیان می‌کنیم.

 

 

  • تعمیر مادربرد پرینتر هیدی: 

 

مادربرد، وظیفه مدیریت و کنترل عملکرد تمامی قطعات و ماژول‌های دستگاه چاپ کارت پی وی سی را برعهده دارد. به طور کلی این قطعه در دستگاه‌های الکترونیکی، مغز دستگاه محسوب می‌شود. از جمله وظایف این قطعه می‌توان به مدیریت تغذیه برق دستگاه، برنامه‌ریزی عملکرد، کنترل دما، مدیریت حافظه و نگهداری از اطلاعات چاپ، مدیریت مکانیزم چاپ و غیره اشاره نمود. به این ترتیب بسیاری از مشکلات دستگاه ریشه در خرابی مین برد دارند که تشخیص آن برعهده تکنسین است. اگر شما مشکلی در هر یک از عملکرد‌های اصلی دستگاه چاپگر خود پیدا کردید، باید احتمال خرابی مادربرد را در نظر داشته باشید. 

 

 

  • تعمیر مگنت پرینتر هیدی:

 

یکی انواع از سرویس‌هایی که در خصوص تعمیرات پرینتر کارت انجام می‌شود، تعمیر ماژول مگنت است. مگنت قطعه‌ای است که به کمک آن می‌توان اقدام به کدگذاری کارت مگنت یعنی ذخیره اطلاعات بر روی نوار مغناطیسی کارت‌های مگنت نمود. در صورتی که رمزگزاری کارت‌ها با مشکل مواجه شود، کارشناسان فنی ما، با بررسی دستگاه ممکن است مگنت را تعمیر کرده و یا تعویض کنند. توجه داشته باشید تعمیر مگنت در شرایطی انجام می‌شود که آسیبی به بخش‌های اصلی آن وارد نشده باشد.

 

 

  • تعمیر پنل پرینتر هیدی: 

 

​​​​​​​بسیاری از پرینتر‌ها از یک پنل روی قاب بالایی برخوردار هستند. از طریق پنل، کاربر می‌تواند بدون استفاده از سیستم کامپیوتری و نرم‌افزار‌ها، عملیات‌های خود را انجام داده و تنظیمات دستگاه را نیز اعمال کند. پنل پرینتر ممکن است در اثر ضربه، آب خوردگی یا اشکالات سخت‌افزاری دچار مشکل شده و از کار بیفتد. این مشکل گاهی ممکن است کاربر را با محدودیت‌هایی مواجه کند. از این نظر لازم است در اسرع وقت برای تعمیر کارت پرینتر اقدام شود. تکنسین‌های فنی پس از عیب‌یابی دقیق دستگاه، اقدامات لازم را برای رفع مشکل پنل انجام می‌دهند. تعمیر برد، تعویض اتصالات و تعویض کلی پنل از جمله اقداماتی است که در صورت خرابی پنل صورت می‌گیرد.

 

تعمیر انواع مدل‌های پرینتر هیدی

عوامل مختلفی در خرابی پرینتر تأثیرگذار هستند. این عوامل در مدل‌های مختلف چاپگر Heidi متفاوت هستند. برای مثال معیوب شدن غلطک‌های کشنده کارت، سوختن برد در اثر نوسانات جریان برق، به هم ریختن تنظیمات دستگاه، وجود قطعی یا پارگی در اتصالات و کابل‌ها، خرابی مادربرد و یا سوختن آن و در نهایت، فرسوده و قدیمی بودن دستگاه، اصلی‌ترین دلایلی هستند که منجر به مختل شدن کار پرینتر‌های هیدی می‌شوند. 

 

  • تعمیر پرینتر هیدی HEIDI CP55-D
  • تعمیر پرینتر هیدی HEIDI CP55-S

 

هزینه تعمیرات پرینتر هیدی Heidi

 

مهمترین بخشی که کاربران به هنگام خرابی پرینتر خود به آن توجه دارند، هزینه تعمیرات پرینتر است که شامل هزینه سرویس پرینتر، تعمیر یا تعویض قطعه می‌شود. اصل تعمیر چاپگر کارت زبرا شامل سرویس قطعات معیوب و در صورت امکان تعمیر آن است، تا هزینه تعمیرات به مراتب پایین آمده و پرینتر با قطعه اصلی خود، کار چاپ را انجام دهد. چنانچه قطعه معیوب قابل تعمیر نباشد یا عمر مفید آن به پایان رسیده باشد، قطعه اصلی و فابریک جایگزین می‌شود و در صورتی که قطعه اورجینال نیز در دسترس نباشد، قطعه درجه یک جایگزین آن خواهد شد.

 

به طور کلی در تخمین و برآورد هزینه تعمیرات پرینتر، برند، مدل و نوع آن بسیار مهم است و بسته به اینکه کدام قسمت دستگاه شما نیاز به تعمیر داشته باشد، باید مبالغ متفاوتی برای تعمیر آن پرداخت کنید. قدیمی بودن یا جدید بودن مدل و نوع دستگاه چاپگر شما و اینکه آیا در صورت نیاز به تعویض قطعات به‌راحتی می‌توان قطعه یدکی برای آن پیدا کرد یا خیر، نیز از مهمترین عوامل موثر بر هزینه سرویس پرینتر محسوب می‌شوند. حتی اینکه کدام قطعه از چاپگر یا پرینتر شما نیاز به سرویس و تعمیر دارد، می‌تواند روی قیمت نهایی کار تاثیر بگذارد. زیرا قیمت تعویض یک غلتک ساده با تعویض یا تعمیر قطعاتی مثل هد یا مادربورد دستگاه قطعا متفاوت خواهد بود. هزینه‌های مربوط به ایاب‌وذهاب کارشناس به محل شما یا درصورت نیاز انتقال دستگاه به نمایندگی هم از دیگر مواردی‌ است که باید به‌همراه اجرت کار در تعیین هزینه مدنظر داشته باشید. یعنی هزینه‌های مربوط به تعمیر و تعویض و تهیه قطعه نو هرکدام جداگانه در قیمت انجام کار محاسبه می‌شوند.

 

ایرادات متداول پرینتر‌های هیدی Heidi

 

  • درایور نصب نمی‌شود.
  • نمی‌توان چاپ انجام داد.
  • کیفیت چاپ کاهش پیدا کرده است.
  • نمی‌توان چاپگر را ریست کرد.
  • کارت‌های چاپی خیلی کمرنگ شده‌اند.
  • کارت داخل دستگاه گیر کرده است.
  • پرینتر بیشتر از حد معمول چاپ کرده است.
  • طرح‌های چاپی روی کارت‌ها تار هستند.
  • چاپگر مدام ریبون را پاره می‌کند.
  • چراغ‌‌های خطا در چاپگر روشن شده است.
  • پس از چاپ خطوط سفیدی روی کارت‌ها مشاهده می‌شود.

 

منبع:  https://cardpardaz.com/printer-card-repairs/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1-%d9%87%db%8c%d8%af%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

تعمیرات پرینتر مجیکارد به تعمیر و تعویض قطعات آن اشاره دارد. هر یک از این قطعات ممکن است در اثر کارکرد بالای دستگاه فرسوده شده و کیفیت خود را از دست بدهند. همچنین عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای، نوسان برق، استفاده از مواد مصرفی نامرغوب و ضربه خوردن چاپگر نیز از جمله عوامل دیگری هستند که تعمیر چاپگر را به دنبال خواهند داشت. با اینکه بروز مشکل در دستگاه باعث توقف عملکرد آن می‌شود اما با انجام تعمیرات اصولی و تخصصی می‌توان ایرادات را برطرف نموده و مجددا از دستگاه استفاده کرد. 

 

مجیکارد Magicard جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای پرینتر چاپ کارت پی وی سی در ایران و جهان است. محصولات تولید شده توسط این شرکت طرفداران زیادی دارد. از این رو به دلیل کاربری بالای آن تعمیرکاران پرینتر نیز مدعی هستند که در تعمیر آن تخصص دارند. اما آیا واقعاً اینگونه است و به صِرف یک ادعا می‌توانیم تعمیر چاپگر خود را به هر مجموعه‌ای بسپاریم؟

 

هرگز این نکته مهم را فراموش نکنید! آنچه پیش از تخصص حائز اهمیت است، انجام تعمیرات پرینتر در یک تعمیرگاه مجاز و استاندارد است تا بتوان مشکلات و ایرادات احتمالی را متناسب با استاندارد‌های بین‌المللی برطرف نمود. چرا که مجاز بودن یک مرکز تعمیرات پرینتر علاوه بر اینکه ضامن حضور کارشناسان خبره و ابزارآلات پیشرفته و تخصصی است، تعهدی مبنی بر انجام خدمات کامل و بدون نقص برای مراجعه‌کننده ارائه می‌دهد. و این موضوع باعث آرامش خاطر مالک دستگاه می‌شود. بنابراین اگر شما نیز قصد تعمیر پرینتر مجیکارد را دارید، پیش از هر چیز در جستجوی یک تعمیرگاه معتبر و استاندارد باشید.

 

تعمیر انواع مدل‌های پرینتر مجیکارد

عوامل مختلفی در خرابی پرینتر تأثیرگذار هستند. این عوامل در مدل‌های مختلف چاپگر Magicard متفاوت هستند. برای مثال معیوب شدن غلطک‌های کشنده کارت، سوختن برد در اثر نوسانات جریان برق، به هم ریختن تنظیمات دستگاه، وجود قطعی یا پارگی در اتصالات و کابل‌ها، خرابی مادربرد و یا سوختن آن و در نهایت، فرسوده و قدیمی بودن دستگاه، اصلی‌ترین دلایلی هستند که منجر به مختل شدن کار پرینتر‌های مجیکارد می‌شوند. کارشناسان ما تعمیر انواع مدل‌های این برند را به صورت تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌دهند. از جمله مدل‌های مطرحی همچون:

 

  • تعمیر پرینتر مجیکارد Magicard Enduro
  • تعمیر پرینتر مجیکارد Magicard Enduro3E
  • تعمیر پرینتر مجیکارد Magicard Rio Pro
  • تعمیر پرینتر مجیکارد Magicard Helix
  • تعمیر پرینتر مجیکارد Magicard Pronto
  • تعمیر پرینتر مجیکارد Magicard 360 NEO

 

 

هزینه تعمیرات پرینتر مجیکارد Magicard

مهمترین بخشی که کاربران به هنگام خرابی پرینتر خود به آن توجه دارند، هزینه تعمیرات پرینتر است که شامل هزینه سرویس پرینتر، تعمیر یا تعویض قطعه می‌شود. اصل تعمیر چاپگر کارت زبرا شامل سرویس قطعات معیوب و در صورت امکان تعمیر آن است، تا هزینه تعمیرات به مراتب پایین آمده و پرینتر با قطعه اصلی خود، کار چاپ را انجام دهد. چنانچه قطعه معیوب قابل تعمیر نباشد یا عمر مفید آن به پایان رسیده باشد، قطعه اصلی و فابریک جایگزین می‌شود و در صورتی که قطعه اورجینال نیز در دسترس نباشد، قطعه درجه یک جایگزین آن خواهد شد. به طور کلی در تخمین و برآورد هزینه تعمیرات پرینتر، برند، مدل و نوع آن بسیار مهم است و بسته به اینکه کدام قسمت دستگاه شما نیاز به تعمیر داشته باشد، باید مبالغ متفاوتی برای تعمیر آن پرداخت کنید. قدیمی بودن یا جدید بودن مدل و نوع دستگاه چاپگر شما و اینکه آیا در صورت نیاز به تعویض قطعات به‌راحتی می‌توان قطعه یدکی برای آن پیدا کرد یا خیر، نیز از مهمترین عوامل موثر بر هزینه سرویس پرینتر محسوب می‌شوند. حتی اینکه کدام قطعه از چاپگر یا پرینتر شما نیاز به سرویس و تعمیر دارد، می‌تواند روی قیمت نهایی کار تاثیر بگذارد. زیرا قیمت تعویض یک غلتک ساده با تعویض یا تعمیر قطعاتی مثل هد یا مادربورد دستگاه قطعا متفاوت خواهد بود. هزینه‌های مربوط به ایاب‌وذهاب کارشناس به محل شما یا درصورت نیاز انتقال دستگاه به نمایندگی هم از دیگر مواردی‌ است که باید به‌همراه اجرت کار در تعیین هزینه مدنظر داشته باشید. یعنی هزینه‌های مربوط به تعمیر و تعویض و تهیه قطعه نو هرکدام جداگانه در قیمت انجام کار محاسبه می‌شوند.

 

ایرادات متداول پرینتر‌های مجیکارد Magicard

 

  • نمی‌توان چاپگر را ریست کرد.
  • درایور نصب نمی‌شود.
  • نمی‌توان چاپ انجام داد.
  • کیفیت چاپ کاهش پیدا کرده است.
  • کارت‌های چاپی خیلی کمرنگ شده‌اند.
  • کارت داخل دستگاه گیر کرده است.
  • چاپگر مدام ریبون را پاره می‌کند.
  • چراغ‌‌های خطا در چاپگر روشن شده است.
  • پس از چاپ خطوط سفیدی روی کارت‌ها مشاهده می‌شود.
  • پرینتر بیشتر از حد معمول چاپ کرده است.
  • طرح‌های چاپی روی کارت‌ها تار هستند.

 

 

چگونه چاپگر مجیکارد Enduro را تمیز کنیم؟

 

  1. در منو گزینه Clean rollers را انتخاب کنید و [Ok] را فشار دهید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
  2. کارت‌ها را خارج کنید – هوپر تغذیه را بیرون بیاورید و سپس [Next] را فشار دهید.
  3. فیلم را خارج کنید – درب دستگاه را باز کنید و فیلم را بردارید. درب را باز بگذارید و [Next] را فشار دهید.
  4. چاپگر آماده تمیز کردن است – یک کارت تمیز کننده جدید را از بسته بندی خارج نموده و سپس [Yes] را فشار دهید.
  5. کارت تمیز کننده را در قسمت ورودی دستگاه قرار دهید – هنگامی که از شما خواسته شد، انتهای باریک کارت تمیز کننده را در شیار ورودی کارت قرار دهید. سپس کارت به طور خودکار وارد چاپگر می‌شود و غلتک‌ها تمیز می‌شوند.
  6. هنگامی که چرخه تمیز کردن به پایان رسید، کارت تمیز کننده خارج می‌شود.
  7. نمایشگر پیغام [باز هم تمیز شود؟] را نشان می‌دهد – برای افزایش اثر تمیزی، توصیه می‌شود کارت تمیز کننده را برگردانید و [Yes] را انتخاب کنید.

 

 

چگونه هد چاپ پرینتر کارت مجیکارد Enduro را تمیز کنیم؟

 

  1. ابتدا اتصال منبع تغذیه چاپگر را قطع کنید.
  2. درب پرینتر را باز کنید. ریبون و فیلم را خارج نمایید.
  3. از یک قلم تمیزکننده هد چاپگر استفاده کنید، آن را فشار دهید تا قسمت اسفنجی آن به مایع الکلی آغشته شود.
  4. سپس سطح هد را بدون فشار به چپ و راست پاک کنید.
  5. ریبون و فیلم را مجدداً نصب نمایید و پس از خشک شدن هد چاپ، در پرینتر را ببندید.

 

 

برای مشاهده آموزش های بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

تعمیر پرینتر مجیکارد

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

تعمیرات پرینتر زبرا به تعمیر و تعویض قطعات آن اشاره دارد. هر یک از این قطعات ممکن است در اثر کارکرد بالای دستگاه فرسوده شده و کیفیت خود را از دست بدهند. همچنین عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای، نوسان برق، استفاده از مواد مصرفی نامرغوب و ضربه خوردن چاپگر نیز از جمله عوامل دیگری هستند که تعمیر چاپگر را به دنبال خواهند داشت. با اینکه بروز مشکل در دستگاه باعث توقف عملکرد آن می‌شود اما با انجام تعمیرات اصولی و تخصصی می‌توان ایرادات را برطرف نموده و مجددا از دستگاه استفاده کرد. 

چرا چاپگر زبرا روشن نمی‌شود؟ چرا پرینتر زبرا رنگی چاپ نمی‌کند؟ دلیل ایجاد خطوط سفید روی کارت چیست؟ علت چاپ نقاط سیاه روی کارت چیست؟ چرا کارت در قسمت ورودی دستگاه گیر می‌کند؟ علت پاره شدن ریبون در پرینتر کارت زبرا چیست؟ همه این سؤالات از مشکلات متداولی هستند که کاربران پرینتر‌های زبرا با آن‌ها سروکار دارند. برخی از این مشکلات به دلایل ساده و پیش‌‌ پا افتاده‌ای به وجود می‌آیند و به راحتی حل می‌شوند. اما برخی دیگر خبر از بروز آسیب جدی در چاپگر را می‌دهند و نیاز به تعمیر تخصصی دارند.

 

مرکز تعمیر پرینتر زبرا در تهران

زبرا Zebra جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای پرینتر چاپ کارت پی وی سی در ایران و جهان است. محصولات تولید شده توسط این شرکت طرفداران زیادی دارد. از این رو به دلیل کاربری بالای آن تعمیرکاران پرینتر نیز مدعی هستند که در تعمیر آن تخصص دارند. اما آیا واقعاً اینگونه است و به صِرف یک ادعا می‌توانیم تعمیر چاپگر خود را به هر مجموعه‌ای بسپاریم؟

 

هرگز این نکته مهم را فراموش نکنید! آنچه پیش از تخصص حائز اهمیت است، انجام تعمیرات پرینتر در یک تعمیرگاه مجاز و استاندارد است تا بتوان مشکلات و ایرادات احتمالی را متناسب با استاندارد‌های بین‌المللی برطرف نمود. چرا که مجاز بودن یک مرکز تعمیرات پرینتر علاوه بر اینکه ضامن حضور کارشناسان خبره و ابزارآلات پیشرفته و تخصصی است، تعهدی مبنی بر انجام خدمات کامل و بدون نقص برای مراجعه‌کننده ارائه می‌دهد. و این موضوع باعث آرامش خاطر مالک دستگاه می‌شود. بنابراین اگر شما نیز قصد تعمیر پرینتر زبرا را دارید، پیش از هر چیز در جستجوی یک تعمیرگاه معتبر و استاندارد باشید.

 

خدمات نمایندگی تعمیرات پرینتر زبرا

 

  • تشخیص و عیب یابی رایگان چاپگر زبرا
  • آموزش نصب چاپگر زبرا
  • نصب و راه اندازی پرینتر کارت Zebra همراه با آموزش
  • رفع مشکل نصب چاپگر کارت زبرا
  • آموزش نصب درایور پرینتر زبرا
  • تعمیر و تعویض هد پرینتر کارت زبرا
  • کالیبره کردن و تست رنگ چاپگر کارت زبرا
  • تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری چاپگر زبرا
  • سرویس انواع دستگاه چاپ کارت زبرا
  • تعمیرات غلطک های ورودی و خروجی چاپگر زبرا
  • جایگزین کردن هد دستگاه Zebra
  • بروزرسانی نرم افزار پرینتر Zebra
  • تعویض قطعات یدکی کارت پرینتر زبرا(سنسور، غلطک کارت و …)
  • آموزش نصب ماژول لمینیتور Zebra
  • تعمیر ماژول های دورو کننده و لمینیتور دستگاه چاپ کارت زبرا
  • رفع ارورها و خطاهای سیستم در پرینتر کارت زبرا evolis
  • تمیز کردن Cleaning کردن عمقی کارت پرینتر زبرا
  • آپدیت Update و آپگرید Upgrade پرینتر کارت زبرا

 

 

بسته به نوع مشکل، ممکن است تعمیر پرینتر کارت Zebra از چندین روز تا چند هفته زمان برده و هزینه‌های متفاوتی را نیز در بر داشته باشد. برخی از مشکلات پرینتر زبرا و راهکارهای تعمیرات پرینتر در ادامه شرح داده می شود.

 

تعمیر انواع مدل‌های پرینتر زبرا

عوامل مختلفی در خرابی پرینتر تأثیرگذار هستند. این عوامل در مدل‌های مختلف چاپگر ZEBRA متفاوت هستند. برای مثال معیوب شدن غلطک‌های کشنده کارت، سوختن برد در اثر نوسانات جریان برق، به هم ریختن تنظیمات دستگاه، وجود قطعی یا پارگی در اتصالات و کابل‌ها، خرابی مادربرد و یا سوختن آن و در نهایت، فرسوده و قدیمی بودن دستگاه، اصلی‌ترین دلایلی هستند که منجر به مختل شدن کار پرینتر‌های هایتی می‌شوند. کارشناسان ما تعمیر انواع مدل‌های این برند را به صورت تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌دهند. 

 

از جمله مدل‌های مطرحی همچون:

 

  • تعمیر پرینتر زبرا Zebra ZXP1
  • تعمیر پرینتر زبرا Zebra ZXP3
  • تعمیر پرینتر زبرا Zebra ZXP7
  • تعمیر پرینتر زبرا Zebra ZXP8
  • تعمیر پرینتر زبرا Zebra P330i
  • تعمیر پرینتر زبرا Zebra P430i

 

 

هزینه تعمیرات پرینتر زبرا Zebra

مهمترین بخشی که کاربران به هنگام خرابی پرینتر خود به آن توجه دارند، هزینه تعمیرات پرینتر است که شامل هزینه سرویس پرینتر، تعمیر یا تعویض قطعه می‌شود. اصل تعمیر چاپگر کارت زبرا شامل سرویس قطعات معیوب و در صورت امکان تعمیر آن است، تا هزینه تعمیرات به مراتب پایین آمده و پرینتر با قطعه اصلی خود، کار چاپ را انجام دهد. چنانچه قطعه معیوب قابل تعمیر نباشد یا عمر مفید آن به پایان رسیده باشد، قطعه اصلی و فابریک جایگزین می‌شود و در صورتی که قطعه اورجینال نیز در دسترس نباشد، قطعه درجه یک جایگزین آن خواهد شد.

 

به طور کلی در تخمین و برآورد هزینه تعمیرات پرینتر، برند، مدل و نوع آن بسیار مهم است و بسته به اینکه کدام قسمت دستگاه شما نیاز به تعمیر داشته باشد، باید مبالغ متفاوتی برای تعمیر آن پرداخت کنید. قدیمی بودن یا جدید بودن مدل و نوع دستگاه چاپگر شما و اینکه آیا در صورت نیاز به تعویض قطعات به‌راحتی می‌توان قطعه یدکی برای آن پیدا کرد یا خیر، نیز از مهمترین عوامل موثر بر هزینه سرویس پرینتر محسوب می‌شوند. حتی اینکه کدام قطعه از چاپگر یا پرینتر شما نیاز به سرویس و تعمیر دارد، می‌تواند روی قیمت نهایی کار تاثیر بگذارد. زیرا قیمت تعویض یک غلتک ساده با تعویض یا تعمیر قطعاتی مثل هد یا مادربورد دستگاه قطعا متفاوت خواهد بود. هزینه‌های مربوط به ایاب‌وذهاب کارشناس به محل شما یا درصورت نیاز انتقال دستگاه به نمایندگی هم از دیگر مواردی‌ست که باید به‌همراه اجرت کار در تعیین هزینه مدنظر داشته باشید. یعنی هزینه‌های مربوط به تعمیر و تعویض و تهیه قطعه نو هرکدام جداگانه در قیمت انجام کار محاسبه می‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

تعمیرات پرینتر اولیس به تعمیر و تعویض قطعات آن اشاره دارد. هر یک از این قطعات ممکن است در اثر کارکرد بالای دستگاه فرسوده شده و کیفیت خود را از دست بدهند. همچنین عدم انجام سرویس‌های دوره‌ای، نوسان برق، استفاده از مواد مصرفی نامرغوب و ضربه خوردن چاپگر نیز از جمله عوامل دیگری هستند که تعمیر چاپگر را به دنبال خواهند داشت. با اینکه بروز مشکل در دستگاه باعث توقف عملکرد آن می‌شود اما با انجام تعمیرات اصولی و تخصصی می‌توان ایرادات را برطرف نموده و مجددا از دستگاه استفاده کرد. 

چرا چاپگر اولیس روشن نمی‌شود؟ چرا پرینتر اولیس چاپ نمی‌کند؟ دلیل ایجاد خطوط سفید روی کارت چیست؟ علت چاپ نقاط سیاه روی کارت چیست؟ چرا کارت در قسمت ورودی دستگاه گیر می‌کند؟ علت پاره شدن ریبون در پرینتر کارت اولیس چیست؟ همه این سؤالات از مشکلات متداولی هستند که کاربران پرینتر‌های اولیس با آن‌ها سروکار دارند. برخی از این مشکلات به دلایل ساده و پیش‌‌ پا افتاده‌ای به وجود می‌آیند و به راحتی حل می‌شوند. اما برخی دیگر خبر از بروز آسیب جدی در چاپگر را می‌دهند و نیاز به تعمیر تخصصی دارند. 

 

خدمات نمایندگی تعمیرات پرینتر اولیس

خدمات مربوط به تعمیر پرینتر evolis شامل بررسی، تشخیص و رفع مشکلات مربوط به سخت افزار و نرم‌افزار پرینتر می‌شود. برخی از این خدمات به شرح زیر هستند:

  • تشخیص و عیب یابی رایگان چاپگر اولیس
  • آموزش نصب چاپگر اولیس
  • نصب و راه اندازی پرینتر کارت evolis همراه با آموزش
  • رفع مشکل نصب چاپگر کارت اولیس
  • آموزش نصب درایور پرینتر اولیس
  • تعمیر و تعویض هد پرینتر اولیس
  • کالیبره کردن و تست رنگ پرینتر کارت اولیس
  • تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری چاپگر اولیس
  • سرویس انواع دستگاه چاپ کارت اولیس
  • تعمیرات غلطک های ورودی و خروجی چاپگر اولیس
  • جایگزین کردن هد دستگاه evolis
  • بروزرسانی نرم افزار پرینتر evolis
  • تعویض قطعات یدکی کارت پرینتر اولیس(سنسور، غلطک کارت و …)
  • آموزش نصب ماژول لمینیتور evolis
  • تعمیر ماژول های دورو کننده و لمینیتور دستگاه چاپ کارت اولیس
  • رفع ارورها و خطاهای سیستم در پرینتر کارت اولیس evolis
  • تمیز کردن Cleaning کردن عمقی کارت پرینتر اولیس
  • آپدیت Update و آپگرید Upgrade پرینتر کارت اولیس
  • تست کامل چاپگر اولیس در برابر چشمان شما

 

بسته به نوع مشکل، ممکن است تعمیر پرینتر کارت evolis از چندین روز تا چند هفته زمان برده و هزینه‌های متفاوتی را نیز در بر داشته باشد. برخی از مشکلات پرینتر اولیس و راهکارهای تعمیرات پرینتر در ادامه شرح داده می شود.

 

دلایل خرابی پرینتر اولیس EVOLIS

به طور کلی عوامل متعددی در بروز مشکل در عملکرد پرینتر کارت اولیس تاثیر گذار هستند. مثلا ممکن است هریک از قسمت‌های دستگاه از جمله هد چاپ، غلتک ورودی، غلتک خروجی، کشنده کارت و ... دچار نواقصی شده باشند. یا این احتمال وجود دارد که در اثر به هم ریختن تنظیمات دستگاه، عملکردهای مختلف آن تحت تاثیر قرار گرفته و مختل شوند. وجود قطعی یا پارگی در اتصالات و کابل ها نیز از جمله مواردی هستند که منجر به خرابی کارت پرینتر می شوند. در ادامه برخی از خدمات این مرکز را در خصوص تعمیر قطعات آسیب دیده بیان می‌کنیم.

 

  • تعمیر مادربرد پرینتر اولیس

مادربرد، وظیفه مدیریت و کنترل عملکرد تمامی قطعات و ماژول‌های دستگاه چاپ کارت پی وی سی را برعهده دارد. به طور کلی این قطعه در دستگاه‌های الکترونیکی، مغز دستگاه محسوب می‌شود. از جمله وظایف این قطعه می‌توان به مدیریت تغذیه برق دستگاه، برنامه‌ریزی عملکرد، کنترل دما، مدیریت حافظه و نگهداری از اطلاعات چاپ، مدیریت مکانیزم چاپ و غیره اشاره نمود. به این ترتیب بسیاری از مشکلات دستگاه ریشه در خرابی مین برد دارند که تشخیص آن برعهده تکنسین است. اگر شما مشکلی در هر یک از عملکرد‌های اصلی دستگاه چاپگر خود پیدا کردید، باید احتمال خرابی مادربرد را در نظر داشته باشید. تعمیر پرینتر با مشکل در مادربرد، پیچیده است و نیاز به دانش الکترونیکی دارد؛ بنابراین بدون هیچ گونه دستکاری با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

  • تعمیر مگنت پرینتر اولیس

یکی انواع از سرویس‌هایی که در خصوص تعمیرات پرینتر کارت انجام می‌شود، تعمیر ماژول مگنت است. مگنت قطعه‌ای است که به کمک آن می‌توان اقدام به کدگذاری کارت مگنت یعنی ذخیره اطلاعات بر روی نوار مغناطیسی کارت‌های مگنت نمود. در صورتی که رمزگزاری کارت‌ها با مشکل مواجه شود، کارشناسان فنی ما، با بررسی دستگاه ممکن است مگنت را تعمیر کرده و یا تعویض کنند. توجه داشته باشید تعمیر مگنت در شرایطی انجام می‌شود که آسیبی به بخش‌های اصلی آن وارد نشده باشد.

 

  • تعمیر پنل پرینتر اولیس

بسیاری از پرینتر‌ها از یک پنل روی قاب بالایی برخوردار هستند. از طریق پنل، کاربر می‌تواند بدون استفاده از سیستم کامپیوتری و نرم‌افزار‌ها، عملیات‌های خود را انجام داده و تنظیمات دستگاه را نیز اعمال کند. پنل پرینتر ممکن است در اثر ضربه، آب خوردگی یا اشکالات سخت‌افزاری دچار مشکل شده و از کار بیفتد. این مشکل گاهی ممکن است کاربر را با محدودیت‌هایی مواجه کند. از این نظر لازم است در اسرع وقت برای تعمیر کارت پرینتر اقدام شود. تکنسین‌های فنی پس از عیب‌یابی دقیق دستگاه، اقدامات لازم را برای رفع مشکل پنل انجام می‌دهند. تعمیر برد، تعویض اتصالات و تعویض کلی پنل از جمله اقداماتی است که در صورت خرابی پنل صورت می‌گیرد.

 

تعمیر انواع مدل‌های پرینتر اولیس

عوامل مختلفی در خرابی پرینتر تأثیرگذار هستند. این عوامل در مدل‌های مختلف چاپگر اولیس متفاوت هستند. برای مثال معیوب شدن غلطک‌های کشنده کارت، سوختن برد در اثر نوسانات جریان برق، به هم ریختن تنظیمات دستگاه، وجود قطعی یا پارگی در اتصالات و کابل‌ها، خرابی مادربرد و یا سوختن آن و در نهایت، فرسوده و قدیمی بودن دستگاه، اصلی‌ترین دلایلی هستند که منجر به مختل شدن کار پرینتر‌های اولیس می‌شوند. تعمیر انواع مدل‌های این برند به صورت تخصصی و حرفه‌ای انجام می شود. از جمله مدل‌های مطرحی همچون:

  • تعمیر پرینتر اولیس Evolis Dualys
  • تعمیر پرینتر اولیس Evolis Primacy
  • تعمیر پرینتر اولیس Evolis Zenius
  • تعمیر پرینتر اولیس Evolis QB-10
  • تعمیر پرینتر اولیس Evolis Pebble 3
  • تعمیر پرینتر اولیس Evolis Pebble 4

 

ایرادات متداول پرینتر‌های اولیس EVOLIS

  • کیفیت چاپ کاهش پیدا کرده است.
  • کارت داخل دستگاه گیر کرده است.
  • نمی‌توان چاپگر را ریست کرد.
  • کارت‌های چاپی خیلی کمرنگ شده‌اند.
  • چاپگر مدام ریبون را پاره می‌کند.
  • طرح‌های چاپی روی کارت‌ها تار هستند.
  • چراغ‌‌های خطا در چاپگر روشن شده است.
  • پرینتر بیشتر از حد معمول چاپ کرده است.
  • پس از چاپ خطوط سفیدی روی کارت‌ها مشاهده می‌شود.

 

در صورتی که هر یک از علائم ذکر شده را مشاهده کردید، پرینتر اولیس شما نیاز به تعمیر یا سرویس دارد. پس بهتر است این نشانه‌ها را جدی بگیرید:

 

هزینه تعمیرات پرینتر اولیس Evolis

مهمترین بخشی که کاربران به هنگام خرابی پرینتر خود به آن توجه دارند، هزینه تعمیرات پرینتر است که شامل هزینه سرویس پرینتر، تعمیر یا تعویض قطعه می‌شود. اصل تعمیر چاپگر کارت PVC شامل سرویس قطعات معیوب و در صورت امکان تعمیر آن است، تا هزینه تعمیرات به مراتب پایین آمده و پرینتر با قطعه اصلی خود، کار چاپ را انجام دهد. چنانچه قطعه معیوب قابل تعمیر نباشد یا عمر مفید آن به پایان رسیده باشد، قطعه اصلی و فابریک جایگزین می‌شود و در صورتی که قطعه اورجینال نیز در دسترس نباشد، قطعه درجه یک جایگزین آن خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

امروزه به دلیل موارد استفاده زیاد از پرینتر ها، این محصولات در انواع مختلفی برای کاربری های متفاوت طراحی می شوند. یکی از این پرینتر ها که برای بسیاری از مشاغل اهمیت زیادی دارد، پرینتر لیبل زن یا فیش زن می باشد. این پرینتر در محیط های مختلفی اعم از فروشگاه ها، انبار ها و… مورد استفاده قرار می گیرد و بدون وجود آن ها، پیش بردن بسیاری از امور در این مشاغل بسیار سخت خواهد شد. به همین علت، برند های مطرح زیادی به تولید چاپگر های فیش زن می پردازند. در مقاله راهنمای خرید پرینتر لیبل زن، قصد داریم انواع پرینتر لیبل زن را معرفی کنیم و نکات مهم برای خرید این چاپگر را مورد بررسی قرار دهیم. در آخر نیز بهترین چاپگر های لیبل زن بازار را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید گزینه مورد نظر را تهیه کنید. اگر قصد خرید پرینتر لیبل زن دارید، تا انتها با ما همراه باشید.

 

پرینتر لیبل زن چیست؟

پرینتر لیبل زن در واقع به یک دستگاه الکترونیکی گفته می شود که کار چاپ بارکد بر روی مقوا های پشت چسب دار را انجام می دهد. در نتیجه در اغلب انبارها شاهد استفاده از این دستگاه جهت چاپ لیبل برای کد گذاری محصولات مختلف هستیم. در واقع نحوه عملکرد این پرینتر ها شبیه به پرینتر های معمولی می باشد. اما این دستگاه ها توانایی تولید بارکد و لیبل با توجه به برند محصول را دارا می باشند.

 

انواع پرینترهای لیبل زن (از لحاظ تکنولوژی چاپ)

اگر از مدل پرینتر؛ برند تولید کننده پرینتر و فاکتورهای دیگر چشم پوشی کنیم، می توانیم پرینتر ها را در دو دسته کلی قرار دهیم:

 

  • پرینتر حرارتی مستقیم (Direct Thermal)

 

این چاپگرها دارای افزونه های شیمیایی هستند و وقتی که گرم می شوند، سطح آن ها تیره می شود. این تیرگی همان الگوی چاپ و متن است. در این پرینترها خبری از استفاده از جوهر، تونر و ریبون نیست. بنابراین برای چاپ رسید در حوزه های بانکی، دستگاه خودپرداز بانک، لیبل ها و رسیدهای حمل و نقل عمومی استفاده می شود.

 

  • پرینتر انتقال حرارت (Thermal Transfer)

 

این چاپگرها یک هد مخصوص دارند و وظیفه آن انتقال حرارت به یک ریبون با جوهر جامد است. ریبون ها معمولاً از وکس، رزین، موم و ترکیبی از آن ها ساخته می شوند. بنابراین فرایند چاپ با استفاده از گرما و فشار صورت می گیرد و برای چاپ کارت pvc بهترین انتخاب ممکن هستند.

 

راهنمای خرید پرینتر لیبل زن

در حین خرید پرینتر لیبل زن بهتر است به برخی نکات مهم تقویت کنید تا بتوانید یک پرینتر خوب و با کیفیت را خریداری نمایید. در ادامه قصد داریم تا به برخی از این نکات مهم اشاره نماییم:

 

  • کیفیت چاپ

 

نکته سوم در تهیه کردن یک پرینتر لیبل زن و کلا هر مدل دستگاه چاپی دیگری توجه به کیفیت یا همان رزولوشن چاپ دستگاه است که بر حسب DPI بیان می شود و یقینا هرچه عدد آن بالاتر باشد، چاپ مورد نظر شما با دقت و کیفیت بهتری بر روی کاغذ می نشیند. ناگفته نماند یکی از عوامل کاملا موثر بر روی قیمت پرینترهای لیبل زن همین کیفیت چاپ است.

 

  • سرعت چاپ

 

در کنار کیفیت چاپ دستگاهتان به سرعت پرینت آن نیز توجه لازم را داشته باشید. در این خصوص بهتر است با توجه به حجم نیاز خود اقدام کرده و در صورت نیاز به چاپ لیبل های فراوان به سراغ خرید دستگاه هایی بروید که از سرعت چاپ بالایی برخوردار هستند.

 

  • سایز برچسب

 

اینکه برچسب شما نهایتا در چه ابعاد و با چه سایزی تولید می شود، نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید. یادتان باشد هر دستگاهی قادر به چاپ انواع برچسب ها در سایزهای گوناگون نیست و به همین منظور دقت و حسن انتخاب شما در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

 

  • نحوه اتصال به سیستم

 

از دیگر فاکتورهای اساسی و مهم در خرید پرینتر لیبل زن توجه به نحوه اتصال دستگاه به سیستم شما می باشد که می تواند هم به روش های سیمی و هم به روش های فاقد سیم به کامپیوتر شخصی شما متصل شود. ناگفته نماند توجه به سازگاری لیبل زن ها با سیستم تان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

  • قیمت پرینتر لیبل زن

 

به تمامی موارد فوق چنانچه نام و برند تولید کننده را نیز اضافه کنیم تقریبا تمامی موارد مهم و موثر بر روی قیمت پرینتر لیبل زن را بازگو کرده ایم. حال این شما هستید که باید متناسب با بودجه و همچنین حجم نیازتان اقدام به خرید یک چاپگر ایده آل جهت تولید برچسب های مورد نظرتان نمایید.

 

معرفی بهترین پرینترهای لیبل زن موجود در بازار

تنوع بسیار بالایی از پرینترهای لیبل زن در بازار وجود دارد و قیمت های در نظر گرفته شده برای آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. در ادامه قصد معرفی برخی از بهترین پرینترهای لیبل زن موجود در بازار به همراه معرفی مشخصات آنها به شما را داریم:

 

  • لیبل پرینتر زبرا Zebra LP 2844:

 

لیبل پرینتر زبرا LP 2844 ساخت شرکت «ZEBRA» است. این محصول یکی از با کیفیت‌ترین پرینترهای لیبل زن است که برای چاپ برچسب، لیبل و بارکد روی محصولات و کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل فوق قابلیت چاپ بر روی انواع لیبل کاغذی، متال،پی وی سی، شیشه ای، پارچه ای، شبرنگ، خردشونده، امنیتی، گچی و لیبل اموال را دارد و بیشترین کاربرد آن در دفاتر امور مشترکین مخابرات و دفاتر پیشخوان و شعب اداره پست است. لیبل پرینتر ZEBRA 2844 با ساخت مستحکم و پوشش ABS دو جداره طراحی و تولید شده است. این مدل با ابعاد ۱۹۳x216x168 میلیمتر حجم کمی را اشغال می‌کند و به راحتی بر روی میز کار قرار می‌گیرد. همچنین به دلیل وزن سبک و ۱.۵ کیلوگرمی قابلیت جابجایی آن بسیار آسان است. بنابراین هیچ محدودیتی از نظر مکانی با این لیبل پرینتر نخواهید داشت. دستگاه لیبل زن ۲۸۴۴ سری LP شامل درگاه های ارتباطی Serial ، USB و Parallel است.

 

 

  • لیبل پرینتر زبرا GK420t:

 

لیبل پرینتر زبرا GK420t یکی دیگر از محصولات شرکت معتبر زبرا است که در زمینه چاپ لیبل و برچسب در مصارف اداری، فروشگاهی و خدماتی امکانات بسیاری را ارائه می‌دهد. این پرینترهای حرارتی از بهترین چاپگر های لیبل بازار بوده و به دلیل طراحی زیبا و هد قدرتمندی که دارد مشتریان زیادی را جذب نموده است. با استفاده از این چاپگر و ریبون می‌توان انواع برچسب با جنس های متفاوت را چاپ کرد. ضمن اینکه دستگاه فوق قابلیت چاپ بارکد های تک بعدی و دو بعدی را نیز دارد و به عنوان یک پرینتر کم حجم و کارآمد شناخته شده است. این دستگاه رومیزی نیز همانند بسیاری از محصولات کمپانی زبرا از پلاستیک فشرده و مقاوم ساخته شده است. ابعاد آن۱۹۱×۱۹۳×۲۵۴ میلیمتر بوده و فقط ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد. این حجم باعث شده که لیبل زن در بسیاری از فروشگاه‌ها و ادارات به آسانی بر روی میز کار قرار بگیرد، بدون اینکه فضای زیادی اشغال کند.

 

 

  • لیبل پرینتر زبرا ZEBRA GX430t:

 

چاپگر لیبل Zebra GX430t Wifi برچسب و لیبل‌ها را با دو روش حرارت مستقیم و انتقال حرارتی چاپ می‌کند و قابلیت چاپ تا حداکثر عرض ۱۰۴ میلی‌متر و طول ۹۹۰ میلی‌متر را دارد. این مدل به ۴ مگابایت حافظه مجهز شده است و از درگاه‌های USB، Serial و پارالل پشتیبانی می‌کند. چاپ لیبل در این دستگاه با وضوح ۳۰۰ dpi انجام می‌شود. همچنین قابلیت اتصال بی‌سیم WiFi در این مدل طراحی‌شده که می‌توان از آن به‌صورت وایرلس استفاده نمود. لیبل پرینتر GX430t با وزن سبک ۲.۱ کیلوگرم و با ابعاد جمع‌‌وجور فضای زیادی از محیط را اشغال نخواهد کرد و به راحتی نصب و راه اندازی می‌شود. چاپگر فوق از وسیع‌ترین طیف برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در هر محیطی ادغام شود. کارایی و سودآوری را بهبود می‌بخشد، در زمان شما صرفه جویی می‌کند و نیاز به آموزش گسترده را از بین می‌برد.

 

 

  • لیبل پرینتر زبرا GC420t:

 

لیبل پرینتر زبرا zebra GC420t یکی از محصولات شرکت آمریکایی زبرا، با ویژگی‌های متنوع، کیفیت و دوام بالا و قیمت مقرون به صرفه، عملکرد قابل اعتمادی را در حجم کاری کم و متوسط برای کاربران فراهم می‌کند. این مدل یک لیبل زن ایده آل برای چاپ بارکد و برچسب‌های مختلف است. GC 420T به واسطه وزن سبک و ابعاد کوچکی که دارد به راحتی در مشاغل مختلف به کار می‌رود. زیرا کار با آن بسیار راحت است، فضای زیادی اشغال نمی‌کند و در نتیجه می‌توانید آن را به‌صورت رومیزی استفاده کرد. ین دستگاه قادر است طرح های گرافیکی، متن و بارکد را با کیفیت بالا چاپ کند. حداکثر عرض چاپ این لیبل زن ۱۰۴ میلی‌متر و سرعت چاپ آن ۱۰۲ میلی‌متر بر ثانیه است و چاپ را با وضوح ۲۰۳dpi انجام می‌دهد. اصلی ترین مشتریان دستگاه پرینتر لیبل زن زبرا ZEBRA GC420T کارخانه‌ها، انبارهای ذخیره و نگهداری کالا، بانک، دفاتر بیمه و مراکز تجاری که با معاملات روزانه انواع کالا سروکار دارند. پرینتر فوق از هر دو زبان ZPL و EPL پشتیبانی می‌کند و گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در کسب‌وکارهای کوچک است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

تعمیرات تخصصی کارت پرینتر هایتی در این مجموعه توسط تیم حرفه‌ای و با بهره گیری از افراد مختصص در این زمینه انجام می‌شود. در برخی از مجموعه‌ها به دلیل نداشتن علم کافی و عدم استفاده از قطعات اصلی و مرغوب در هنگام تعمیر پرینتر هایتی، هزینه‌های هنگفت جانبی نیز برای مصرف کننده به‌وجود می‌آورند. بنابراین بهتر است در انتخاب مجموعه جهت تعمیر چاپگر خود دقت و توجه لازم را به عمل آورید. بدون اغراق شرکت کارت پرداز به پشتوانه تجربه چندین ساله خود در امر تعمیرات چاپگرها به ویژه تعمیر پرینترهای چاپ کارت PVC و همچنین استفاده از به روزترین تجهیزات و قطعات اورجینال؛ جزو مجموعه‌هایی است که بهترین و تخصصی‌ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. یکی از مهمترین امتیازات ما در امر تعمیرات پرینتر هایتی، این است که ما قطعات خود را به طور مستقیم و بی‌واسطه از نمایندگی‌های معتبر تهیه می‌کنیم و از اورجینال بودن آن‌ها اطمینان کامل داریم. این در حالی است که در بازار ایران کلمه اصل بودن و اورجینال، کاملا تشریفاتی شده است.

 

خدمات تعمیرات پرینتر کارت هایتی Hiti:

این مجموعه یکی از مجهزترین و تخصصی ترین مراکز تعمیر و سرویس چاپگر است که خدمات ذیل را برای انواع پرینتر هایتی ارائه می‌نماید:

  • عیب یابی رایگان چاپگر
  • نصب و راه اندازی پرینتر کارت
  • استفاده از قطعات اورجینال برند Hiti
  • تست کامل دستگاه در برابر چشمان شما
  • تعمیر و سرویس انواع دستگاه چاپ کارت هایتی
  • سرویس رایگان تا یک ماه پس از تعمیر دستگاه
  • آموزش راه اندازی پرینتر کارت
  • رفع مشکل نصب چاپگر کارت
  • آموزش نصب ماژول لمینیتور
  • رفع ارورها و خطاهای سیستم
  • جایگزین نمودن هد چاپ
  • تعویض قطعات یدکی کارت پرینتر
  • کالیبره کردن و تست رنگ دستگاه چاپ
  • تعمیر ماژول های دورو کننده و لمینیتور دستگاه
  • تعمیرات غلطک های ورودی و خروجی
  • تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری چاپگر

 

مجموعه ما در تعمیر کارت پرینتر هایتی به موارد زیر توجه ویژه ای دارد:

  • نظافت تمامی غلتک‌های مسیر حرکت کارت
  • تمیز نمودن سنسور تشخیص رنگ یا همان LED ریبون و کالیبره کردن آن
  • بررسی هد چاپ
  • تست فنر های قسمت خروجی کارت و غلتک‌ها
  • بروزرسانی دستگاه
  • راه اندازی مجدد دستگاه و در صورت وجود مشکل ارجاع به بخش پشتیبانی

 

تعمیرات تخصصی کارت پرینتر در این شرکت توسط کارشناسان و متخصصان آموزش دیده در این حوزه، انجام می‌گیرد. تعمیرات تمام پرینتر کارت های Hiti پذیرفته می‌شود. رفع مشکل و تعمیر پرینتر هایتی CS200 و تعمیر پرینتر هایتی CS320 و سایر مدل‌های این برند به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود.

 

تعمیر پرینتر هایتی به صورت آنلاین

در برخی مواقع، مشکل پیش آمده برای برخی از پرینتر های HITI ساده‌تر از آن است که نیاز به ارسال دستگاه به تعمیرگاه باشد و کاربران به کمک راهنمایی کارشناسان مربوطه قادر به برطرف کردن مشکلات دستگاه خود باشند. در چنین مواردی کارشناسان ما از طریق تماس تلفنی یا ارتباط آنلاین توسط Any Desk در کنار شما هستند و به طور کامل شما را راهنمایی می‌کنند تا خطاهای به وجود آمده را حل کنید.

 

تعمیر پرینتر کارت هایتی در مرکز فنی

در برخی مواقع تعمیرات پرینترهای Hiti نیاز به تجهیزات و زمان بیشتری دارد تا به طور کامل عیب یابی و تست شود. در چنین شرایطی کارشناسان ما پس از بررسی فنی پرینتر و مطلع کردن شما از شرایط آن و هزینه‌های احتمالی، ضمن تایید شما، پرینتر را تعمیر نموده و در زمان اعلام شده به شما تحویل می‌دهند.

 

هزینه تعمیرات پرینتر هایتی HITI

مهمترین بخشی که کاربران به هنگام خرابی پرینتر خود به آن توجه دارند، هزینه تعمیرات پرینتر است که شامل هزینه سرویس پرینتر، تعمیر یا تعویض قطعه می‌شود. اصل تعمیر پرینتر فارگو شامل سرویس قطعات معیوب و در صورت امکان تعمیر آن است، تا هزینه تعمیرات به مراتب پایین آمده و پرینتر با قطعه اصلی خود، کار چاپ را انجام دهد. چنانچه قطعه معیوب قابل تعمیر نباشد یا عمر مفید آن به پایان رسیده باشد، قطعه اصلی و فابریک جایگزین می‌شود و در صورتی که قطعه اورجینال نیز در دسترس نباشد، قطعه درجه یک جایگزین آن خواهد شد.

 

مشکلات رایج پرینتر هایتی

در صورتی که هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، چاپگر هایتی شما نیاز به تعمیر یا سرویس دارد. پس بهتر است این نشانه‌ها را جدی بگیرید:

  • تعداد چاپ دستگاه بیشتر از حد معمول شده است.
  • کیفیت چاپ کاهش پیدا کرده است.
  • طرح‌های چاپ شده روی کارت‌ها تار هستند.
  • کارت‌های چاپ شده خیلی کمرنگ شده اند.
  • خطوط سفیدی روی کارت‌های چاپ شده مشاهده می‌شود.
  • چراغ‌های ارور در چاپگر روشن شده است.
  • چاپگر مدام ریبون را پاره می‌کند.
  • کارت داخل پرینتر گیر کرده است.
  • امکان ریست پرینتر وجود ندارد.


:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

تعمیر پرینتر کارت یک فرایند چند مرحله ای است که بررسی، ترمیم و تعویض تمامی اجزای این دستگاه را در بر می گیرد. این دستگاه قطعات بسیاری دارد که خرابی هریک از آن ها مشکلاتی را در فرایند چاپ کارت ایجاد خواهد کرد. بسیاری از مردم انتظار دارند که هرگاه به چاپگر نیاز دارند آن را به برق بزنند و هرگز نگران آن نباشند. متاسفانه این کار به این سادگی‌ها هم نیست.

 

مراقبت و نگهداری از پرینتر کارت

پرینتر کارت دستگاهی گران و پیچیده است که نیاز به نگهداری منظم و اقدامات پیشگیرانه دارد. از دیگر اقداماتی که برای جلوگیری از آسیب دیدگی دستگاه چاپ کارت باید انجام داد اینست که، هراز چند گاهی آن را سرویس کرده تا در هنگام کار دچار مشکل نشود. خبر خوب این است که تعمیر و نگهداری این دستگاه چاپ سریع و ساده است و اگر عادت به مراقبت از پرینتر داشته باشید با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد. با این حال در برخی مواقع مشکلات خاصی به وجود می‌آید که باید بدانید چطور با آن‌ها مواجه شوید.

 

تعمیر پرینتر کارت چگونه است؟

به طور کلی تعمیر پرینتر، کار تخصصی است که نیاز به اطلاعات و علم دارد اما بعضی از مشکلات رایج پرینترها را که تقریبا میان همه دستگاه‌ها مشترک است، ‌می‌توان از طریق روش‌هایی کوچک به راحتی در منزل برطرف کرد بدون اینکه کوچکترین زمان و هزینه ای صرف کند. کافیست در صورت بروز مشکل، آن را شناسایی نموده و خودتان مشکل را برطرف سازید. اما یک سری مشکلات وجود دارند که رفع آن‌ها نیاز به تخصص و لوازم حرفه ای دارد و باید به مراکز تعمیر چاپگر سپرده شوند. کارت پرداز یکی از مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات تعمیر کارت پرینتر است که ضمن ارائه کلیه خدمات تخصصی مرتبط با تعمیر انواع چاپگر کارت PVC، خدمات مرتبط با سرویس این دستگاه‌ها را نیز ارائه ‌می‌نماید.

 

لیست خدمات تعمیرات پرینتر کارت:

 

  • تعمیرات تخصصی انواع کارت پرینتر
  • تعمیر انواع مادربرد کارت پرینتر
  • تشخیص و عیب یابی کارت پرینتر PVC و برآورد هزینه
  • نصب و راه اندازی انواع پرینتر چاپ کارت
  • تعمیرات و سرویس انواع لمینیتور کارت
  • رفع ارور ها و خطاهای عملکردی دستگاه ها
  • تعمیر ماژول‌های دورو کننده و لمینیتور چاپگر
  • تنظیم انواع ورودی و خروجی کارت پرینتر
  • به روز رسانی نرم افزار کارت پرینتر

 

 

تعمیر پرینتر کارت در چه مراکزی صورت می گیرد؟

تعمیرات پرینتر کارت باید در تخصصی ‌ترین و مجهزترین مرکز تعمیرات انجام پذیرد که تسلط کامل به رفع عیوب دستگاه داشته باشند. برای انتخاب یک مجموعه مناسب برای تعمیر چاپگر خود دقت لازم را به عمل آورید، زیرا بسیاری از مراکز ارائه دهنده این خدمات به دلیل نداشتن تخصص و دانش کافی در خصوص تعمیرات پرینترها و عدم شناخت لوازم جانبی مورد نیاز، هزینه‌های زیادی را برای کاربران این دستگاه‌ها به وجود می‌آورند.

 

تعمیر انواع کارت پرینتر از جمله:

 

  • تعمیر پرینتر هایتی HITI
  • تعمیر پرینتر فارگو FARGO
  • تعمیر پرینتر زبرا ZEBRA
  • تعمیر پرینتر مجیکارد MAGICARD
  • تعمیر پرینتر پوینت من Pointman
  • تعمیر پرینتر اولیس EVOLIS
  • تعمیر پرینتر هودو HODOO
  • تعمیر پرینتر اسمارت SMART
  • تعمیر پرینتر هیدی HEIDI
  • تعمیر پرینتر متیکا Matica
  • تعمیر پرینتر نیسکا NISCA
  • تعمیر پرینتر XID


:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

اهمیت داشتن یک کارت ویزیت‌ برای هر شخص و کسب‌وکاری بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اما محدودیت‌های کارت ویزیت‌های سنتی و همچنین نیاز به چاپ مجدد بعد از تمام شدن و یا تغییر اطلاعات یکی از بزرگترین معایب این‌ نوع کارت ویزیت‌ هست که به کمک قابلیت ویرایش و همچنین مادام‌العمر بودن کارت ویزیت‌ هوشمند nfc برطرف شده است. علاوه بر این‌ها، قابلیت‌های جذاب و ارزشمند دیگری وجود دارد که باعث می‌شود کارت ویزیت هوشمند ان اف سی یک راهکار متفاوت، خاص و مقرون به صرفه برای معرفی شما و یا کسب و کار شما باشد. در این مطلب به معرفی کامل این نوع کارت ویزیت هوشمند و مزایای آن می‌پردازیم.

 

کارت ویزیت هوشمند NFC چیست؟

این مدل کارت‌ها که نسل جدید کارت ویزیت دیجیتال هستند امکان به اشتراک‌ گذاشتن اطلاعات دیجیتال شما را می‌دهند. به این معنا که می‌توانید هرنوع اطلاعاتی اعم از شماره تماس، آدرس سایت، آدرس صفحات شبکه‌های اجتماعی و کاری را فقط با یک بار هزینه روی آنها درج کنید. این کارت‌های ویزیت خاص که قابلیت تغییر اطلاعات آنها تا همیشه وجود دارد، قدمی خواهند بود به سوی یک دنیای مدرن. این نسل جدید از کارت ویزیت‌های دیجیتال با فناوری‌های USSD و NFC کار می‌کنند که می‌توانند دنیای ارتباطات را به کلی تغییر دهند. شما با دادن این کارت ویزیت به مشتریان خود می‌توانید در چند ثانیه تمام اطلاعات خود را در لیست مخاطبین آنها ذخیره کنید. از آنجایی که این روزها، این تلفن‌های همراه هوشمند هستند که همیشه با خود همراه داریم پس بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید هر زمان مشتری به یاد شما افتاد و به خدمات یا محصولات شما نیاز داشت در دسترسش خواهید بود همین است که به عنوان یک مخاطب در تلفن همراهش ذخیره شده باشید. با این کار دیگر نگرانی از بابت گم شدن یا دور انداخته شدن کارت ویزیت معمولی‌تان را هم نخواهید داشت.

 

قابلیت‌های کارت ویزیت هوشمند NFC

کارت ویزیت هوشمند NFC توانایی اشتراک گذاری اطلاعات زیر را دارد:

 

  • شماره موبایل
  • لینک وبسایت
  • ایمیل
  • آدرس موقعیت مکانی (GPS Map)
  • تصویر، عکس و یا منوی دلخواه کاربر
  • آدرس درگاه بانکی اختصاصی نظیر IDPay و …
  • انواع فایل با فرمت PDF ،JPG ،GIF و …
  • آدرس صفحات اجتماعی : اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، یوتیوب، توییتر، لینکدین، فیسبوک و …

 

 

بهترین جنس برای چاپ کارت ویزیت هوشمند NFC چیست؟

برای چاپ کارت ویزیت هوشمند NFC می‌توان از جنس‌های مختلفی استفاده کرد. اما بهترین و مناسب‌ترین جنسی که می‌توان از آن برای طراحی یا تولید نمونه‌های مختلف کارت ان اف سی بهره‌مند شد، PVC است. کارت پی وی سی انعطاف پذیری بالایی دارد و دارندگان آن با خیال راحت می‌توانند کارت خود را در جیب، کیف پول یا هر جایی که دوست دارند، قرار دهند و در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنند.

 

مزایای چاپ کارت ویزیت هوشمند NFC

کارت‌های ویزیت هوشمند دارای مزایای زیادی نسبت به کارت‌های ویزیت معمولی هستند. کارت هوشمند به شما امکان را می‌دهند تا علاوه بر اطلاعات تماس خود، لینک وب‌سایت، آدرس شبکه های اجتماعی و موارد دیگر را آن ذخیره کنید. همچنین دارای مزیت تعاملی بیشتری هستند. از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند، می‌توانید جهت راه‌اندازی عملکردهای خاصی نظیر نقشه یا افزودن مخاطب به دفترچه تلفن همراه و یا آدرس خود استفاده کنید، در نتیجه تعامل با شما و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکتتان برای افراد، ساده‌تر خواهد بود. این تکنولوژی سازگاری بیشتری با محیط‌ زیست دارد، در صورتی که اطلاعات تماس، آدرس و یا حتی خدمات شما تغییر کند، اصلا نیازی به چاپ مجدد کارت نیست! فقط کافیست اطلاعات داخل کارت ویزیت NFC خود را از طریق نرم افزار NFC reader / writer ویرایش کنید تا تمام مخاطبان قبلی شما از تغییرات جدید مطلع شوند.

از دیگر مزایای آن عبارتند از:

 

  • کاهش استفاده از کاغذ
  • امنیت بالا در انتقال اطلاعات
  • تداوم ارتباط با مشتری
  • افزایش سرعت برندسازی
  • مقرون به صرفه بودن و هزینه کمتر نسبت به روش‌های سنتی
  • امکان ذخیره‌سازی اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن داخل کارت
  • قابلیت ویرایش و بروزرسانی کارت ویزیت به صورت لحظه‌ای
  • امکان ثبت لینک‌های شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات هدفمند، هوشمندانه و مؤثر (اطلاع رسانی به مشتریان برای ارائه تخفیفات)
  • دسترسی آسان به محل کسب و کار توسط مشتریان با ثبت در نقشه
  • قابلیت مدیریت و دسترسی توسط اشخاص بدون آموزش خاص
  • داشتن یک صفحه اختصاصی در گوگل بدون نیاز به سایت شخصی
  • پشتیبانی رایگان در رابطه با نحوه استفاده از این خدمات
  • امکان جذب مشتری بدون توجه به موقعیت جغرافیایی
  • امکان ثبت عکس محصولات، معرفی خدمات و بنرها و کاتالوگ‌های تبلیغاتی PDF و غیره

 

چگونه باید از کارت ویزیت الکترونیکی NFC استفاده کنیم؟

به لطف این گجت و تگ پشتیبان NFC آن می‌توانید صرفاً با لمس یک گزینه در گوشی، اطلاعات خود را به تلفن همراه مشتریان خود منتقل کنید. کارت ویزیت هوشمند ان اف سی هم استفاده آسانی است و هم قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و به راحتی می‌تواند جایگزین کارت ویزیت‌های قدیمی باشد. همانطور که بیان شد نحوه استفاده از این کارت‌ها بسیار آسان است. کافیست با نزدیک بخش NFC تلفن همراه خود به کارت ویزیت اطلاعات را دریافت کنید. حتی اگر گوشی شما از تکنولوژی NFC پشتیبانی نکند هم می‌توانید از این کارت‌ها استفاده نمایید. کد QR درج شده روی این کارت‌ها با استفاده از دوربین تلفن همراه خوانده می‌شوند یا می‌توانید آن ها را با اپلیکیشن‌های مخصوص QRکدخوان، اسکن کرده و اطلاعات روی آن ها را دریافت کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو
لیبل پرینتر چیست؟
همان‌طور که بیان شد، دستگاه لیبل پرینتر یکی از دستگاه‌های کاربردی است که برای چاپ لوگو، انواع اسم مجموعه و بارکد بر روی رول‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به صورت خانگی و صنعتی قابل تهیه است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد. طبیعی است که پرینترهای صنعتی بسیار بزرگ‌تر و گران‌تر از مدل‌های خانگی و رومیزی است. صنایع مختلف می‌توانند با خرید لیبل پرینتر صنعتی به راحتی انواع لیبل‌ها را در تیراژ بالا به چاپ برسانند. توجه داشته باشید که اگر دارای یک فروشگاه هستید و می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید، خرید مدل رومیزی نیز می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. لذا با خرید دستگاه رومیزی و خانگی قادر خواهید بود تا در هزینه‌های نهایی خود صرفه جویی کنید.
 
ماده مصرفی لیبل پرینتر چیست؟
بسیاری از مردم تصور می‌کنند که لیبل پرینتر از جوهر برای چاپ لوگو بارکد استفاده می‌کند اما ماده اصلی مصرفی این دستگاه ریبون است. اگر بخواهیم در مورد ریبون صحبت کنیم، باید بیان کنیم که ریبون به مانند رنگ‌های قدیمی دستگاه‌های چاپ عمل کرده و دارای تفاوت‌هایی نیز هست. ریبون به شکل یک‌بار مصرف بوده و زمانی که به صورت کامل مصرف می‌شود باید دور انداخته شود. این ماده به مانند جوهر پرینتر قابل شارژ نیست. در مورد دستگاه‌های مشابه در این زمینه می‌توان دستگاه فکس را مثال زد. لیبل پرینتر تا زمانی که اندازه عرض هد اجازه دهد می‌تواند موارد مختلف را بر روی کاغذ چاپ نماید.
 
انواع لیبل پرینتر
  • پرینتر لیبل زن رومیزی: یکی از رایج‌ترین پرینترهای چاپ برچسب موجود در بازار و اما قدرتمند است. این مدل برای چاپ برچسب با تعداد کم و متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیبل پرینتر رومیزی جزو معمول‌ترین لیبل زن های موجود در بازار است که مخزن ریبون آن قادر به نگهداری ۷ الی ۳۰۰ متر ریبون است و عرض چاپ آن به ۱۱ سانتی متر می‌رسد. این گونه از دستگاه های چاپ لیبل برای دفاتر پستی، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، صنایع آموزشی، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکزی که در عین داشتن تیراژ پایین از امنیت محیطی قابل توجهی نیز برخوردار هستند مناسب است. از پرفروش ترین پرینترهای چاپ بارکد اداری می‌توان به لیبل پرینتر زبرا LP 2844 اشاره کرد.
 
  • پرینتر لیبل زن نیمه صنعتی: به پریترهایی اطلاق می‌شود که برای محیط‌های با امنیت بالاتر نسبت به محیط‌های صنعتی طراحی شده است. اماکنی همچون کارگاه‌ها، مجموعه‌های تولیدی کوچک که در کنار تیراژ نسبتا متوسط امنیت محیطی مناسبی برای لیبل پرینتر(Label Printer) فراهم می‌کند.
 
  • پرینتر لیبل زن صنعتی: این مدل چاپگر برای اماکن صنعتی با نیاز به تولید لیبل با تیراژ بالا مناسب است. پرینتر های صنعتی چاپ برچسب، دارای مخزن بزرگ رول کاغذ هستند و وجود بدنه آلومینیومی و یا فولادی، هد قوی تر، لوازم جانبی بیشتر و اتصال به شبکه نیز از دیگر مزایای اینگونه دستگاه‌ها نسبت به چاپگر های معمولی است. رول های ریبون این دستگاه تا ۴۵۰ متر نیز می‌رسد و قادر است تا در طول روز انواع لیبل را در تیراژ بالا و با کیفیت بی‌نظیر به چاپ برساند.
 
مکانیزم کاری دستگاه چاپ لیبل به چه صورت است ؟
شناخت سوال لیبل پرینتر چیست و چه کاربردهایی دارد باعث می‌شود تا علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر در صورت لزوم بتوانید از این دستگاه‌ها برای بهبود فعالیت خود استفاده کنید. در این بخش قصد داریم تا مکانیزم کاری این دستگاه را به صورت ساده بیان کنیم. لیبل پرینتر به دو صورت حرارت مستقیم و انتقال حرارتی قادر است تا انواع لیبل‌ها را با سرعت بالا به چاپ برساند. در مدل حرارت مستقیم، رول‌های کاغذ حساس به حرارت جهت چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل حساسیت استفاده از لیبل‌های حرارتی، این نوع چاپ زمانی که در معرض نور خورشید قرار بگیرد، به مرور زمان دچار خرابی می‌شود. به همین دلیل از شیوه حرارت مستقیم برای چاپ لیبل‌های مهم استفاده نمی‌شود. در نوع انتقال حرارتی، استفاده از ریبون می‌تواند در چاپ با کیفیت مؤثر باشد. جوهر به کار رفته در این شیوه با استفاده از انتقال حرارت بر روی برچسب می‌نشیند. کیفیت چاپ لوگو و بارکد در این شیوه به نسبت سایر روش‌های دیگر بسیار بالاتر است. کسانی که دارای صنایع هستند برای این که بتوانند لیبل‌های با کیفیت‌تری را چاپ کنند نیاز به استفاده از دستگاه‌هایی دارند که بتواند با شیوه انتقال حرارتی، محصولات مورد نظرشان را به چاپ برساند.
 
جمع بندی
زمانی که بخواهید انواع لیبل و بارکد را با کیفیت بسیار عالی بر روی رول‌های مخصوص به چاپ برسانید نیاز به دستگاه لیبل پرینتر دارید. در این مقاله به پاسخ سوال لیبل پرینتر چیست پرداختیم تا آشنایی کلی با این دستگاه پیدا کنید. عملکرد لیبل پرینتر بسیار متنوع است و با توجه به نوع کاربری‌تان می‌توانید از هر یک از دستگاه‌های رومیزی و خانگی استفاده کنید. استفاده صحیح از دستگاه باعث افزایش طول عمر پرینتر خواهد شد. این دستگاه به دلیل نوع ساختاری که دارد ممکن است دچار آسیب‌های احتمالی شود که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به کثیفی هد، چاپ نگرفتن صحیح و تنظیم نبودن پورت‌های آن اشاره کرد. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید در صورت نیاز بهترین دستگاه را خریداری کنید.
 
    


:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

کارت قرعه کشی چیست؟

کارت قرعه کشی (همچنین به آن اسکرچ آف، بلیط خراش ، بازی فوری، قرعه کشی فوری، خراش، لات اسکروت نیز گفته می شود) کارتی است که برای مسابقات طراحی شده است. اغلب از مقوای نازک یا  PVC برای پنهان کردن پین ها ایجاد می شود، جایی که یک یا چند ناحیه حاوی اطلاعات پنهانی است که می تواند با خراش یک پوشش مات آشکار شود. کارت های قرعه کشی شامل کارت‌های فروخته‌شده برای قمار (به‌ویژه، بازی‌های بخت‌آزمایی)، کارت‌های رایگان برای آزمون‌ها و برای پنهان کردن اطلاعات محرمانه مانند پین‌های کارت‌های تماس تلفنی (که در غیر این صورت شناخته می‌شوند) هستند. به عنوان کارت شارژ و سایر خدمات پیش پرداخت. در برخی موارد، کل ناحیه قابل خراش باید خراشیده شود تا ببینیم آیا جایزه برنده شده است. کارت یا برای برنده شدن یا بازنده شدن چاپ شده است یا برای فاش کردن کد مخفی. نتیجه بستگی به قسمت هایی که خراشیده شده است ندارد. در موارد دیگر، برخی از نواحی اما نه همه آنها را باید خراش بدهید. این ممکن است در یک مسابقه، جایی که ناحیه مربوط به پاسخ درست خراشیده می‌شود، یا در برخی برنامه‌های قمار که بسته به مناطقی که خراشیده می‌شوند، کارت برنده یا بازنده است، اعمال شود. در این موارد، در صورت خراش بیش از حد نواحی، کارت باطل می شود. بعد از باخت، می‌توان تمام قسمت‌ها را خراش داد تا ببیند ، چگونه و چه چیزی می‌توانست با این کارت برنده شود.

 

چرا کارت قرعه کشی باید روی کارت PVC چاپ شود؟

بسیاری از صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان برای جذب مشتریان جدید یا فروش بیشتر محصولات و خدمات خود، اقدام به برگزاری جشنواره و قرعه کشی می‌کنند. معمولا در قرعه کشی‌ها به هر یک از مشتریان یک کد اختصاصی داده می‌شود که به‌عنوان کد شناسایی شخص بوده و در هنگام قرعه کشی به کار می‌رود. بنابراین لازم این است که این کد برای هر مشتری به صورت اختصاصی چاپ شده و مخفی بماند. برای ارائه کد قرعه کشی به افراد راه‌های مختلفی وجود دارد. اما بهترین گزینه برای این منظور چاپ کارت قرعه کشی است.

 

مزایای چاپ کارت قرعه کشی پی وی سی

  • تعامل مخاطبان را افزایش می دهند

تضمین می‌شود که تعامل مشتریان خود را با تبلیغات کارت قرعه کشی خود افزایش دهید زیرا مردم از برنده شدن لذت می‌برند! مردم با پاداش ها به محصولات شما علاقه مند می شوند و چالش ها آنها را مجذوب خود می کند.

  • وفاداری مشتری را افزایش می دهند

می توانید یک کارت قرعه کشی به مشتریان فعلی خود ارائه دهید تا از مشتریان برای وفاداری آنها به برند شما تشکر کنید. شما می توانید به همان اندازه به کارمندان برای کار سختی که انجام می دهند پاداش دهید. احتمال خرید مشتریان از شرکتی که رابطه خوبی با آن دارند و مکرراً با آن تعامل دارند و به آن اطمینان دارند. بنابراین، با ارائه دلایل بیشتر برای اعتماد به شما، توجه به نام خود و حفظ شما در ذهن آنها، هنگامی که آنها به محصول یا خدماتی که ارائه می کنید نیاز دارند، شما اولین نام در لیست آنها خواهید بود.

  • ایجاد هیجان در مشتری

کارت های قرعه کشی پی وی سی در افزایش آگاهی و ایجاد هیجان مشتری بسیار موثر هستند. آنها می توانند برای جذب مشتریان جدید استفاده شوند تا محصول شما را امتحان کنند و در عین حال از مشتریان وفادار فعلی شما تشکر کنند. همانطور که همه از شانس دریافت یک جایزه لذت می برند. جوایز می توانند دارای ارزش بالا/پایین از جمله فیزیکی، تجربی و پولی باشند. شما باید قبل از چاپ کارت به منبع یابی جایزه و مدیریت برنده نیز رسیدگی کنید.

  • خرید تکراری را افزایش می دهد

شانس اضافی برنده شدن جایزه همراه با خرید محصول می تواند محصول را در قفسه برجسته کند و مشتریان جدیدی را برای امتحان محصول شما جذب کند. از این رو این ممکن است منجر به خرید مجدد شود. علاوه بر این، کارت های قرعه کشی پی وی سی یک فرصت ایده آل برای ارائه جوایز کم ارزش و با ارزش هستند. جوایز کم‌ارزش را می‌توان اهدا کرد، مانند مقدار ثابتی پول از خرید بعدی، یعنی کوپن ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی که می‌تواند مشتریان را تشویق به خرید مجدد کند.

  • مقرون به صرفه

کمپین های تبلیغاتی کارت قرعه کس می توانند متناسب با بودجه شما تنظیم شوند و در مقایسه با کمپین های تبلیغاتی جایگزین هزینه نسبتاً پایینی دارند. اگر شما یک برند لوکس سطح بالا هستید، یک کارت قرعه کشی پی وی سی ممکن است در بین مخاطبان هدف شما طنین انداز شود.

 

چاپ اسکرچ کارت قرعه کشی PVC

کارت قرعه کشی همانطور که بیان شد باید حاوی یک کد یا شناسه منحصر به فرد باشد که تا پایان قرعه کشی باید محفوظ بماند. یکی از بهترین راه‌ها برای چاپ اطلاعات متغیر و چاپ اطلاعاتی که لازم است مخفی بماند، چاپ کارت رمزدار با اسکرچ است. با به کار بردن این روش می‌توان به هر یک از مشتریان کد قرعه کشی مخصوص به خودشان را ارائه نمود و احتمال هر گونه سوء استفاده در فرایند قرعه کشی از بین می‌رود. چاپ اسکرچ کارت قرعه کشی، امن‌ترین راه برای تبادل اطلاعات به صورت فیزیکی است. در این روش یک لایه محافظ نازک به رنگ نقره‌ای روی اطلاعات مهم و امنیتی مانند رمز قرعه کشی قرار می‌گیرد که مشتریان می‌توانند به راحتی با از بین بردن اسکرچ روی کارت، کد قرعه کشی خود را در اختیار داشته باشند.

 

عملکرد کارت قرعه کشی پی وی سی

مانند کارت های قابل خراش فوق العاده محبوب از کاغذ که برای مدت طولانی وجود داشته اند، کارت های قرعه کشی PVC نیز به همین ترتیب عمل می کنند. بازیکنان با دست یا یک شی تیز تصویر را می خراشند تا یک جایزه در زیر آن آشکار شود. این بر اساس مفهوم قرعه‌کشی است و کمپین‌ها می‌توانند به گونه‌ای طراحی شوند که به تعداد مشخصی از برندگان با پاداشی که ترجیح می‌دهید، اعطا کنند. امکان ایجاد یک سیستم قرعه کشی وجود دارد که به تعداد کمی از بازیکنان جوایزی ارائه می کند یا حتی برای همه یک جایزه ارائه می دهد که از نظر مقدار متفاوت است.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

مفهوم گارانتی چیست؟

گارانتی به تعهدی اطلاق می‌شود که فروشنده در قبال خرید محصول به خریدار می‌دهد. با این کار فروشند به مشتری تعهد می‌دهد محصولی که به او فروخته، در طی یک دوره زمانی مشخص یا به شرایط معین، بدون هیچگونه عیب و نقصی کار خواهد کرد. این تعهد معمولا شامل تعمیر، تعویض یا باز پرداخت هزینه برای محصول با عیب باشد. مدت گارانتی برای هر محصول متفاوت است و می‌تواند از چند ماه تا چند سال به طول بیانجامد، مثلا ۶ ماه تا ۶ سال، یا محصول دارای گارانتی مادام العمر است.

 

انواع گارانتی

  •  تعمیر و نگهداری: در این نوع گارانتی، سازنده یا فروشنده محصول تعهد دارد که در صورت وجود هرگونه عیب یا خرابی در محصول، هزینه تعمیر آن را بر عهده می‌گیرد.
  •  تعویضی: در این نوع گارانتی ، سازنده یا فروشنده محصول در صورت عدم قابلیت تعمیر محصول، تعهد دارد که محصول را با یک محصول جدید تعویض کند.
  • اصلی: این نوع گارانتی توسط سازنده یا تولید کننده محصول ارائه می شود و شامل تعمیر، تعویض و یا بازپرداخت قیمت محصول در صورت عدم عملکرد صحیح محصول می‌شود.
  • فروشنده: در این نوع گارانتی، فروشنده محصول تعهد دارد که در صورت عدم عملکرد صحیح محصول، آن را تعمیر یا تعویض کند.
  • گسترده: این نوع گارانتی شامل تعمیر،تعویض  و یا بازپرداخت قیمت محصول در صورت وجود هرگونه مشکل یا خرابی در محصول است و بیشتر در مورد محصولات گران قیمت و پیچیده ارائه می شود.
  • اضافی: گارانتی اضافی  به عنوان یک گزینه اضافی ارائه می شود و معمولا شامل خدماتی مانند گارانتی تعویض سریع،گارانتی ضد آب یا گارانتی نوسان قیمت است.
  • گارانتی مادام العمر: این نوع گارانتی یعنی تا زمانی که محصول خریداری شده عمر دارد قابل گارانتی می باشد. هر وسیله ای که خریداری می شود یک طول عمری دارد و گارانتی مادام العمر به منظور طول عمر محصول است نه مشتری.

 

کارت گارانتی چیست؟

کارت گارانتی جهت ضمانت محصول یا وسیله خاصی تا مدتی معین صادر می‌شود که دارای سریال، تاریخ شروع و پایان است. 

 

بهترین جنس برای چاپ کارت گارانتی کدام است؟

کارت‌ های گارانتی یا ضمانت نامه معمولا چند ماه یا چند سال اعتبار دارند، بنابراین دارنده آن جهت استفاده از خدمات پس از فروش باید تا تاریخ اعتبار کارت آن را نزد خود نگه دارد. از آنجایی که ماندگاری کارت گارانتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بهتر است برای چاپ آن‌ها روی کارت‌ هایی مستحکم و با ماندگاری بالا انجام گیرد تا از مخدوش شدن یا از بین رفتن آن‌ها جلوگیری شود. مناسبترین جنس برای این منظور استفاده از کارت PVC است که بسیار مستحکم بوده و در برابر عواملی همچون آب، رطوبت، ضربه، سایش و شکستگی مقاوم است. کارت‌ های پی وی سی به دلیل خصوصیاتی که دارند بهترین گزینه برای چاپ کارت گارانتی بلند مدت هستند و شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که کارت مورد نظر برای مدت زمان طولانی در اختیار مشتری قرار دارد. اگر برای چاپ کارت گارانتی از کارت خام پی وی سی استفاده شود، می‌توان این اطلاعات را در حافظه آن‌ها ذخیره کرد که باعث می‌شود تا جلوی اشتباهات و کلاه‌برداری آن گرفته شود و رصد مدت گارانتی راحت‌تر می‌شود. چاپ کارت گارانتی pvc ماندگاری و کیفیت بسیار بالایی را به دنبال دارد و خیال مشتری را نیز نسبت به خراب شدن آن راحت می‌کند. همچنین می‌توان به راحتی کارت گارانتی پی وی سی را با استفاده از کارت خوان‌هابی مخصوص آن خواند و از مدت باقی مانده گارانتی مطلع شد.

 

کارت گارانتی پی وی سی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در قسمت قبل در مورد چاپ گارانتی پی وی سی صحبت کردیم و کمی در مورد آن توضیح دادیم، اما در ادامه می‌خواهیم مزیت‌های این کارت‌ها را برای شما بازگو کنیم تا به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید

  • ضد آب بودن

کارت گارانتی پی وی سی ضد آب است که همین مورد می‌تواند باعث شود تا کارت در اثر افتادن در آب آسیب نبیند و نیازی به تعویض نداشته باشد و دردسرهای مشتری و شما را به حد قابل توجهی کاهش دهد.

 

  • امنیت بالا

شما می‌توانید با چاپ گارانتی پی وی سی یک کارت گارانتی با امنیت بسیار بالا را به مشتری تحویل دهید که امکان هیچگونه دخالت در موارد موجود در آن وجود ندارد.

 

  • ظرفیت حافظه بسیار قوی

کارت‌های گارانتی پی وی سی از حافظه‌ای با ظرفیت بسیار بالا برخوردار هستند که به راحتی می‌توانید اطلاعات مربوط به کارت گارانتی مانند سریال و زمان شروع و پایان آن را بر روی این حافظه دخیره کنید و مجدودیتی در این زمینه نداشته باشید.

 

  • کیفیت چاپ بسیار خوب

دستگاه‌های چاپگر کارت پی وی سی دارای کیفیت بسیار مطلوبی می‌باشند که باعث چاپ با کیفیت کارت‌های گارانتی پی وی سی می‌گردد.

 

  • انعطاف بسیار بالا

کارت گارانتی پی وی سی دارای انعطاف بسیار خوبی است و به راحتی وبا فشارهای کوچک نمی‌شکند که مزیتی بسیار مهم به شمار می‌آید.

 

  • قابل بازیافت بودن

شما می‌توانید با بازیافت کارت گارانتی پی وی سی قدیمی، کارت‌های جدید محصولات خودتان را صادر کنید. بازیافت کردن کارت گارانتی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌گردد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

کارت هدیه چیست؟

کارت هدیه نوعی کارت است که معمولا از جنس PVC تولید می‌شود و به صورت نقدی و بی نام با مبالغ مشخصی صادر می شود. صاحبان این کارت ها می توانند به دفعات دلخواه و به میزان اعتباری که کارت دارد اقدام به خرید نمایند. خرید کالا یا خدمات با استفاده از کارت‌های هدیه از طریق دستگاه های کارتخوانی که در فروشگاه ها و مراکز تجاری و اداری نصب شده اند ممکن می باشد. همچنین در صورت نیاز به وجه نقد می توان به پایانه های خودپرداز مراجعه نمود و از کارت خود وجه نقد برداشت کرد. کارت هدیه سال‌هاست از نظر افراد به عنوان یک هدیه مناسب در نظر گرفته می‌شود و از آن‌جایی که این کارت مزایای مختلفی دارد، می‌تواند هدیه مطلوبی برای بیشتر افراد باشد. همچنین وقتی به شخصی کارت هدیه می‌دهید در اصل حق انتخاب و فرصت کسب تجربه دلخواه را به او می‌دهید تا وجه داخل کارت را مطابق سلیقه و نیاز خود خرج ‌کند. در ادامه درباره مزایای کارت هدیه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

مزایای استفاده از کارت هدیه

  • تهیه آسان کارت هدیه

تهیه هدیه شایسته و دلپذیر، واقعا دشوار است. خرید هدیه به‌ویژه در مناسبت‌هایی مثل آغاز سال نو یا آغاز سال تحصیلی، ممکن است سخت‌تر هم باشد. ترافیک در خیابان‌ها، ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها و احساس سردرگمی برای انتخاب هدیه مناسب، می‌تواند فرد را کاملا خسته و ناامید کند اما خرید کارت هدیه این مشکلات را ندارد و به همین خاطر کارت هدیه می‌تواند یک گزینه مطلوب باشد. شما می‌توانید خیلی سریع و از طریق فروشگاه‌های آنلاین، کارت هدیه را با موجودی مورد نظر خود خریداری کنید و بدون هدر دادن زمان یا پول خود، یک هدیه جذاب و ارزشمند را تهیه کنید.

 

  • زمان بیشتر برای فرد هدیه‌گیرنده

کارت هدیه، زمان بیشتری به فرد می‌دهد تا تصمیم بگیرد برای چه هدفی از آن استفاده کند و با فکر کردن، شانس بیشتری برای انتخاب به یادماندنی داشته باشد و از این طریق هدیه شما برای زمان طولانی در ذهن فرد باقی بماند. همچنین بعضی اوقات ما از لیست نیازهای افراد یا از سلیقه آن‌ها باخبر نیستیم و زمانی‌که هدیه‌ای را می‌خریم شاید آن هدیه برای فرد گیرنده مناسب نباشد اما کارت هدیه این ابهام را به شکل خوبی رفع می‌کند و به رضایت و خوشحالی شخص هدیه‌دهنده و گیرنده کمک می‌کند. در واقع، کارت هدیه، قدرت انتخاب زیادی را در اختیار هدیه‌گیرندگان قرار می‌دهد و به آن‌ها امکان می‌دهد که متناسب با موجودی کارت، آنچه نیاز دارند یا به آن علاقه‌مندند را تهیه کنند.

 

  • انعطاف‌پذیری در بودجه کارت هدیه

کارت‌های هدیه بودجه‌های متنوعی دارند و افراد می‌توانند بر مبنای قدرت خرید خود کارت مورد نظر را انتخاب کنند. برای مثال ممکن است بودجه کارت هدیه سازمانی با بودجه کارت هدیه برای ازدواج متفاوت باشند.

 

  • تنوع طرح و نقش بر روی کارت هدیه

تنوع طرح و نقش بر روی این کارت‌ها هم بسیار جالب است. معمولا برای هر مناسبت و رویدادی طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی وجود دارد و می‌توان بر اساس سلیقه، آن‌ها را انتخاب کرد و این موضوع برای افرادی که به جزئیات یک هدیه اهمیت می‌دهند می‌تواند خیلی جذاب باشد.

 

  • قابل استفاده بودن کارت هدیه در موقعیت‌های مختلف

اغلب کارت‌های هدیه برای خرید از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها قابل استفاده هستند. همچنین این نوع کارت‌ها با دستگاه کارت‌خوان هم کار می‌کنند. وقتی افراد پول نقد را به‌عنوان هدیه می‌گیرند ممکن است حمل آن‌ها و برجسته شدن کیف پول مطلوب نباشد و به‌همین خاطر کارت‌ هدیه گزینه مناسبی است.

 

در پایان، کارت هدیه یک هدیه نقدی است و به دلیل مزایای متعددی که دارد، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افراد هدیه گرفتن این نوع کارت را دوست دارند زیرا می‌توانند با آن محصولات دلخواهشان را بر اساس علایق و نیازهای خود تهیه کنند. از سوی دیگر، ظاهر و طرح‌های این کارت‌ها زیبا هستند و معمولا طرح‌های هماهنگ با مناسبت‌ها بر روی کارت‌ها نیز چاپ می‌شوند. همچنین نه‌تنها تهیه این نوع کارت‌ها آسان است، بلکه هدیه‌گیرنده نیز می‌تواند از آن‌ها به‌راحتی استفاده کند.

 

چنانچه تمایل دارید با نحوه چاپ کارت هدیه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت کارت پرداز مراجعه فرمایید و صفحه چاپ کارت هدیه PVC را مطالعه نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

جوهر پرینتر چیست؟

جوهر پرینتر که در کارتریج پرینترهای جوهرافشان بکار می رود، مایعی رنگی است که با رنگ یا با رنگدانه درست می شود. در پرینتر های جوهرافشان قطرات بسیار ریز جوهر از نازل پرینتر روی کاغذ خارج می گردد. نازل را می توان بعنوان شیلنگ کوچکی تصور کرد که در هر ثانیه هزاران بار قطع و وصل می گردد. نرم افزار های چاپگر های حرفه ای و پیچیده، کنترل نازل را برعهده دارند و جریان جوهر را طبق الگوهای دقیقی تنظیم  می کنند. دو طبقه بندی کلی در پرینترهای جوهر افشان وجود دارد، یکی مبتنی بر رنگ و دیگری مبتنی بر رنگدانه. -انواع مبتنی بر رنگ شامل محلول رنگ می باشد. – از سوی دیگر جوهر های رنگدانه ای، پودر فوق العاده ریزی می باشند که در مایع معلق شده است.

 

تونر پرینتر چیست؟

تونر پودری است که در کلیه ماشین های چاپ لیزری مانند پرینتر و دستگاه های فتوکپی مورد استفاده قرار می گیرد.درگذشته ترکیبات تونر شامل نمک،کربن و  اکسیدآهن بوده است. اما امروزه برای  بالابردن کیفیت پرینت وکپی، کربن ذوب شده را با پلیمر به کار میبرند. تکنولوژی پرینترهای لیزری امری ساده نمی باشد. چرا که تونر همانند جوهرافشان ها به کاغذ نچسبیده است. تونر ها اغلب از جنس پلی استر بسیار زیر می باشد که در واقع از انواع پلاستیک است. پلی استر می تواند الکتریسته ساکن را در خود نگه دارد و سپس جذب هرچیزی که داری بار مخالف است گردد. در این نوع پرینترها، با استفاده از لیزر یک الگوی الکترواستاتیک از تصاویر مورد نظر روی یک درام فلزی دوار ساخته می شود که دارای شارژ الکتریکی می باشد. کارتریج وظیفه پخش تونر روی درام را دارد، اما همانطور که بیان شد، تونر فقط به نقاط باردار درام می چسبد. همچنین پرینتر، کاغذ را نیز به هنگام عبور از دستگاه باردار می کند و با عبور از روی درام، تونر بطور دقیق روی کاغذ نقش می بندد. در مرحله آخر، با استفاده از فیوزینگ داغ، پلی استر ذوب شده و روی محل خود ثابت می گردد.

 

کاتریج چیست؟ 

کاتریج یا کارتریج محفظه ای است که در آن پودر تونر(جوهر چاپ) نگهداری می شود. 

 

انواع جوهر پرینتر جوهر افشان

  • جوهر Dye Base : جوهرهای Dye Base به علت قیمت پایین و استفاده راحت، پر مصرف ترین جوهرها برای پرینترهای خانگی می باشند، اصلی ترین مشکل این جوهرها مقاوت و پایداری کم آنها نسبت به نور می باشد.
  • جوهر Pigment Base: جوهرهای Pigment Base از ذرات جامدِ رنگیِ کوچک و یک حلال تشکیل شده شده اند، فرآیند تولید این جوهر ها پیچیده است و نیازمند کنترل دقیق میباشد در نتیجه باعث شده تا بسیاری از تولید کنندگان از تولید این جوهر ها صرف نظر کنند.
  •  جوهر Sublimation: یکی از ویژگی های این جوهر ها این است که در مجاورت گرما از حالت جامد به گاز تبدیل میشوند، از این جوهر ها در چاپ تصاویر بر روی اشیا استفاده میشود، برای این کار ابتدا تصویر با استفاده از این جوهر روی کاغذ مخصوصی چاپ می شود، سپس تصویر چاپ شده روی شی مورد نظر مانند لیوان یا بشقاب (شی باید دارای یک پوشش مخصوص باشد) قرار داده می شود، در مرحله نهایی تصویر توسط یک پرس حرارتی منتقل می شود. تصویر توسط گرما و فشار روی جسم و وسیله مورد نظر منتقل میشود در نتیجه استفاده از یک لایه محافظتی روی تصویر باعث میشود که تصویر ماندگاری طولانی داشته باشد.
  • جوهر Fluorescent: این جوهرها توسط مواد فلوئورسنت تولید شده اند. تصاویری که توسط این جوهرها چاپ میشود در ظاهر با جوهر های معمولی تفاوتی ندارند فقط این جوهر ها با قرار گرفتن در برابر تابش اشعه ی ماورابنفش میدرخشند. اشعه مورد نیاز برای روشن کردن این جوهرها از نوع UVA یا Black Light می باشد که برای انسان خطری ندارند. (این اشعه در حشره کش ها و دستگاه های تست اسکناس نیز استفاده می شود.) با استفاده از این جوهر ها میشود تصاویر زیبایی خلق کرد همچنین میتوان از آنها در طراحی دکوراسیون های داخلی استفاده نمود.
  • جوهر نامرئی: این جوهرها شبیه جوهرهای فلوئورسنت می باشند. تفاوت آنها در این است که این جوهر در نور معمولی دیده نمیشود فقط در صورتی که در برابر تابش اشعه ی ماورابنفش قرار بگیرد مشاهده میشود، این جوهر به طور تخصصی در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد.
  • جوهرهای هنری: خیلی از هنرمندان از طیفِ رنگی محدودِ رنگ خاکستری در لابراتور و پرینترها، در چاپ تصاویر سیاه و سفید شاکی هستند. منتها این جوهر ها دارای چندین طیف خاکستری برای خلق تصاویر سیاه و سفید هستند.
  • محلول های بازکننده هد: می توان این محلول را درون کارتریجهای قابل شارژ ریخته و توسط خود پرینتر هدهای دستگاه را تمیز کرد و یا اینکه مستقیماً این محلول را توسط سرنگ در هدها تزریق نمود.

 

جوهر مایع (Liquid Ink)

به طور معمول پرینترهای جوهر افشان از جوهر مایع استفاده می کنند. تصاویر پرینترهایی که از جوهر مایع استفاده میکنند از وضوح و شفافیت بیشتری برخوردار هستند به همین دلیل گزینه مناسب تری برای چاپ عکس، تصاویر و کارهای گرافیکی هستند.

  • Dye-Based : این جوهرها بسیار مقرون به صرفه هستند ولی به مرور زمان در معرض نور و آفتاب کم رنگ تر میشود به این دلیل که این جوهرها شفاف و ترنسپرت هستند و محصول چاپ شده توسط این جوهرها رنگ شفاف و روشن تری نسبت به باقی جوهرها دارند. یکی از مزیت های این جوهرها این است که بلافاصه خشک میشوند و احتمال خراب شدن و دست خوردن تصاویر چاپ شده توسط این جوهرها بسیارکم است. این جوهر دارای ساختار ملکولی بسیار کوچکی هستند که باعث شده به سرعت در کاغذ جذب شوند و پراکندگی رنگ بسیار کمی داشته باشند. با این حال در صورت برخورد با آب  یا یک محیط رطوبتی ملکول ها باعث لکه دار شدن چاپ میشوند.
  • Dye-sublimation: جوهر Sublimation (تصعیدی) از دسته جوهرهای بر پایه دای هستند که با تکنولوژی حرارتی بر روی صفحه چاپ (از هر نوعی: پلاستیک، کاغذ، پوستر و …) انتقال پیدا می کنند. واژه سابلیمیشن اولین بار به دلیل یک باور غلط مطرح شد که جوهر های دای می توانند مستقیماً بدون رفتن به حالت مایع، از حالت جامد به گاز تبدیل شوند که با انجام این فرآیند و تبدیل شدن جزئی دای به مایع (dye-diffusion)، این ادعا به کلی رد شد. تفاوت اصلی این جوهر ها با جوهر دای معمولی *شفاف نبودن* آنها است. سابلیمیشن نور را از خود عبور نمی دهد و این خصوصیت باعث ماندگاری چاپ بر پایه ساب در مقابل نور است. اکثر پرینترهای حرفه ای  و مصرفی دای سابلیمیشن برای تولید عکس، کارت شناسایی، لباس، و… طراحی شده اند. جوهر سابلیمیشن علاوه بر چابگرهای مخصوص خود، در چاپگرهایی با هد  Epson نیز قابل استفاده هستند. زیرا هد چاپگر اپسون پیزوالکتریک (لرزشی) است اما هد چاپگرهایی مانند HP یا Canon ترمال (حرارتی) است. و به علت حساس بودن جوهر سابلیمیشن به حرارت، استفاده از این جوهر در پرینترهایی با هد حرارتی باعث خشک شدن سریع جوهر در هد می شود.
  •  Pigment-Base: این جوهرها در مقایسه با دای از برتری های فراوانی برخوردار است. مخصوصا اینکه ضد آب هستند این جوهر دانه های کوچکی روی کاغذ قرار میدهد و همچنین و در مقابل کمرنگ شدن بسیار مقاوم تر اند و دوام بالایی دارد ولی به مراتب نسبت به جوهر های دای هم قیمت بالاتری دارند. جوهر های دای پس از چند روز کمرنگ میشوند، اما جوهر های pigment بسته به نوع کاغذ مصرفی، تا ۱۰۰ سال هم میتوانند دوام داشته باشند.

 

تعویض یا شارژ کارتریج؟؟؟

اینکه کارتریج پرینتر را شارژ کنیم یا تعویض وابسته به شرایط خاص و انتظارات کاربر از کیفیت دستگاه است. باید بگوییم که همچنان درباره شارژ یا تعویض کارتریج پرینتر جوهرافشان در میان کارشناسان اتفاق نظری قطعی وجود ندارد. عده ای تعویض را بهتر از شارژ می دانند و عده ای نیز شارژ کردن را بی ضرر می دانند. البته به عنوان یک قانون کلی باید بگوییم که نهایتا بعد از هر 3 بار شارژ کارتریج، باید اقدام به تعویض کارتریج کنید.

کارتریج تاثیر مستقیمی در کیفیت چاپ، استهلاک دستگاه و مواردی از این دست دارد، ولی باز هم تصمیم با شما است که کارتریج را شارژ کنید یا تعویض. واقعیت این است که کارتریج در کیفیت عملکرد دستگاه ها تاثیرگذار است؛ به همین دلیل استفاده از مواد مرغوب در کارتریج از جمله جوهر پرینتر، لازم و ضروری است. باید بدانید که تعویض کارتریج پرینترهای جوهر افشان هزینه زیادی به مصرف کننده تحمیل می کند. می توانید به جای تعویض کارتریج، با کمک جوهرهای کارتریج را شارژ کنید. فقط کافی است در انتخاب جوهر پرینتر به اندازه کافی دقت کنید و جوهر سازگار با پرینتر و دستگاه خود را خریداری کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

کارت تخفیف چیست؟

کارت تخفیف یک کارت اعتباری پلاستیکی یا کاغذی است که به دارنده آن حق تخفیف در قیمت برخی محصولات یا خدمات را می دهد. به عبارتی کارت تخفیف کارتی است که با آن می‌توان در هنگام خرید از تخفیف بهره برد. از اهداف کارت تخفیف می‌توان رونق بخشیدن به کسب و کار، تشویق مشتری به خرید از مجموعه و افزایش میزان فروش و خدمات نام برد. برای خریداران و مشتریان، مهم‌ترین دلیل استفاده از کارت‌های تخفیف، کاهش هزینه‌های خرید است. حال ممکن است این تخفیف‌ها انواع مختلفی داشته باشد تا مشتری از چنین کارت‌هایی رضایت داشته باشد. پس اگر سیاست این کارت‌ها به شکل مناسب و ایده آل طراحی شده باشد و زمینه ارائه تخفیف بیشتر در آن‌ها فراهم باشد، طبیعتاً مشتری نیز احساس رضایت کرده و می‌توان آن را به عنوان بهترین کارت تخفیف معرفی نمود.

 

کاربرد کارت تخفیف

به دلیل وجود رقابت سنگین بین فروشندگان یک کالای مشابه از نظر کیفیت و قیمت، چاپ کارت تخفیف می تواند توجه مشتریان جدید را به کالا یا خدمات شما جلب کند و باعث رونق کسب و کار شما و یا شناساندن برند شما  به آن‌ها باشد. معمولا این نوع کارت در مراکز بهداشتی، پوست و مو، آموزشگاه ها، آژانس گردشگری، درمانی، تفریحی مثل استخر، رستوران ها، مراکز تجاری و فروشگاه های پوشاک و مواد غذایی  و ..مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع کارت تخفیف

  • کارت تخفیف معمولی:

به صورت کارت‌های کاغذی هستند که بر روی آن‌ها مبلغ تخفیف قرار دارد و فرد می‌تواند با توجه به این مبلغ، خریدهای خود را مدیریت کند.

  • کارت تخفیف هوشمند:

کارت‌های هوشمند بیشتر در باشگاه مشتریان و برای مشتری‌های وفادار استفاده می‌شود. در این کارت‌ها مشخصات مشتری و میزان خرید آن در شرایط مختلف قرار دارد و با توجه به اطلاعات آن، مبلغ تخفیف تغییر می‌کند.

  • کارت تخفیف خدماتی:

کارت تخفیف استخر، کارت تخفیف پزشکی، کارت تخفیف سینما و کارت تخفیف رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها نمونه‌هایی از کارت‌های تخفیف خدماتی هستند که با استفاده از این کارت‌ها، می‌توان از خدمات شرکت‌ها بهره گرفت.

  • کارت تخفیف مالی:

کارت‌های تخفیف مالی بیشتر مربوط به بانک‌ها و مؤسسات مالی هستند که در ازای ارائه آن‌ها، بخشی از سود وام‌ها یا سایر تسهیلات بانکی کاهش می‌یابد. کارت تخفیف امیدان و کارت تخفیف ایرانیان تنها دو نمونه از این کارت‌ها هستند که در ایران عرضه می‌شوند.

 

روش استفاده از کارت تخفیف

  • مبلغ مشخص را تعیین و به مشتریان وفادار خود کارت تخفیف را ارائه دهید
  • کارت تخفیف را می توانید به افراد شناخته شده و مطرح همچون هنرمندان، ورزشکاران ارائه دهید.
  • میتوانید کارت تخفیف خود را در اختیار رستوران‌ها، استخر مراکز تجاری قرار دهید و آنها به عنوان هدیه به مشتریان خود دهند و از این طریق مشتریان بیشتری به سمت شما روانه می‌شود.
  • کارت تخفیف را می توان با مبالغ گوناگون و در جنس های مختلف چاپ نمود. از آنجایی که این کارت ها در حوزه ها و مکان های متنوعی نظیر فروشگاه ها، مراکز تجاری، مراکز تفریحی و … مورد استفاد قرار می گیرند.

 

طراحی کارت تخفیف

در صورتی که قصد چاپ کارت تخفیف پی وی سی را دارید باید در هنگام طراحی کارت چند نکته را رعایت کنید:

  • اندازه بک گراند این کارت باید در ابعاد 8.5*5.5 سانتی متر باشد.
  • طرح بصورت لایه باز psd و یا tiff  ذخیره نمایید و ارسال کنید.
  • رزولوشن باید در 300dbi انتخاب گردد.
  • رنگ های سازمانی و عکس های با کیفیت استفاده نمایید.
  • مد رنگی آن را بر روی CMYK  قرار دهید.


:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

دانشگاه‌ها مراکز بسیار پر رفت و آمدی هستند و این موضوع باعث شده تا کنترل دسترسی و عبور و مرور در این اماکن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. کارت شناسایی دانشجویی از مهم‌ترین ابزارهای شناسایی و امنیتی داخل دانشگاه است. در اکثر دانشگاه‌های ایران و سایر نقاط جهان، همراه داشتن کارت دانشجویی برای ورود به دانشگاه، کتابخانه، خوابگاه و استفاده از خدماتی نظیر سلف، باشگاه ورزشی و سایر موارد الزامی است. این کارت چون مداوم تا پایان دوره تحصیل باید مورد استفاده قرار گیرد، باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. بهترین انتخاب برای چاپ کارت دانشجویی استفاده از کارت pvc است. 

 

اما این نوع کارت چه ویژگی‌های مثبتی دارد؟ 

کارت مقوایی بسیار راحت و ارزان است ولی مقاومت و استحکام چندانی ندارد، اما کارت پی‌ وی‌ سی با وجود هزینه نسبتا بالایی که نسبت به کارت‌های مقوایی دارد طول عمر و استحکام بالایی هم نسبت به سایر آن‌ها دارد. کارت‌های PVC از انعطاف پذیری قابل توجهی برخوردار هستند که به راحتی ‌نمی‌شکنند و علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت و تعریق، قابلیت‌های متنوعی دارند. طول عمر کارت PVC حدود ۵ تا ۶ سال است و ماندگاری چاپ روی آن به دلیل اینکه با حرارت بالایی انجام ‌می‌گیرد بسیار زیاد است.

 

انواع مختلف کارت PVC مناسب برای چاپ کارت دانشجویی

کارت شناسایی دانشجویی در ایران معمولا ساده و بدون تکنولوژی است. اما دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی با چاپ کارت شناسایی هوشمند می‌توانند به میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی و در عین حال کیفیت و سهولت خدمات رسانی را چندبرابر نمایند. امروزه معتبرترین دانشگاه‌های جهان از جدیدترین تکنولوژی های کارت بهره می‌برند.

  • کارت RFID
  • کارت مایفر
  • کارت دسفایر
  • کارت مغناطیسی یا مگنت

در ادامه به معرفی پرکاربردترین آن‌ها می‌پردازیم.

 

  • کارت مایفر:

کارت دانشجویی معمولا روی کارت‌ PVC هوشمند چاپ ‌می‌شود که قابلیت‌های بسیار مفید و در عین حال کاربردی را در اختیار شما ‌می‌گذارد. برخی از این کارت‌ ها نظیر کارت RO و کارت مایفر مبتنی بر تکنولوژی RFID هستند و یک تراشه الکترونیکی روی آ‌ن‌ها تعبیه شده است که امکان ذخیره سازی اطلاعات دانشجویان را دارد. کارت‌ های مایفر از امنیت بالایی برخوردار هستند که در دو نوع کارت مایفر ۱k ، کارت مایفر ۴k تولید ‌می‌شوند که به همان اندازه برای ذخیره سازی اطلاعات دانشجویان فضای آزاد دارند. کارت هوشمند مایفر نوعی کارت غیر تماسی است و خواندن اطلاعات دانشجویان از روی آن فقط با استفاده از دستگاه کارتخوان و ریدر میسر ‌می‌گردد.

  • کارت مغناطیسی:

کارت دانشجویی پی وی سی را ‌می‌توان بر روی کارت خام مغناطیسی که در دسته کارت‌های هوشمند قرار می‌گیرد چاپ کرد. یک نوار مغناطیسی با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات و کد گذاری روی سطح کارت تعبیه شده است. ‌می‌توان اطلاعات دانشجویان را درون این نوار مغناطیسی ذخیره نمود و برای خواندن آ‌ن‌ها نیز باید از ریدر کارت مگنت بهره گرفت.

 

چاپ کارت دانشجویی با چه دستگاهی انجام می‌شود؟

برای چاپ کارت دانشجویی، از پرینتر کارت استفاده می‌کنند؛ این چاپگرها که مخصوص چاپ کارت PVC طراحی شده‌اند، انواع و اقسام متنوعی دارند و توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند. یکی از مهم ترین مسائل در مورد استفاده از کارت های دانشجویی امکان سوءاستفاده از آن‌هاست. چرا که دولت و موسسات مختلف خدمات گوناگونی را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند پس تا جای ممکن باید از جعل کارت PVC دانشجویی جلوگیری کرد. در واقع کارت دانشجویی به عنوان یک کارت شناسایی معتبر برای واحد حراست دانشگاه ها دارای کاربرد و ارزش بسیار است. کارت دانشجویی ها معمولا با جنس PVC چاپ می شوند که دوام بسیار بالایی دارد، ضد آب است، به راحتی نمی شکند و ابدا پاره نمی شود.

 

استفاده از کارت پرینتر در دانشگاه‌ها

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث شده اکثر قریب به اتفاق دانشگاه‌ها، استفاده از کارت پرینتر را به سفارش چاپ کارت شناسایی ترجیح دهند، موضوع حفاظت از اطلاعات حساس و حیاتی موجود در پایگاه های اطلاعاتی دانشگاه‌هاست. تمرکز برخی از برندهای معروف نظیر فارگو در تولید چاپگر کارت پی وی سی بر روی امنیت اطلاعات بوده است. همچنین قیمت کارت پرینتر چاپ کارت پی وی سی به گونه‌ای است که خرید پرینتر کارت در دراز مدت بسیار به صرفه تر از سفارش کارت شناسایی در تیراژهای بالای دانشگاهی است.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو
کارت شناسایی چیست؟
کارت شناسایی راهکاری تضمینی جهت کنترل دسترسی و احراز هویت افراد است. در عصر کنونی استفاده از کارت شناسایی به یکی از الزامات برقراری ارتباط و ارائه‌ انواع خدمات تبدیل شده است. به ‌گونه‌ای که اغلب مراکز، سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و حتی نمایشگاه‌ها نیز جهت شناسایی و کنترل پرسنل و کارمندان خود از این کارت استفاده می‌کنند. امروزه چاپ کارت شناسایی باکیفیت به یکی از دغدغه‌های اصلی هر مجموعه‌ معتبری تبدیل شده است؛ زیرا مهم ترین چیزی است که مجموعه شما را در یک نگاه معرفی می‌کند؛ بنابراین نه تنها برای شناسایی کارکنان بلکه برای بهبود وجهه سازمان نیز اهمیت فراوانی دارد. پس این حق شماست که بدانید چاپ کارت شناسایی چگونه انجام می‌شود؟
 
جنس مناسب برای چاپ کارت شناسایی
کارت شناسایی در انواع گوناگونی وجود دارد؛ از کارت پرسنلی که برای شناسایی پرسنل مجموعه ها و سازمان ها کاربرد دارد تا کارت ملی که برای شناسایی شهروندان کشورها استفاده می‌شود؛ همگی نمونه ای از کارت شناسایی هستند. کارت شناسایی باید با کیفیت، مقاوم و با دوام باشد تا مدت ها بتوان از آن استفاده کرد بدون اینکه صدمه ای ببیند. در گذشته کارت‌های شناسایی روی کاغذ یا مقوا چاپ می‌شدند که مقاومت و استحکام زیادی نداشتند و در کوتاه‌ مدت آسیب می‌دیدند و حتی پس از مدتی غیرقابل استفاده می‌شدند؛ اما امروزه کارت‌های PVC  جایگزین کارت‌های کاغذی و مقوایی شده‌اند که نسبت به آن‌ها بسیار برتری دارند و مورد استقبال همگان قرارگرفته‌اند. کارت پی وی سی به دلیل اینکه از جنس پلاستیک است و از ماده‌ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده، در برابر خم شدن و سایش مقاومت بالایی دارد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این کارت ها با وجود هزینه نسبتا بالایی که نسبت به کارت‌های مقوایی دارند طول عمر و استحکام بالایی هم نسبت به مابقی کارت‌های موجود در بازار دارند. لذا استفاده از کارت‌های PVC که کیفیت و ماندگاری چاپ بالایی دارند برای چاپ کارت شناسایی توصیه می‌شود.
 
انواع کارت PVC برای چاپ کارت شناسایی
کارت‌های پی وی سی در انواع مختلف و رنگ‌های متنوعی وجود دارند و معمولا با ضخامت‌های ۳۰۰ میکرون، ۵۰۰ میکرون و ۷۶۰ میکرون تولید ‌می‌شوند که مناسبترین ضخامت برای چاپ کارت شناسایی ۷۶۰ میکرون است. کارت شناسایی PVC را ‌می‌توان براساس نیاز سازمان‌ها روی انواع کارت پی وی سی چاپ زد. این کارت‌ها به چند دسته تقسیم‌بندی می‌گردند که عبارتند از:
  • چاپ کارت شناسایی ساده
برای چاپ این نوع کارت از کارت خام PVC استفاده می‌شود. کارت ساده از یک بدنه پلاستیکی تشکیل شده و غیرهوشمند است. که صرفا جهت شناسایی افراد و مشاهده کارت چاپ می‌شود. این کارت‌ها از لحاظ رنگ، ضخامت و اندازه متفاوت هستند و معمولاً با ضخامت ۷۶۰ میکرون در بازار یافت ‌می‌شوند.
  • چاپ کارت شناسایی هوشمند
کارت‌های هوشمند به دو دسته کارت‌های دارای تراشه و نوار مغناطیسی تقسیم بندی می‌شوند و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات مهم را دارند. از انواع کارت هوشمند پی‌وی‌سی ‌می‌توان کارت مغناطیسی ، کارت مایفر ۱k ، کارت مایفر ۴k ، کارت دسفایر ، کارت RO و … را نام برد. این کارت‌ها را که بنا بر نوع عامل هوشمندی که در آن‌ها به کار برده شده ‌می‌توان به صورت تماسی و غیر تماسی استفاده نمود.
 
انواع کارت شناسایی هوشمند PVC
کارت‌های شناسایی پی وی سی را می‌توان با توجه به خصوصیات فیزیکی که دارند در دو دسته قرار داد که عبارتند از :
1- کارت‌ شناسایی تماسی
کارت‌های تماسی از دسته کارت‌های هوشمند و مانند کارت‌های مغناطیسی هستند که قابلیت ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات را دارند. روی این کارت‌ها یک نوار مغناطیسی تعبیه شده است که قابلیت ذخیره سازی داده‌ها را دارد. خواندن این اطلاعات از طریق دستگاه کارت خوان مگنت امکان پذیر است و برای برقراری ارتباط با دستگاه ریدر باید کارت به صورت مستقیم با آن در تماس باشد.
2- کارت شناسایی غیر تماسی
کارت‌های بدون تماس نوع دیگری از کارت‌های هوشمند هستند که یک تراشه الکترونیکی با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات درون آن‌ها قرار داده شده است. این حافظه قابلیت ذخیره سازی اطلاعات پرسنل را دارد که از طریق فرکانس رادیویی و با استفاده از ریدر غیر تماسی می توان اطلاعات را خواند.
 
چاپ کارت شناسایی PVC
چاپ کارت شناسایی پی وی سی بسیار ساده است و هر کسی با هر دستگاه پرینتر کارت که در واقع چاپگر کارت PVC هستند، می‌تواند اقدام به چاپ کارت شناسایی کند. جهت چاپ کارت شناسایی می‌بایست از دستگاه‌های مختص چاپ کارت پی وی سی که از لوازم مصرفی خاصی نظیر ریبون پرینتر برای این منظور استفاده می‌کنند بهره برد. کارت پرینترها در انواع و برندهای مختلفی وجود دارند و هر یک قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و روش‌های چاپ متفاوتی دارند. به صورت کلی باید بدانید که برای چاپ کارت شناسایی روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با کاربرد مد نظر خود از این روش ها استفاده کنید. یکی از روش‌ها چاپ افست و دیگری چاپ دیجیتال است که در ادامه هر یک را بیان خواهیم نمود.
  • چاپ افست کارت شناسایی PVC
چاپ افست زمانی انتخاب می‌شود که طرح کارت ثابت و تیراژ کارت‌ها بالا باشد. این نوع چاپ کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و هزینه چاپ کارت شناسایی با استفاده از آن بسیار پایین است. بنابراین می‌توان چاپ افست را از نظر اقتصادی روشی مقرون‌به‌صرفه معرفی نمود.
  • چاپ دیجیتال کارت شناسایی PVC
چاپ دیجیتال زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارت‌ها دارای اطلاعات بوده و تیراژ آن‌ها پایین باشد. در واقع این روش زمانی برای شما کاربرد دارد که قصد دارید شما قصد دارید تعداد کمی کارت شناسایی را به صورت همزمان چاپ کنید. هزینه این روش نسبت به چاپ افست بیشتر است ولی نسبت به آن با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد. این نوع چاپ خود به دو روش صورت می‌گیرد که هر یک از آن‌ها نیز کاربردهای خاص خود را دارا هستند.
 
 
 در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در حوزه چاپ کارت شناسایی پی وی سی کسب کنید، به لینک زیر مراجعه نمایید.
 


:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

کارت دانش آموزی نوعی کارت شناسایی است که جهت تشخیص هویت دانش آموزان در مدارس به کار می رود. این کارت ها در گذشته به صورت مقوایی و کاغذی تهیه و توزیع می شدند اما ماندگاری بالایی نداشتند و محافظت از آن ها در طول یک سال تحصیلی کار ساده ای نبود چون احتمال آسیب دیدگی آن ها بسیار زیاد بود. اما امروزه برای چاپ کارت دانش آموزی از جنس های مقاوم تری مانند pvc استفاده می کنند.

 

چاپ کارت دانش آموزی روی کارت pvc

کارت pvc از پلاستیکی مقاوم به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده که دوام و انعطاف پذیری بالایی داشته و در برابر سایش، رطوبت و شکنندگی مقاوم است و دارای قابلیت های زیادی است. همچنین لازم به ذکر است که متوسط عمر این کارت ها بین 5 تا 7 سال است و به راحتی می توان از آن ها در یک دوره تحصیلی استفاده نمود. کاربرد کارت های پی وی سی دانش آموزی به حدی افزایش یافته است که می توان آن ها را به عنوان جایگزینی برای کارت های دانش آموزی قدیمی معرفی نمود.

 

انواع کارت PVC برای چاپ کارت دانش آموزی

کارت‌ های دانش آموزی PVC معمولا در قالب کارت‌ های شناسایی معمولی یا کارت‌ های شناسایی هوشمند به دانش آموزان ارائه داده می‌شوند:

 

  • کارت‌ دانش آموزی ساده

چاپ کارت‌ دانش آموزی معمولی بر روی کارت PVC ساده انجام ‌می‌گیرد که تکنولوژی خاصی در آن به کار نرفته است و صرفاً جهت احراز هویت و شناسایی دانش آموز استفاده می‌شود.

 

  • کارت دانش آموزی هوشمند

چاپ این گروه از کارت‌ ها که تحت عنوان کارت دانش آموزی هوشمند عرضه می‌گردد بر روی کارت PVC هوشمند انجام می‌گیرد. این کارت‌ ها هم از جنس پی وی سی هستند و در ساختار آن‌ها از تراشه و نوار مغناطیسی استفاده شده است. استفاده از این کارت‌ ها برای مدارس و برای دانش آموزان با مزایای متعددی همراه است به صورتی که هم در مدیریت دانش آموزان نقش دارند و هم برای تأمین امنیت آن‌ها در فضای آموزشی مناسب هستند. چاپ کارت دانش آموزی هوشمند امکانات زیادی را ارائه می‌نماید که عبارتند از:

  • حضور و غیاب دانش آموزان
  • کنترل ورود و خروج آن‌ها در مدارس
  • کنترل دسترسی دانش‌آموزان
  • امکان استفاده از خدمات رفاهی مدارس
  • امکان استفاده از کتابخانه و اماکن ورزشی
  • و سایر خدمات مشابه

وجود چنین امکاناتی باعث شده که اغلب مدارس در ایران و در سرتاسر دنیا به فکر استفاده از کارت‌ های دانش آموزی هوشمند باشند. 

 

مراحل طراحی کارت دانش ‌آموزی در فتوشاپ برای چاپ روی کارت PVC

طراحی کارت دانش آموزی مهمترین مرحله چاپ است که هیچ گونه محدودیتی در آن وجود ندارد فقط یک سری نکات وجود دارد که رعایت آن‌ها لازمه چاپ کارت دانش آموزی پی وی سی است. مدارس ‌می‌توانند کارت‌ های اختصاصی خود را با هر رنگ و طرحی که مد نظرشان هست چاپ کنند. بعنوان مثال برای طراحی کارت دانش آموزی برای مقاطع ابتدایی ‌می‌توان از رنگ‌های شاد و متنوع استفاده نمود. همچنین ‌می‌توان کارت‌ ها را به صورت افقی و یا عمودی و یا بر حسب نیاز به صورت یک رو یا دورو طراحی کرد.

طرح کارت دانش آموزی مدارس مختلف با یکدیگر تفاوت دارد ولی معمولا شامل اطلاعات یکسانی است که به شرح زیر هستند و باید روی کارت درج شوند.

  • نام و نام خانوادگی
  • عکس دانش آموز
  • کد ملی
  • شماره کارت یا شماره دانش آموزی
  • نام مدرسه
  • مقطع تحصیلی

 

روش های چاپ کارت دانش آموزی

چاپ کارت دانش آموزی هوشمند در تیراژهای مختلف صورت می گیرد که متناسب با آن می توان از تکنیک های مختلفی استفاده نمود که عبارتند از : 

 

  • چاپ دیجیتال:

در صورتی که تعداد کارت ها کمتر از 1000 عدد باشد می بایست از روش چاپ دیجیتال پی‌وی‌سی استفاده نمود که برای چاپ اطلاعات متغیر مانند عکس پرسنلی دانش ‌آموزان و مشخصات فردی آن ها کاربرد دارد. این تکنیک خود به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می گیرد. روش چاپ غیرمستقیم کارت دانش‌آموزی، از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار است و بهتر است چاپ کارت دانش آموزی هوشمند از این طریق صورت گیرد. چاپ به روش مستقیم کیفیت کمتری را نسبت به روش غیر مستقیم ارائه می دهد و حداکثر ماندگاری آن یک ‌سال خواهد بود. 

 

  • چاپ افست:

چنانچه تیراژ کارت‌های دانش‌آموزی بالای 1000 عدد باشد بهترین کار استفاده از تکنیک چاپ افست PVC است. این روش هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و هم کیفیت چاپ بالایی داد. در این روش امکان چاپ اطلاعات متغیر وجود ندارد و معمولا اطلاعات و طرح های ثابت روی کارت ها درج می شوند، که همین کار موجب کاهش هزینه های چاپ می شود.

 

چاپگرهای مناسب برای چاپ کارت دانش آموزی

برای چاپ کارت دانش آموزی پی وی سی از چاپگرهای مخصوصی استفاده می شود. پرینترهای چاپ کارت پی وی سی بهترین گزینه موجود برای آماده سازی و چاپ کارت های مخصوص مدارس هستند. این دستگاه های چاپ که به پرینتر کارت معروف هستند قابلیت تولید انواع کارت PVC را دارند و در انواع مختلفی وجود دارند. هر یک از این دستگاه ها ویژگی های خاصی دارند که آن ها را از سایر مدل ها مجزا ساخته است. چاپگرهای مناسب برای چاپ کارت دانش آموزی هوشمند، قابلیت چاپ انواع کارت پی وی سی و هوشمند سازی و کدگذاری آن ها را دارند.  در عصر کنونی این نوع کارت های هوشمند به علت وجود مزایا و قابلیت های فراوانی که دارند در مدارس کشورهای مدرن کاربرد دارند. استفاده از آن ها جهت سریع تر و آسان تر شدن امور آموزشی در مدارس کشور توصیه می گردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو
چاپ کارت تخفیف یکی از روش هایی است که اخیرا جهت حفظ مشتری و افزایش میزان فروش در اغلب مشاغل مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع صاحبان کسب و کارها با تهیه کارت تخفیف و اعطای آن به مشتریان خود علاوه بر وفادار سازی مشتریان، میزان فروش خود را نیز افزایش می دهند.
 
 
کارت تخفیف چیست؟
کارت تخفیف به کارتی می گویند که صاحبان مشاغل در ازای خرید بیشتر آن را به مشتریان ثابت خود اعطا می کنند تا با استفاده از آن از تخفیفاتی که در نظر گرفته شده است بهره مند گردند. کارت های تخفیف در انواع گوناگونی وجود دارند و در موارد مختلفی به مشتریان ارائه می گردد.
 
 
دلایل استفاده از کارت تخفیف
صاحبان مشاغل می توانند به دلایل گوناگونی از کارتهای تخفیف استفاده کنند. هر یک از آنها متناسب با حجم فروش خود، برای استفاده از این کارت ها دلایل مختلفی دارند. اما به صورت کلی چاپ کارت تخفیف می تواند به منظور افزایش فروش، حفظ مشتریان ثابت و جذب مشتریان بالقوه انجام گیرد. در ادامه هر یک از این دلایل را بصورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم.
 
  • افزایش فروش: یکی از مهمترین دلایل چاپ کارت تخفیف، افزایش میزان فروش است. صاحبان مشاغل می توانند به دلایل مختلفی به مشتریان خود کارت های تخفیف را ارائه نمایند تا با استفاده از آن ها از تخفیفاتی که در نظر گرفته شده است استفاده نمایند. لازم به ذکر است استفاده از این کارت ها فقط از فروشگاهی که کارت را ارائه نموده است مجاز می باشد. با این تفاسیر بازگشت مجدد مشتری به مجموعه می تواند میزان فروش را افزایش دهد.
  • حفظ مشتریان فعلی: متخصصان بازاریابی بر این باورند که هزینه ی جذب یک مشتری جدید از حفظ مشتریان فعلی بیشتر است. بنابراین بهتر است از روش هایی استفاده کنیم که مشتریان خود را حفظ کنیم و آنان را به راحتی از دست ندهیم. چاپ کارت تخفیف و ارائه ی آن به مشتریان فعلی نیز هزینه ای کمتر از جذب مشتریان جدید دارد، بنابراین استفاده از آنها برای حفظ مشتریان و جلوگیری از رفتن آنها به سمت رقبا توصیه می شود.
  • جذب مشتریان بالقوه: صاحبان مشاغل می توانند با چاپ کارت تخفیف و ارائه ی آن به مشتریان خود به گونه ای بازاریابی کنند و به جذب مشتریان بالقوه بپردازند. در واقع اگر فردی کالایی که از شما خریداری نموده و کارت تخفیفی که دریافت کرده است به دوستان و آشنایان خود معرفی نماید، به گونه ای برای شما بازاریابی نموده است. اگر این چرخه ادامه پیدا کند علاوه بر اینکه تعداد مشتریان شما بیشتر می شود می تواند منجر به افزایش فروش شما نیز گردد.
 
 
انواع کارت تخفیف
  • کارت تخفیف فروشگاهی: این کارت‌ها به مناسبت‌های مختلف توسط فروشگاه‌ها داده می‌شوند و ممکن است میزان تخفیف آنها برای کالاهای مختلف متفاوت باشد. البته با توجه به اینکه فروشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است، در اینجا ما سه مدل از آنها معرفی می‌کنیم:
  • کارت تخفیف بوتیک: کارت‌های تخفیف بوتیک زنانه و کارتهای تخفیف بوتیک مردانه در این دسته قرار می‌گیرند و مشتریان در ازای ارائه آنها، بابت خرید هر قلم جنس تخفیف می‌گیرند.
  • کارت تخفیف فروشگاه‌های زنجیره‌ای: این گروه از کارت‌های تخفیف محبوبیت بالایی دارند و می‌توان از کارت یک فروشگاه در فروشگاه شهر دیگر استفاده کرد. معمولاً میزان تخفیف این کارت‌ها برای مواد شوینده و مواد بهداشتی بیشتر است.
  • کارت تخفیف خدماتی: این دسته از کارت‌های تخفیف توسط شرکتهای خدماتی داده می‌شوند و گیرنده کارت در ازای دادن آن، بابت انجام هر خدمت، تخفیف مشخصی دریافت می‌کند.
  • کارت تخفیف پزشکی و دندانپزشکی: این کارت‌ها توسط مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی در شروع کار داده می‌شوند تا به کمک آن مشتریان بیشتری جذب کنند. معمولاً خدمات دندانپزشکی و جراحی‌های زیبایی از این مورد بیشتر استفاده می‌کنند، زیرا هم هزینه خدمات آنها بالاتر است و هم شرایط آنها اضطراری نیست. بنابراین مشتری می‌تواند در زمان دلخواه از این کارت تخفیف استفاده کند.
  • کارت تخفیف دانشجویی و دانش آموزی: کارت‌های تخفیف دانشجویی و دانش‌آموزی، یک حربه از طرف فروشندگان و شرکتهای مختلف برای جذب این طیف از افراد جامعه است. مثلاً می‌بینیم که اپراتورهای همراه برای دانشجویان از سیم کارت های رایگان یا با تخفیف استفاده می‌کنند. همین شیوه به کمک کارت‌های تخفیف نیز قابل اجرا است و در ازای خرید نوشت افزار یا لباس، می‌توانند از تخفیف کارت استفاده کنند.
  • کارت تخفیف استخر: این کارت‌ها به مشتریان دائمی استخرها و برای کسانی که برای بلندمدت رزرو کنند داده می‌شود و در ازای آن بخشی از هزینه هر سانس کاهش می‌یابد.
  • کارت تخفیف باشگاه ورزشی: کارت‌های صادر شده توسط باشگاه‌های ورزشی هم مانند کارت استخر است و با توجه به میزان فعالیت ورزشکار به آنها تخفیف داده می‌شود.
  • کارت تخفیف رستوران: این کارت‌های تخفیف با توجه به تعداد غذاهای سفارش داده شده و همچنین وفادار بودن مشتری به آنها داده می‌شود و بخشی از هزینه کلی غذا را کاهش می‌دهد.
  • کارت تخفیف مناسبتی: کارت‌های مناسبتی دسته دیگری از این کارت‌ها هستند که به دلیل یک مناسبت خاص به مشتریان یک کسب و کار داده می‌شود. در حقیقت این مناسبت‌ها بهانه‌ای برای اهدای کارت تخفیف هستند که در جلب توجه مشتریان و افزایش فروش فروشگاه و شرکت نقش دارند. رایج‌ترین نمونه کارت های تخفیف مناسبتی شامل ۵ مورد زیر می‌شوند:
  1. کارت تخفیف شب یلدا
  2. کارت تخفیف ولنتاین
  3. کارت تخفیف عید نوروز
  4. کارت تخفیف به مناسبت روز مادر
  5. کارت تخفیف روز معلم
 
 
روش استفاده از کارت تخفیف
 مبلغ مشخص را تعیین و به مشتریان وفادار خود کارت تخفیف را ارائه دهید.
 کارت تخفیف را می توانید به افراد شناخته شده و مطرح همچون هنرمندان، ورزشکاران ارائه دهید.
 می توانید کارت تخفیف خود را در اختیار رستوران‌ها، استخر مراکز تجاری قرار دهید و آنها به عنوان هدیه به مشتریان خود دهند و از این طریق مشتریان بیشتری به سمت شما روانه می‌شود.
کارت تخفیف را می توان با مبالغ گوناگون و در جنس های مختلف چاپ نمود. از آنجایی که این کارت ها در حوزه ها و مکان های متنوعی نظیر فروشگاه ها، مراکز تجاری، مراکز تفریحی و … مورد استفاد قرار می گیرند.
 
 
 
استفاده از کارت PVC جهت چاپ کارت تخفیف
کارت های تخفیف حتما می بایست در استحکام بالایی برخوردار باشند و طرح و رنگ آن ها تحت هیچ شرایطی تغییری نداشته باشد. ممکن است مشتریان کارت را مدتی نزد خود نگهداری نمایند. در نتیجه می بایست طول عمر این کارت ها به نحوی باشد که بعد از مدتی از کیفیت آن ها کاسته نشود. کارت PVC با توجه به جنس خوب و استحکامی که دارد دور ریخته نمی شود. در نتیجه هنگام مشاهده توسط مشتریان به راحتی یادآور کیفیت بالا خواهد شد و برند و محصولات را به یاد می آورند. برای آشنایی بیشتر با این نوع کارت، می‌توانید مقاله مربوط به چاپ کارت PVC را مطالعه نمایید.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

کارت شناسایی راهکاری تضمینی جهت کنترل دسترسی و احراز هویت افراد است. در عصر کنونی استفاده از کارت شناسایی به یکی از الزامات برقراری ارتباط و ارائه‌ انواع خدمات تبدیل شده است. به ‌گونه‌ای که اغلب مراکز، سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و حتی نمایشگاه‌ها نیز جهت شناسایی و کنترل پرسنل و کارمندان خود از این کارت استفاده می‌کنند.

کارت شناسایی در انواع گوناگونی وجود دارد؛ از کارت پرسنلی که برای شناسایی پرسنل مجموعه ها و سازمان ها کاربرد دارد تا کارت ملی که برای شناسایی شهروندان کشورها استفاده می‌شود؛ همگی نمونه ای از کارت شناسایی هستند. امروزه چاپ کارت شناسایی باکیفیت به یکی ازدغدغه‌های اصلی هر مجموعه‌ معتبری تبدیل شده است؛ زیرا مهم ترین چیزی است که مجموعه شما را در یک نگاه معرفی می‌کند؛ بنابراین نه تنها برای شناسایی کارکنان بلکه برای بهبود وجهه سازمان نیز اهمیت فراوانی دارد. پس این حق شماست که بدانید چاپ کارت شناسایی چگونه انجام می‌شود؟

کارت شناسایی باید با کیفیت، مقاوم و با دوام باشد تا مدت ها بتوان از آن استفاده کرد بدون اینکه صدمه ای ببیند. در گذشته کارت‌های شناسایی روی کاغذ یا مقوا چاپ می‌شدند که مقاومت و استحکام زیادی نداشتند و در کوتاه‌ مدت آسیب می‌دیدند و حتی پس از مدتی غیرقابل استفاده می‌شدند؛ اما امروزه کارت‌های PVC  جایگزین کارت‌های کاغذی و مقوایی شده‌اند که نسبت به آن‌ها بسیار برتری دارند و مورد استقبال همگان قرارگرفته‌اند. کارت پی وی سی به دلیل اینکه از جنس پلاستیک است و از ماده‌ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده، در برابر خم شدن و سایش مقاومت بالایی دارد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این کارت ها با وجود هزینه نسبتا بالایی که نسبت به کارت‌های مقوایی دارند طول عمر و استحکام بالایی هم نسبت به مابقی کارت‌های موجود در بازار دارند. لذا استفاده از کارت‌های PVC که کیفیت و ماندگاری چاپ بالایی دارند برای چاپ کارت شناسایی توصیه می‌شود.

 

چاپ کارت شناسایی ساده یا هوشمند؟

کارت شناسایی PVC به چند دسته تقسیم‌بندی می‌ شود:

  • چاپ کارت شناسایی PVC ساده : این نوع کارت غیرهوشمند است و صرفا به منظور شناسایی و روئیت کارت به کار می رود.
  • چاپ کارت شناسایی PVC هوشمند: این نوع کارت قابلیت ذخیره سازی اطلاعات قابل خواندن را دارد. نظیر چاپ روی کارت مایفر 1K، کارت مایفر 4K ، کارت دسفایر، کارت مگنت، کارت R/O 125k و…

کارت شناسایی پی وی سی می‌تواند ساده یا دارای تکنولوژی باشد. کارت PVC ساده برای کاربردهای روزمره عادی کفایت می‌کند اما گاهی در مراکز و سازمان‌های بزرگ، یک کارت پی وی سی پرسنلی از یک کارت شناسایی ساده بیشتر است. در چنین مراکزی از کارت شناسایی جهت حضور و غیاب، کنترل دسترسی یا مدیریت پرسنل استفاده می‌شود. کارت هوشمند با وجود حافظه ای که دارد این امکان را می‌دهد تا اطلاعات افراد ذخیره شود و در مواقعی نظیر زمان پرداخت حقوق، محاسبه هزینه ساعات کار اضافی بر حسب ساعات ورود و خروج مورد استفاده قرار گیرد. از کارت شناسایی هوشمند برای امور دیگری همچون ورود به کتابخانه مجموعه، تهیه غذای با استفاده از شارژ کارت شناسایی و… استفاده کرد.

 

نحوه چاپ کارت شناسایی PVC

چاپ کارت شناسایی پی وی سی بسیار ساده است و هر کسی با هر دستگاه پرینتر کارت که در واقع چاپگر کارت PVC هستند، می‌تواند اقدام به چاپ کارت شناسایی کند. جهت چاپ کارت شناسایی می‌بایست از دستگاه‌های مختص چاپ کارت پی وی سی که از لوازم مصرفی خاصی نظیر ریبون پرینتر برای این منظور استفاده می‌کنند بهره برد. کارت پرینترها در انواع و برندهای مختلفی وجود دارند و هر یک قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و روش‌های چاپ متفاوتی دارند. به صورت کلی باید بدانید که برای چاپ کارت شناسایی روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با کاربرد مد نظر خود از این روش ها استفاده کنید. یکی از روش‌ها چاپ افست و دیگری چاپ دیجیتال است که در ادامه هر یک را بیان خواهیم نمود.

  • چاپ افست کارت شناسایی PVC

چاپ افست زمانی انتخاب می‌شود که طرح کارت ثابت و تیراژ کارت‌ها بالا باشد. این نوع چاپ کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و هزینه چاپ کارت شناسایی با استفاده از آن بسیار پایین است. بنابراین می‌توان چاپ افست را از نظر اقتصادی روشی مقرون‌به‌صرفه معرفی نمود.

  • چاپ دیجیتال کارت شناسایی PVC

چاپ دیجیتال زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارت‌ها دارای اطلاعات بوده و تیراژ آن‌ها پایین باشد. در واقع این روش زمانی برای شما کاربرد دارد که قصد دارید شما قصد دارید تعداد کمی کارت شناسایی را به صورت همزمان چاپ کنید. هزینه این روش نسبت به چاپ افست بیشتر است ولی نسبت به آن با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد. این نوع چاپ خود به دو روش صورت می‌گیرد که هر یک از آن‌ها نیز کاربردهای خاص خود را دارا هستند.

 

نکاتی در مورد طراحی کارت شناسایی PVC

توجه داشته باشید که طراحی کارت‌های شناسایی از لحاظ گرافیکی تاثیر بسیار زیادی بر روی چاپ کارت شناسایی می‌گذارد. در صورتی که خودتان نمی‌توانید به خوبی این کارت‌ها را طراحی کنید توصیه ما به شما این است که برای این کار از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید کارت‌های شناسایی خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید و تمامی موارد مورد نیاز را در آن پیاده سازی کنید. در این بخش نکات طراحی کارت شناسایی برای چاپ روی کارت PVC بیان شده است.

  • طراحی کارت باید در نرم‌ افزارهای حرفه‌ای نظیر کورل و فتوشاپ انجام گیرد.
  • فونت‌ها و سایزهایی که برای درج اطلاعات روی کارت انتخاب می‌شود، واضح و خوانا باشد.
  • از عکس پرسنلی واضح و باکیفیت برای کارت استفاده شود که قابل شناسایی باشد.
  • اندازه استاندارد طرح کارت پی‌وی‌سی 57*89 میلی‌متر است.
  • باید مد رنگی RGB باشد و رزولوشن روی dpi۳۰۰ تنظیم شود.
  • هنگام طراحی از هر طرف کارت ۴میلی‌متر فاصله در نظر گرفته شود زیرا در برش و پانچ حذف می‌شود؛ بنابراین بهتر است در این فاصله لوگو و یا نوشته‌ای قرار نگیرد.
  • باید از طرح نهایی یک خروجی به صورت لایه باز و یا با فرمت png تهیه شود.

 

نکته دیگری که درباره چاپ این کارت ها وجود دارد این است که مجموعه‌های بسیار زیادی هستند که در حال حاضر در زمینه چاپ کارت شناسایی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. شرکت کارت پرداز یکی از مراکز متخصص در حوزه چاپ کارت PVC به‌ واسطه تجربه‌ای که طی سال‌ها کار به آن رسیده؛ کارت‌های شناسایی پی‌وی‌سی چاپ می‌کند که نوشته‌هایش کمرنگ و پاک نمی‌شوند؛ و در اثر ضربه و تماس با سایر وسایل هیچ آسیبی به کارت نمی‌رسد. حتی اگر با ناخن یا شیء تیز دیگری روی نوشته‌های کارت‌های چاپی این مجموعه را بخراشید چاپ آن از بین نمی‌رود.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

چاپ کارت پرسنلی، برای استفاده در یک مجموعه یا سازمان جهت شناسایی کارمندان انجام می‌شود. این کارت علاوه بر اینکه به عنوان کارت شناسایی مورد استفاده قرار می گیرد، می‌تواند به عنوان کارت کنترل تردد نیز به کار گرفته شود. طراحی کارت شناسایی سازمانی با توجه به نوع حرفه آن‌ها انجام می‌شود. بنابراین می‌توان ادعا کرد که کارت شناسایی سازمانی به مراتب مهم‌تر و کاربردی‌تر از سایر مدل کارت‌هاست. چاپ کارت پرسنلی با توجه به کاربردهای مختلف آن برای سازمان از مسائلی است که باید برای آن اهمیتی زیادی قائل شد، از آنجایی که کارت های پرسنلی در طول روز به دفعات مکرر استفاده می شوند، بنابراین باید مقاوم باشند و چاپ باکیفیتی داشته باشند تا هزینه چاپ مجدد را به سازمان تحمیل نکنند. در نتیجه می توان گفت که فرآیند طراحی و چاپ کارت پرسنلی تأثیر بسیار مهمی در نتیجه کار آن دارد. پس بهتر است در چاپ آن ها نکاتی را مورد توجه قرار دهید تا کارت های شما اثرگذاری بیشتری داشته باشند. در این مقاله مهمترین نکاتی که در زمان چاپ کارت پرسنلی باید رعایت کنیم را بیان می نماییم، پس پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

 

چاپ کارت پرسنلی PVC ساده یا هوشمند؟

اولین قدم در فرایند چاپ کارت پرسنلی PVC مشخص کردن نوع و تعداد کارت است چون در انتخاب روش چاپ و پرینتر مناسب موثر است. کارت پرسنلی ممکن است هوشمند انتخاب شود یا ساده باشد. کارت پرسنلی ساده برای کاربردهای روزمره عادی کفایت می‌کند و صرفا جهت شناسایی کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما گاهی در سازمان ها و مجموعه های بزرگ،یک کارت پی وی سی پرسنلی بیشتر از یک کارت شناسایی ساده است. اگر کارت پرسنلی از نوع ساده باشد می توان از انواع کارت پی وی سی ساده برای چاپ استفاده کرد اما اگر نوع هوشمند انتخاب گردد باید روی کارت های خام هوشمند نظیر کارت مایفر و کارت مگنت چاپ شود و می توان جهت کنترل ورود و خروج کارکنان نیز از آن استفاده کرد.

 

طراحی کارت پرسنلی

مهمترین قدم برای چاپ کارت پرسنلی؛ انتخاب طرح کارت و نوع چاپ است. طراحی کارت پرسنلی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای طراحی کارت پرسنلی کارآمد و چشم‌گیر، شما باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. نحوه چیدن لوگو و یا متن در کارت بسیار حائز اهمیت است. باید مشخص گردد که چه نوع کارتی مد نظرتان است و تعداد کارت و همچنین چاپ کارت به صورت تک رو و یا به صورت دو رو است. بهترین نرم افزاری که می‌توان برای طراحی کارت پرسنلی به کار برد، فتوشاپ است. در این مرحله باید بدانید که طراحی در چه ابعادی انجام می گیرد؛ ابعاد استاندارد برای طراحی کارت پر وی سی سایز ۸9 در ۵7 میلی‌متر است. مد رنگی طرح کارت پرسنلی RGB تنظیم شود و رزولوشن باید روی 300dpi قرار داده شود. اطلاعات و المان ها از اطراف کارت 4 میلی متر فاصله داشته باشند تا در هنگام برش از بین نروند.

 

چاپ اطلاعات مهم در کارت پرسنلی 

کارت پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها بسته به رنگ سازمانی آن‌ها متفاوت است ولی معمولا شامل اطلاعات یکسانی است که به شرح ذیر هستند که بر اساس نیاز هر مجموعه باید روی کارت درج شوند.

  • نام و نام خانوادگی
  • عکس پرسنلی
  • شماره عضویت
  • سمت فرد در سازمان
  • لوگوی سازمان یا شرکت
  • آدرس سایت و ایمیل شرکت
  • بارکد
  • تاریخ صدور
  • تاریخ اعتبار و …

 

انتخاب تکنیک چاپ کارت پرسنلی PVC

یکی از مراحل مهم در چاپ کارت پرسنلی پی ‌وی ‌سی انتخاب تکنولوژی چاپ است. یکی از بهترین متدهای روز دنیا چاپ دیجیتال است. معمولا چاپ کارت پرسنلی فوری و در تیراژ پایین به این روش و توسط دستگاه‌های دیجیتال رومیزی انجام می‌شود. هزینه چاپ دیجیتال بالا است. نوع دیگری از چاپ نیز وجود دارد به نام چاپ افست که این نوع چاپ برای تیراژ پایین، در چاپخانه و با دستگاه های صنعتی انجام می‌شود که کیفیت چاپ بسیار بالا و ماندگاری چاپ بالایی دارد و از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر است.

 

انتخاب نوع پرینتر جهت چاپ کارت پرسنلی پی وی سی

یکی از مهمترین مسائل در مورد چاپ کارت پرسنلی، انتخاب چاپگر کارت است. با توجه به نوع کارت انتخابی برای چاپ کارت پرسنلی و تیراژ چاپ می توان از پرینترها و روش‌های متفاوتی برای چاپ استفاده کرد. دستگاهی که برای چاپ کارت پی وی سی استفاده می شود پرینتر کارت است. پرینتر کارت های رومیزی، قابل استفاده در سازمان ها و شرکت ها است. این پرینترها با استفاده از مواد مصرفی که ریبون نام دارد می توانند کارت ها را تک رنگ و یا در هر رنگی چاپ نمایند. پرینتر هایتی، پرینتر مجیکارد و پرینتر اولیس از جمله پرینتر کارت های معروف و موجود در بازار هستند که می توان متناسب با نیاز هر یک از آن ها را برگزید. برای چاپ کارت پرسنلی PVC معمولا، از پرینترهای با تکنولوژی غیرمستقیم استفاده می‌شود. این چاپگرها از کیفیت بسیار بالای چاپ و همچنین ماندگاری چاپ بالایی برخوردار هستند. چاپ کارت در چاپگرهای غیرمستقیم به صورت لبه به لبه با ماندگاری در حدود ۴ الی ۵ سال انجام می ‌شود.

 

انواع پرینتر چاپ کارت شناسایی

پرینتر های چاپ کارت پی وی سی امکان چاپ بر روی انواع کارت PVC و یا کارت هوشمند را فراهم می نمایند. این نوع پرینترها برای چاپ انواع کارت های شناسایی استفاده می شوند. بسته به نوع پرینتر علاوه بر چاپ کارت شناسایی امکان کد کردن کارت هوشمند و یا مغناطیسی را هم دارند. از این چاپگرهای چاپ کارت پی وی سی در ادارات ،آموزشگاه ها،باشگاه ها،دانشگاه ها و اصولا هر مرکزی که نیاز به کارت شناسایی اعضا وجود دارد استفاده می شود. که پرفروش ترین آن ها عبارتند از:

  • پرینتر هایتی
  • پرینتر فارگو
  • پرینتر اولیس
  • پرینتر زبرا
  • پرینتر مجیکارد
  • پرینتر هودو
  • پرینتر هیدی
  • پرینتر اسمارت

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو
چاپ کارت pvc یکی از پر کاربردترین و ارزان ترین راه های احراز هویت و و شناسایی افراد جهت ارائه خدمات گوناگون به صورت با کیفیت و مطمئن است. امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ، شرکت‌ها و مؤسسات مختلف از گزینه چاپ کارت پی وی سی استفاده می‌کنند. این قبیل کارت‌ ها که از رایج ترین نمونه های آن ها می‌توان به کارت های شناسایی و پرسنلی، کارت‌های وفادای، کارت عضویت در باشگاه، کارت‌های اعتباری و کارت‌های دسترسی اشاره نمود، که وظیفه بالا بردن امنیت مکان و همچنین سهولت در کنترل تردد را بر عهده دارند. بنابراین چاپ کارت پی وی سی می‌تواند اهداف متفاوتی داشته باشد. با توجه به موارد بسیار استفاده از کارت های PVC، چاپ با کیفیت و مقرون به صرفه بر روی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت که به فرآیند چاپ کارت پی وی سی  به شکل تخصصی‌تر نگاه کنیم و روند کلی آن را مورد بررسی قرار دهیم. لذا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه چاپ روی کارت پی وی سی آشنا شوید. چاپ روی کارت پی وی سی نیازمند تجهیزات خاصی بوده و دارای مراحل مختلفی است که توجه به هر کدام از این مراحل به کیفیت چاپ کارت pvc کمک می‌کند. این کارت ها قابلیت های بسیاری دارند که با این وجود، می‌توان اطمینان داشت که امکان استفاده از آن ها در صنایع و حوزه‌های مختلف فراهم است. در حقیقت این چاپ کارت PVC است که در صنایع مختلف به کسب و کارها کمک می‌کند. برای مثال در شرکت ها به عنوان کارت شناسایی و کارت پرسنلی و جهت احراز هویت مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا در فروشگاه‌ها به عنوان کارت تخفیف و یا کارت هدیه عرضه می‌شوند.
 
پرینترهای چاپ  کارت پی وی سی
چاپ کارت پی وی سی نیاز به یک پرینتر کارت PVC و کارت مناسب برای این پرینترها که قابلیت جذب جوهر چاپگر را داشته باشند، دارد. مدل‌های مختلفی از چاپگرها برای چاپ کارت پی وی سی وجود دارد که از نظر برند، تکنولوژی چاپ و مواد مصرفی با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام از آن ها با مکانیزم خاصی عمل می‌کنند. با این حال، هدف نهایی تمام آن ها ایجاد یک چاپ با کیفیت بر روی کارت خام PVC است. با این تفاسیر انتخاب دستگاه چاپ کارت پی وی سی از مهمترین مراحل این فرآیند می‌باشد. چاپ کارت PVC شامل استفاده از یک پرینتر جوهر افشان است که بتواند کارت‌های پلاستیکی در انواع مختلفی وجود دارند و از آنجایی که تمام چاپگرها با کارت های مختلف سازگار نیستند. بنابراین لازم است که پیش از خرید دستگاه و کارت، مناسب بودن آن ها را از لحاظ مختلف برای هدف نهایی خود در نظر بگیرید. بنابراین در فرآیند چاپ کارت PVC اگر بتوانید یک دستگاه خوب و مناسب برای هدف خود پیدا کنید، یعنی اولین گام را محکم برداشته‌اید. برای مثال جهت چاپ کارت شناسایی پی وی سی سازمان‌ می‌توان بر اساس تیراژ و نوع کارت(ساده، هوشمند) یکی از پرینترهای چاپ کارت را برگزید.
 
طراحی کارت PVC
طراحی کارت مرحله بعدی در چاپ کارت PVC است که از اهمیت بالایی برخوردار است و بهتر است متناسب با هدف تولید کارت باشد. طراحی کارت به کمک نرم افزارهای طراحی مختلف صورت می‌گیرد. نرم افزاری برای این کار مناسب است که قابلیت استفاده از متن نوشتاری و تایپوگرافی به صورت همزمان را داشته باشد و استانداردهای مربوط به چاپ کارت PVC را ارائه نماید. در هنگام انتخاب نرم افزار طراحی می‌بایست دقت نمود که طراحی با کیفیت بالایی صورت می‌گیرد. از رایج ترین نرم افزارها می‌توان به فتوشاپ اشاره نمود که امکان ایجاد الگوهای مختلف به صورت پیچیده و ساده را به کاربر می‌دهد و با استفاده از آن می‌توان با توجه به ابعاد نهایی کارت، طرح مورد نظر خود را پیاده سازی نمود. در صورتی که طراحی کارت پی وی سی را با رعایت نکات مهمی‌که در این مورد وجود دارد انجام دهید، مطمئناً الگوی نهایی چاپ کارت PVC نیز مناسب خواهد بود.
 
روش‌ های چاپ کارت PVC
چاپ کارت پی وی سی با استفاده از چاپگرهای مخصوص انجام می‌شود. به این چاپگرها پرینتر کارت گفته می‌شود. چاپ کارت پی وی سی به سه روش افست، دیجیتال و ترکیبی انجام می‌شود.
 
  • چاپ افست
روش offset جزو جدیدترین و رایج‌ترین تکنیک‌ها در صنعت چاپ شناخته شده است که برای چاپ کارت PVC در تیراژهای نسبتا بالا بهترین انتخاب است. چاپ افست کارت PVC با دستگاه‌های بسیار پیشرفته در چاپخانه مخصوص کارت پی‌وی‌سی و به صورت غیر مستقیم انجام می‌گیرد و علاوه بر کیفیت بالایی که ارائه می‌دهد، از نظر قیمت نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است. روش فوق نسبت به دیگر شیوه‌‌های چاپ کارت پی وی سی سرعت بیشتری دارد. در واقع با استفاده از این تکنیک می‌توان تعداد بیشتری کارت چاپ نمود. به عبارتی روش مذکور برای چاپ در تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست.
 
در این تکنیک ابتدا طرح مورد نظر برای چاپ بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌شود، سپس با مواد شیمیایی این صفحه را به گونه‌ای حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد، در مرحله بعد نیز زینک‌ها به چاپخانه ارسال می‌گردند. آن قسمت‌هایی از زینک که فاقد رنگ هستند، با استفاده از یک غلطک مرطوب می‌شوند و سپس بر روی آن مرکب‌زده می‌شود. از آنجایی که مرکب چرب شده است بر روی قسمت‌هایی که مرطوب است نمی‌نشیند و فقط روی قسمت‌های خشک مرکب قرار می‌گیرد. چاپ کارت پی وی سی به روش offset به دو صورت سینگل و لمینتی صورت می‌گیرد.
 
  • چاپ دیجیتال
روش دیجیتال نوعی چاپ است که با استفاده از آن می‌توان کارت‌های پی وی سی را در تیراژ‌های پائین چاپ نمود. این روش از طریق کارت پرینت انجام می‌گیرد. کارت‌هایی که با این تکنیک چاپ می‌شوند دارای کیفیت مطلوبی هستند و با سرعت قابل توجهی به چاپ می‌رسند. به عبارتی این روش امکان چاپ کارت PVC فوری را پس از درخواست در تیراژ کم به کاربر می‌دهد. همچنین از طریق آن می‌توان اقدام به تغییر طرح و اطلاعات کارت نمود. لازم است بدانید که هزینه چاپ دیجیتال کارت PVC نسبت به روش‌های سنتی مانند چاپ افست بیشتر است. اما می‌توان این هزینه زیاد را با کمی صرفه‌جویی در تیراژ‌های پایین جبران نمود.
 
این تکنیک از طریق دستگاه‌های چاپ دیجیتال و به صورت مستقیم توسط کامپیوتر بر روی کارت‌های پی وی سی PVC انجام می‌گیرد. برای انجام عملیات چاپ می‌بایست پرینتر‌های چاپ کارت را به یک کامپیوتر متصل نمود. این کامپیوتر اطلاعاتی که باید روی کارت‌ها چاپ شوند نظیر تصاویر و متن و غیره را به چاپگر می‌فرستد تا آن‌ها را چاپ نماید. بیشترین کاربرد این روش مرحله شخصی‌سازی کارت‌های اعتباری است. بدین صورت که ابتدا چاپ اطلاعات ثابت با استفاده از دیگر روش‌های چاپ روی پی وی سی انجام شود و سپس رمزگذاری و شخصی‌سازی آن‌ها توسط پرینتر‌های رومیزی و با سرعت بالا صورت می‌گیرد. این نوع چاپ به دو صورت چاپ حرارتی مستقیم و چاپ حرارتی غیر مستقیم انجام می‌شود.
 
  • چاپ ترکیبی
چاپ کارت پی‌ وی‌ سی به روش فوق، ترکیبی از چاپ افست و چاپ دیجیتال است که برای شخصی‌سازی کارت‌ها کاربرد دارد. بدین صورت که در ابتدا طرح اولیه و اطلاعات ثابت به روش offset چاپ می‌شوند و سپس اطلاعات متغیر و برای هر کارت توسط چاپگر دیجیتال صورت می‌گیرد.
 
چاپ کارت PVC تک رو یا دورو
کارت‌های PVC امکان استفاده از دو طرف خود را برای کاربران فراهم می‌کنند و می‌توان از هر دو طرف کارت نهایت استفاده را برد. بنابراین افراد می‌توانند متناسب با اهداف خود برای چاپ کارت PVC، چاپ تک رو یا دورو را انتخاب نمایند. برای اهداف معمولی بسیار ساده می‌توان به چاپ تک رو بسنده کرد که علاوه بر اینکه سرعت چاپ کارت را بالاتر می‌برد، هزینه نهایی آن نیز کمتر است. ولی چاپ کارت PVC به صورت دورو مزایای بیشتری دارد و با وجود اینکه ممکن است باعث افزایش هزینه نهایی چاپ و حتی سرعت چاپ شود؛ با این علت که فضای بیشتری را برای طراحی در اختیار افراد قرار می‌دهد، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برای چاپ کارت شناسایی و چاپ کارت پرسنلی به دلیل وجود اطلاعات بیشتر جهت چاپ بهتر است کارت ها را به صورت دورو طراحی و چاپ نمود.
 
لمینیت کارت پرسنلی PVC
هر اندازه که در طراحی خلاقیت به کار برده شود و چاپ کارت PVC با کیفیت بالایی صورت گیرد، هنوز هم یک نقطه ضعف در مورد کارت های چاپ شده وجود دارد و آن عکس العمل کارت در شرایط مختلف محیطی است. با اینکه کارت‌های پی وی سی مقاومت بالایی در برابر عوامل گوناگونی نظیر آب و رطوبت، گرما و حتی خراشیدگی دارند با این حال نمی‌توانند محافظ خوبی برای چاپ کارت‌هایی نظیر کارت پرسنلی که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، باشند. در واقع کارت ها نمی‌توانند جوهر را برای مدت طولانی از صدمات ناشی از نور آفتاب یا حتی خراشیدگی حفظ کنند. به همین دلیل، جهت محافظت از چاپ روی آن می‌توان اقدام به لمینیت کارت نمود. در این فرآیند پس از چاپ، یک لایه شفاف پلاستیکی و منعطف از طریق سیستم حرارتی بر روی کارت قرار گرفته و تمام سطح کارت را پوشش می‌دهد. افزودن این لایه، علاوه بر اینکه خللی در فعالیت‌های مغناطیسی کارت ایجاد نمی‌کند، بلکه با درخششی که به کارت می‌دهد بر زیبایی آن می‌افزاید.
 


:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

آیا به‌دنبال خرید پرینتر کارت pvc هستید؟ اگر جواب شما مثبت است، باید بگوییم که مواجه‌شدن با گزینه‌های مختلف پیش‌روی شما، می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد؛ به‌ویژه آنکه باید فاکتورها و استانداردهایی مانند کیفیت و سرعت چاپ، عمر مفید دستگاه و سایر قابلیت‌های کیفی را نیز مدنظر قرار دهید. در کنار تمام این گزینه‌ها، گاهی با پیشنهاد خرید پرینتر دست دوم مواجه می‌شوید و این درحالی است که امکان خرید پرینتر نو و ارزان قیمت را نیز در اختیار دارید. در این مقاله، با پرداختن به مزیت‌ها و معایب یک پرینتر نو و ارزان، در مقابل پرینتر دست دوم، سعی کرده‌ایم تا به شما، برای گرفتن یک تصمیم درست، کمک کنیم.

 

مزایای خرید پرینتر دست دوم

چاپگر دست دوم، پرینتری است که به‌مدت مشخصی، توسط یک یا چند کاربر، مورداستفاده قرار گرفته است. بدون شک، این دستگاه، مزیت‌هایی دارد که در تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار خواهد بود:

 

  • پرداخت هزینه کمتر برای پرینتر کارکرده

قیمت پرینتر دست دوم نیز مانند سایر دستگاه‌های کارکرده، معمولا ارزان‌تر از مدل‌های نو و اورجینال است. درواقع، خرید چاپگر کارت دست دوم، گزینه اقتصادی‌‌تری نسبت به خرید پرینتر نو به‌نظر می‌رسد؛ البته اغلب هزینه‌های پنهانی هم وجود دارند که در هنگام خرید دستگاه کارکرده به آن‌ها توجهی نمی‌شود که در این مقاله نمی‌گنجد.

 

  • سازگاری خرید پرینتر دست دوم با محیط زیست

همه ما باور داریم که با خرید محصولات کارکرده سالم و دست دوم، از تولید اقلام جدید جلوگیری می‌کنیم. این موضوع، در مورد پرینترها و سایر تجهیزات اداری نیز صدق می‌کند؛ به همین علت بسیاری از مصرف کنندگان، در جهت حمایت از محیط‌زیست، خرید پرینتر کارکرده را به پرینتر نو ترجیح می‌دهند. استدال این افراد برای ترجیح پرینتر دست دوم این است که فرایند ساخت یک دستگاه پرینتر، نه‌تنها باعث تولید کربن می‌شود و آلودگی زیست‌محیطی را در پی دارد، بلکه باعث مصرف مواد اولیه و انرژی بسیار زیادی هم می‌شود.

 

  • کارکرد اثبات‌شده چاپگر کارت دست دوم

گاهی خرید دستگاه چاپ کارت پی وی سی دست دوم می‌تواند به‌معنای عملکرد رضایت‌بخش و اثبات‌شده این دستگاه برای خریدارش باشد. بسیاری از کاربران، نگران استفاده از یک دستگاه نو با رابط کاربری جدیدی هستند که هیچ شناختی نسبت به آن ندارند؛ این در حالی است که پرینتر کارت کارکرده، قبلا توسط شخص دیگری آزمایش شده است و می‌تواند اطمینان‌خاطر بیشتری برای این افراد به دنبال داشته باشد.

 

سخن پایانی

اطلاع از مزایای خرید چاپگر نو در مقایسه با پرینتر دست دوم، به صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های شما منجر خواهد شد. امیدواریم که این مقاله بتواند به انتخاب بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر شما در این زمینه کمک کند. چنانچه قصد خرید پرینتر نو و یا کارکرده با قیمت مناسب را دارید، حتما از سایت فروشگاه کارت پرداز دیدن کنید. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره‌های تخصصی این مرکز می‌توانید، باکیفیت‌ترین پرینترهای موجود در بازار را با مناسب‌ترین قیمت‌های ممکن انتخاب کنید و از خدمات ‌پس‌ازفروش و گارانتی معتبر این دستگاه‌ها نیز بهره‌مند شوید.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

باشگاه مشتریان یک روش مفید بازاریابی است که توسط بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید استفاده می‌شود. در این برنامه، مشتریانی که به طور متناوب خرید می‌کنند و به برند یا شرکت وفادار هستند، مزایایی مانند تخفیف‌ها، جوایز، امتیازات یا خدمات ویژه دریافت می‌کنند.

 

1- افزایش فروش

ایجاد باشگاه مشتریان یک راه مؤثر برای افزایش فروش است. چرا که اعضای باشگاه مشتریان به طور معمول تمایل بیشتری به خرید محصولات یا خدمات مجموعه دارند. این افراد با توجه به مزایا و امتیازاتی که دریافت می‌کنند، اغلب به خریدهای تکراری می‌پردازند. اعضای باشگاه مشتریان می‌توانند برای کسب و کار سودآور باشند. آن‌ها به‌ طور مستمر با محصولات و خدمات جدید آشنا می‌شوند و به احتمال بیشتری آن‌ها را تهیه می‌کنند. همچنین، وجود یک برنامه جذاب و مزایایی مانند تخفیف‌ها، جوایز و هدایا، اعضای باشگاه را به خریدهای بیشتر ترغیب می‌کند.

 

2- دسترسی به داده های مشتریان

دسترسی به داده‌ها در باشگاه مشتریان برای هر کسب و کاری بسیار حائز اهمیت است. با این داده‌ها، می‌توان برنامه‌ها و استراتژی‌های خود را بهبود بخشید. اطلاعات مشتریان شامل نام، آدرس، شماره تماس و ایمیل آن‌ها است. این اطلاعات از طریق فرم‌های ثبت نام و ثبت اطلاعات شخصی جمع‌آوری می‌شود. هر مجموعه ای با دسترسی به این اطلاعات، می‌تواند راحت تر و موثرتر با مشتریان در ارتباط باشد و به آن‌ها پیام‌ها و اخبار خاص ارسال کند. داده‌های مربوط به رفتار خرید مشتریان نیز بسیار ارزشمند هستند. این داده‌ها شامل تاریخ‌ها و جزئیات خریدها، محصولات یا خدمات مورد علاقه، تراکنش‌های مالی و استفاده از تخفیف‌ها می‌شود. با تحلیل این داده‌ها، می‌توان الگوهای خرید مشتریان را شناسایی کرده و به طور دقیق‌تر به نیازها و ترجیحات آن‌ها پاسخ داد.

 

3- تبلیغات رایگان

بهره ‌گیری از خود مشتریان به کسب و کار کمک می‌کند تا پیام خود را به طور گسترده‌تری منتشر کند. اعضای باشگاه مشتریان که قبلاً از محصولات یا خدمات شرکت استفاده کرده‌اند و راضی بوده‌اند، به عنوان منابع قابل اعتماد و تأیید برای سایر افراد مطرح می‌شوند. با برگزاری رویدادها و فعالیت‌های خاص برای اعضای باشگاه مشتریان، می توان نوعی تبلیغات تقریبا رایگان داشت. با برگزاری مسابقات، جوایز و تخفیف‌های ویژه برای اعضا، آن‌ها را به معرفی برند به دیگران ترغیب می‌کنیم. این روش باعث شادی و هیجان اعضا می‌شود و تأثیر بیشتری در تبلیغات و برند‌‌سازی دارد.

 

4- مقرون به صرفه بودن

یکی از مزایای اصلی باشگاه مشتریان، کاهش هزینه های بازاریابی است چرا که نگهداری مشتریان فعلی، به مراتب مقرون به صرفه ‌تر و سودآورتر از جذب مشتریان جدید است. زمانی که شما می‌خواهید یک مشتری جدید را جذب کنید، باید او را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما را امتحان کند. این به این معنی است که شما باید منابع قابل توجهی از جمله هزینه، زمان و تبلیغات را هزینه کنید.

 

5- بهبود تجربه خرید مشتریان

همان طور که گفته شد‌، با عضویت در این باشگاه، مشتریان از مزایا و خدمات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند که تجربه خرید آنها را بهبود می‌بخشد. از جمله مزایای مهم باشگاه مشتریان می‌توان به تخفیف‌های ویژه وهدایا اشاره کرد. این موارد مشتریان را ترغیب می‌کند که به عنوان عضو فعال در باشگاه باقی بمانند و خریدهایشان را در فروشگاه مربوطه انجام دهند. باشگاه مشتریان همچنین ارتباط مستقیم و دوطرفه بین مجموعه و مشتری را تسهیل می‌کند. مشتریان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را با کسب و کار به اشتراک بگذارند و در بهبود فرآیندها و خدمات سهم داشته باشند. این تعامل فعال باعث ایجاد ارتباط احساسی بین مشتری و برند می‌شود و اعتماد و وفاداری را تقویت می‌کند.

 

برای آشنایی بیشتر با باشگاه مشتریان و نحوه عملکرد آن می‌توانید مقاله راه اندازی باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

 

جمع بندی

به طور کلی، باشگاه مشتریان با ارائه مزایا و خدمات ویژه، فرصتی را برای بهبود تجربه خرید مشتریان فراهم می‌کند. این اقدامات نه تنها باعث افزایش رضایت مشتریان می‌شود، بلکه بازدهی و فروش شرکت را نیز افزایش می‌دهد.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

پرینتر اپسون EcoTank L8050 از سری پرینترهای تک‌کاره تولید کمپانی EPSON است که برای چاپ تصاویر به‌صورت رنگی و با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکنولوژی چاپ این پرینتر به صورت جوهرافشان بوده و برای کاربردهای خانگی و تجاری تولید شده است. پرینتر جوهرافشان اپسون L8050 طراحی ساده‌ای دارد و در عملیات چاپ از ۶ مخزن جوهر جداگانه مشکی و رنگی با ظرفیت ۷۰ میلی‌لیتر استفاده می‌کند. چاپگر اپسون با حداقل سر و صدا کار می‌کند و توان مصرفی پایینی دارد.

 

مشخصات ظاهری پرینتر جوهر افشان اپسون L8050:

  • وزن: ۶ کیلوگرم
  • ابعاد: ۴۰۳ × ۳۶۹ × ۱۴۹ میلی‌متر

 

مشخصات فنی پرینتر اپسون EcoTank L8050:

  • سایز چاپ : A4
  • تکنولوژی چاپ : جوهرافشان
  • نوع چاپ : رنگی و سیاه و سفید
  • کارتریج یا تونر مصرفی : Epson 108
  • کارکرد کارتریج یا تونر : ۲۱۰۰ برگ رنگی – ۳۶۰۰ برگ مشکی
  • سرعت چاپ (برگ در دقیقه) : ۲۲ برگ در دقیقه رنگی و تک رنگ
  • ظرفیت سینی کاغذ (برگ) : ۱۰۰ برگ + ۲۰ عکس
  • رزولوشن چاپ : ۵۷۶۰×۱۴۴۰ dpi
  • نوع کاربری : تک کاره (پرینت)
  • حداکثر وزن کاغذ : ۷۵g/m²
  • پورت‌های ارتباطی : WiFi // WiFi Direct
  • شبکه بی سیم wi-fi : دارد
  • چاپ دورو اتوماتیک : ندارد
  • اسکنر : ندارد
  • کپی : ندارد
  • فکس : ندارد

 

ظرفیت و ابعاد چاپگر اپسون مدل L8050:

پرینتر جوهر افشان اپسون مدل L8050 در ابعاد ۴۰۳ × ۳۶۹ × ۱۴۹ میلی‌متر تولید شده و به راحتی بر روی میز کار قرار می‌گیرد. این مدل را با ۶ کیلوگرم وزن می‌توان به عنوان یکی از سبک‌ترین پرینترهای جوهر افشان معرفی نمود. تونر مصرفی در این دستگاه Epson 108 است و تصاویر را با وضوح DPI 5760×۱۴۴۰ چاپ می‌کند. سینی ورودی کاغذ Epson L8050، ظرفیت ۱۰۰ برگ استاندارد و ۲۰ برگ عکس را دارد و از حداکثر سایز A4 پشتیبانی می‌کند. دستگاه فوق نسبت به رقبای خود بسیار سریع‌تر عمل می‌کند و قادر است ۲۲ برگ را در دقیقه چاپ نماید.

ظرفیت و ابعاد چاپگر اپسون مدل L8050

 

کیفیت و تکنولوژی چاپ پرینتر جوهرافشان اپسون EcoTank L8050:

همانطورکه بیان شد این مدل دارای تکنولوژی چاپ جوهرافشان پیشرفته مختص چاپ عکس است. این نوع از چاپگرها به دلیل ماندگاری بالای چاپ و مناسب بودن برای چاپ عکس از محبوبیت خاصی در میان مصرف کنندگان برخوردارند. به لطف فناوری چاپ هد میکروپیزو (Micro Piezo Head) به همراه سیستم مخزن یکپارچه (EcoTank) علیرغم سرعت و کیفیت بهینه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می‌کند. این چاپگر با تجهیز به ۶ مخزن جوهر رنگی و مشکی جداگانه عملیات چاپ را انجام می‌دهد و با داشتن ۱۸۰ نازل برای پاشش جوهر بر روی کاغذ، کیفیت چاپ بالایی را ارائه می‌دهد.

 

 

قابلیت‌های Epson EcoTank L8050 inkjet Printer:

پشتیبانی از شبکه بی سیم WI-FI، چاپ برروی CD/DVD، چاپ بدون حاشیه، چاپ سابلیمیشن، چاپ مستقیم بر روی کارت های شناسایی نوع PVC چاپ کاغذ های خوراکی و تانکر جوهر همراه همه ویژگی هایی هستند که کار با چاپگر جوهر افشان اپسون مدل EcoTank L8050 را تبدیل به تجربه ای جذاب می کنند. قابلیت اتصال به شبکه بی سیم امکان پرینت مستقیم از دستگاههای هوشمند را آسان می کند.

مواد مصرفی پرینتر اپسون EcoTank L8050

 

قیمت پرینتر اپسون Epson L8050:

قیمت یکی از مسائلی است که متقاضیان خرید چاپگر با آن درگیر هستند و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، و حتی برای برندهای مختلف متفاوت است. در حال حاضر، در سطح بازار و در فروشگاه‌های اینترنتی شاهد حضور پرینترهای جوهر افشان از مارک‌های اپسون، کانن، اچ پی و برخی دیگر هستیم که هر کدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند، با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‎‌رسند. کمپانی تولید کننده، سرعت و کیفیت چاپ، امکانات و تجهیزات، مواد مصرفی و خدمات پس از فروش و گارانتی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت چاپگر جوهر افشان اپسون L8050 هستند.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

گارانتي ضمانتي است که به واسطه آن مشتري با دل قرص خريد کند و خيالش آسوده باشد که اگر اتفاقي براي کالاي خريداري شده بيفتد شرکت فروشنده حامي‌اش خواهد بود. به عبارتي کارت گارانتي، يکي از مهم‌ترين جنبه‌هاي هويت بصري يک برند است. کارتي که به عنوان کارت گارانتي و به نشانه اين تعهد در اختيار مشتري قرار مي‌گيرد، بايد القا کننده اين حس به مشتري باشد. به واسطه اين کارت که به مشتري ارائه مي‌گردد، فروشنده متعهد مي‌شود که براي مدت زمان مشخصي از محصول خود پشتيباني نمايد و در صورت خرابي يا به وجود آمدن برخي از مشکلات که در هنگام "چاپ کارت گارانتي" روي سطح آن درج شده است به مشتري خدمات ارائه نمايد.

 

چرا کارت گارانتي بايد روي کارت PVC چاپ شود؟
کارت‌ هاي گارانتي يا ضمانت نامه معمولا چند ماه يا چند سال اعتبار دارند، بنابراين دارنده آن جهت استفاده از خدمات پس از فروش بايد تا تاريخ اعتبار کارت آن را نزد خود نگه دارد. از آنجايي که ماندگاري کارت گارانتي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است بهتر است براي چاپ آن‌ها روي  کارت‌ هايي مستحکم و با ماندگاري بالا انجام گيرد تا از مخدوش شدن يا از بين رفتن آن‌ها جلوگيري شود. مناسبترين جنس براي اين منظور استفاده از کارت PVC است که بسيار مستحکم بوده و در برابر عواملي همچون آب، رطوبت، ضربه، سايش و شکستگي مقاوم است. کارت‌ هاي پي وي سي به دليل خصوصياتي که دارند بهترين گزينه براي چاپ کارت گارانتي بلند مدت هستند و شما مي‌توانيد اطمينان داشته باشيد که کارت مورد نظر براي مدت زمان طولاني در اختيار مشتري قرار دارد.


انواع کارت PVC براي چاپ کارت گارانتي
کارت‌ هاي PVC در انواع مختلفي يافت مي‌شوند و از نظر ضخامت، نوع و نحوه چاپ با يکديگر متفاوتند. اما مي‌توان آن‌ها را به دو دسته کارت پي وي سي ساده و کارت پي وي سي هوشمند تقسيم‌بندي نمود که هر يک رنگ بندي‌هاي متنوع و ضخامت‌هاي گوناگوني دارند.

کارت گارانتي مي‌تواند روي کارت پي وي سي ساده سفيد، طلايي متاليک، نقره‌اي متاليک با ضخامت‌هاي 300 ميکرون، 500 ميکرون و 760 ميکرون چاپ شود. کارت‌‌هاي هوشمند (مجهز به تکنولوژي مگنت يا RFID) نيز به دليل خصوصيات ذاتي خود امکان استفاده به عنوان کارت گارانتي را دارند. چاپ کارت گارانتي هوشمند به نوعي به مشتري کمک مي‌کند تا اطلاعات محصول خريداراي شده را راحت‌تر به دست بياورد. اما قيمت بالاي اين کارت باعث شده که نسبت به کارت‌ هاي ساده کاربرد کمتري داشته باشد. اما معمولا کارت گارانتي روي کارت‌‌هاي ساده و در دو رنگ طلايي و نقره‌اي و در برخي موارد همراه با هولوگرام چاپ مي‌شود. امکان شخصي‌سازي‌ اين کارت‌‌ها وجود دارد اما نمي‌توان اطلاعاتي داخل آن‌ها ذخيره نمود، زيرا فاقد حافظه هستند. اما در صورت نياز مي‌توان روي آن‌ها بارکد، کد مشتري يا شماره سريال چاپ زد.


مراحل طراحي کارت گارانتي در فتوشاپ براي چاپ روي کارت PVC
زيبايي کارت‌ هاي گارانتي به کلاس يک شرکت اضافه مي‌کند و موجب افزايش اعتبار مجموعه مي‌شود. کارت گارانتي بايد به گونه‌اي طراحي شده باشد که در عين زيبايي، رسمي و قابل اعتماد باشد. طراحي کارت گارانتي بايد خلاقانه، زيبا و حرفه‌اي باشد و بايد به نوعي انجام گيرد که به شما و محصولتان نزد مشتريان ارزش و اعتبار بخشد. اين موضوع را هم در نظر داشته باشيد که استفاده از رنگ سازماني، لوگو و نام مجموعه در طراحي کارت ضمانت نامه، به برندينگ شما کمک مي‌کند.

همچنين براي طراحي کارت‌ هاي پي وي سي اصولي وجود دارد که رعايت آن‌ها الزامي‌است و به شرح ذيل هستند:

  • مناسب‌ترين نرم‌افزار طراحي کارت گارانتي، فتوشاپ و کورل هستند.
  • طرح کارت گارانتي بايد کاربردي و متناسب با کسب و کار باشد.
  • درج لوگو و اطلاعات محصول روي کارت گارانتي الزاميست.
  • مدت زمان اعتبار کارت و موارد شامل گارانتي حتما درج شود.
  • مي‌توان بر اساس نياز کارت ضمانت را بصورت يک رو و يا دورو طراحي نمود.
  • امکان چاپ اطلاعاتي نظير مدل دستگاه، کد فعال‌سازي و تاريخ شروع ضمانت نيز روي کارت وجود دارد.
  • سايز استاندارد براي طراحي 8.9 در 5.7 سانتي متر است.
  • اگر چاپ کارت‌ ها ديجيتال است مد رنگي در هنگام طراحي بايد به صورت RGB باشد. اگر چاپ بصورت افست است مد
  • رنگي بايد CMYK تنظيم شود.
  • رزولوشن را روي 300dpi تنظيم کنيد.
  • طرح لايه باز کارت گارانتي بايد با فرمت psd ذخيره گردد.

 

نکات ارسال اطلاعات متغير:

اطلاعات متغير کارت گارانتي که پس از چاپ بر روي کارت‌ ها درج مي‌شود بايد در قالب يک فايل اکسل ارائه گردد. اين اطلاعات معمولا شامل کد محصول، نوع گارانتي، تاريخ شروع و اتمام گارانتي خواهد بود که لازم است به صورت منظم و شماره‌گذاري شده باشد. لازم به ذکر است که بايد براي اطلاعاتي که روي کارت‌ هاي گارانتي درج مي‌شوند فضاي کافي در نظر گرفته شود.

در ادامه نمونه متن کارت گارانتي را که بايد روي همه کارت‌ ها چاپ شود بيان مي‌نماييم.

  • نام و مدل محصول يا خدمات
  • مدت زمان اعتبار ضمانت نامه
  • درج لوگو
  • مواردي که منجر به ابطال ضمانت مي‌گردد
  • شرايط تعويض و مدت زمان بازگشت محصول
  • شماره سريال محصول
  • تاريخ شروع و پايان گارانتي
  • موارد و شرايطي که جزو گارانتي محسوب مي‌شوند
  • آدرس و شماره تماس فروشگاه

دقت داشته باشيد که بسته به نوع طراحي که مدنظر داريد بخشي از اين اطلاعات بايد روي کارت و بخشي ديگر در پشت آن درج شوند.

 

روش چاپ کارت گارانتي پي وي سي
چاپ کارت گارانتي PVC از طريق تکنيک‌هاي چاپ افست و چاپ ديجيتال انجام مي‌گيرد که طريقه عملکرد و دستگاه مورد استفاده براي هر يک متفاوت است. روش ديجيتال در مواردي که تيراژ پايين بوده و اطلاعات متغير داريم مورد استفاده قرار مي‌گيرد در صورتي که افست زماني به کار مي‌رود که تيراژ کارت‌ها براي چاپ بالا و تمام اطلاعات ثابت باشند. چاپ افست کارت گارانتي از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه است و براي کساني که به دنبال چاپ با تعداد بالا هستند، بهترين انتخاب ممکن است. سفارش چاپ افست به صورت ضريبي از 1000 پذيرفته مي‌شود و براي کارت‌هاي PVC با ضخامت 300 تا 760 ميکرون مناسب است. بدان علت که کارت‌هاي ضمانت معمولا در تيراژهاي بالا چاپ مي‌شوند و شامل اطلاعات متغير هستند، بهترين روش براي آن‌ها چاپ افست است.

 

دستگاه چاپ کارت گارانتي پي وي سي
کارت‌هاي گارانتي گلاسه توسط دستگاه‌هاي مخصوصي به چاپ مي‌رسند. با توجه به اينکه متريال اصلي کارت‌ مورد بحث ما از مواد پي وي سي است، به دو صورت قابل چاپ است.

همانطور که بيان شد به روش افست در چاپخانه و يا به روش ديجيتال مي‌توان کارت گارانتي PVC چاپ نمود. نکته مهمي که در زمينه اين نوع کارت وجود دارد، متغير بودن اطلاعات موجود بر روي هر کارت است. در اکثر موارد کارت گارانتي حاوي اطلاعاتي است که به صورت منحصر به فرد براي هر محصول به چاپ مي‌رسد. در اين حالت معمولا چاپ طرح اصلي توسط دستگاه چاپ افست صورت مي گيرد و اطلاعات مخصوص هر کارت با استفاده از چاپگرهاي ديجيتال روي آن درج مي‌شود. برخي توليدکنندگان محصولات نيز بر اساس تمايل خود اقدام به خريد دستگاه‌هاي مخصوص چاپ کارت پي وي سي مانند پرينتر هايتي، پرينتر اوليس، پرينتر فارگو و ساير چاپگرهاي کارت مي‌کنند؛ و خودشان چاپ داده‌هاي منحصر به‌فرد هر کالا را انجام مي‌دهند.

 

منبع: https://cardpardaz.com/printing-pvc-card/printing-pvc-garranty-card/



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

کارت پي وي سي چيست؟
کارت PVC از لايه هاي پلاستيک تشکيل شده است که در اثر گرما و فشار و به يکديگر چسبيده اند. اين کارت ها از استحکام، دوام و انعطاف پذيري بالايي برخوردار هستند که به يکي از پرطرفدارترين نوع کارت ها تبديل شده اند. امروزه کارت هاي PVC در محيط هاي مختلف براي اهداف گوناگوني مورد استفاده قرار مي گيرد اما مهم ترين کاربرد کارت PVC در سراسر دنيا کنترل دسترسي و شناسايي است. اين کارت ها در ابتدا صرفا به عنوان ابزاري جهت پرداخت يا شناسايي افراد به کار گرفته مي شدند اما کاربردهاي آن با سرعت رو به رشدي در حال افزايش است. به گونه اي که سازمان ها و شرکت ها در تمام بخش ها به منظور کنترل تردد، شناسايي افراد و مشخص نمودن سطح دسترسي افراد از کارت پي وي سي استفاده مي کنند. کارت هاي پي وي سي نوعي ابزار بازاريابي محسوب مي شوند که استفاده از آن ها شما را از رقيبانتان متمايز مي سازد و به کمک آن ها مي توانيد مشتريان بيشتري جذب نماييد. صنعت اين نوع کارت ها روز به روز در حال پيشرفت است و با اضافه شدن تکنولوژي تراشه به کارت هاي پي وي سي ساده تحول عظيمي در آن ها رخ داد. افزودن اين المان روي کارت ها، هويت هوشمندي به آن ها بخشيد و باعث شد که به اصلي ترين ابزار شناسايي امن تبديل شوند.


مزاياي چاپ روي کارت PVC
ليست زير مزيت‌هايي از کارت PVC است:

  • قابليت انعطاف‏‌پذيري بالا
  • دوام و ماندگاري بالا
  • امکان چاپ در رنگ هاي مختلف
  • ضد فرسايش و مقاوم در مقابل تغييرات دما
  • داشتن خاصيت ضد آب و ضد رطوبت


به طور کلي کارت هاي پي وي سي به پنج دسته تقسيم ميشوند:

کارت پي وي سي ساده :
کارتي از جنس پلاستيک است که از پليمر پلي وينيل کلرايد ساخته شده است و با داشتن دوام و کيفيت بالا بسيار محبوب تر از ساير متريال ها مي باشد. کارت هاي PVC در عين کيفيت و ماندگاري بالايي که دارند بسيار مقرون به صرفه هستند و مي توان آن ها را کارتي براي تمامي نيازها معرفي نمود. از ويژگي اين کارت ها مي توان به مقاومت بيشتر نسبت به ساير متريال ها در برابر خم شدن و شکستن و همچنين ضد آب بودن و آسيب پذيري کمتر در برابر فشار اشاره نمود. مهمترين مزيت کارت پي وي سي که باعث تمايز آن با کارت هاي ديگر شده، قابليت هوشمند سازي آن است. بدين صورت که از طريق تعبيه تراشه درون يا روي کارت و يا نوار مغناطيسي روي کارت ها مي توان اطلاعات را روي آن ها ذخيره نمود.

کارت مايفر :
نوعي کارت pvc هوشمند است که جزو رايج ترين و پرکاربردترين کارت هاي RFID محسوب مي گردد و کاربري آن به صورت غير تماسي است، که با امواج راديويي کار مي‌ کند. اين کارت ها به يک تراشه يا ريزپردازنده با قابليت خواندن و نوشتن مجهز شده اند که وظيفه ي آن نظارت بر دسترسي به حافظه کارت است. کارت هاي مايفر مي توانند از فواصل گوناگوني اطلاعات روي کارت را بخوانند که وجود اين ويژگي در آن ها موجب افزايش سرعت انجام کارها شده است. مانند کارت مترو که حتي از داخل کيف پول هم قابل استفاده هستند. اين نوع کارت ها زماني به کار مي روند که به برقراري ارتباط سريع و بدون دخالت دست نياز باشد و از آنجايي که کارت مايفر امنيت اطلاعاتي بالايي دارد مي توان داده هاي مهم را در آن ذخيره نمود که به دليل ظرفيت بالاي انتقال اطلاعات در آن، جهت انتقال هاي مالي بزرگ بسيار مناسب است. از نمونه هاي کارت مايفر نيز مي توان به چاپ کارت حضور و غياب، چاپ کارت بليت هاي حمل و نقل، چاپ کارت پارکينگ، کارت تردد و… اشاره نمود.

کارت هوشمند :
نوعي کارت اعتباري استاندارد است که براي هر فرد به مانند يک کيف پول الکترونيکي عمل مي نمايد. در قسمت داخلي آن يک ميکروچيپ يا تراشه کار گذاشته شده است.مانند کارت سوخت، يا کارت هوشمند ملي، اين دسته از کارت ها ميتوانند در هر ابعادي توليد شوند اما معمولا در ابعاد کارت هاي اعتباري استاندارد توليد مي شوند و يک تراشه الکترونيک يا ميکروچيپ در قسمت داخلي آنها کار گذاشته شده است که عامل هوشمندي در آن همين تراشه است و بعنوان يک ريزپردازنده يا رايانه درون کارت عمل مي کند. حافظه تراشه کارت هاي اسمارت متنوع است و استانداردهاي مختلفي دارد که بر اساس نوع کاربرد آن قابل ارائه است. اين چيپ قابليت ذخيره سازي اطلاعات پرسنلي، عکس، اثر انگشت و … را دارد و قادر است اطلاعات را از ميزان مبلغ ذخيره شده در کارت گرفته تا اطلاعات امنيتي در خود ذخيره و نگهداري کند، همچنين به علت قابليت محاسبه اي که دارد، مي تواند اطلاعات را دريافت و پردازش نمايد.

کارت RO :
همانند کارت هاي مايفر و يا RFID کارت RO 125K نوعي کارت پي وي سي از نوع بدون تماس است و در دو نوع Read Only وRead/Write  وجود دارد. کارت هاي RO يا همان Read Only فقط خواندني مي باشند و قابليت نوشتن ندارند، همچنين يک کد چند رقمي ثابت دارند که منحصر به فرد است. کارتهاي R/W يا Read/Write علاوه براي خواندن و قابليت نوشتن کد را نيز دارند.کارت غير تماسي معمولا براي مواردي که نياز به برقراري سريع ارتباط وجود دارد مورد استفاده قرار مي گيرد. کارت مترو نوعي از اين کارتها مي باشد که خواندن اطلاعات روي آنها با سرعت بالايي انجام مي گيرد. چاپ کارت بدون تماس همچنين براي کنترل تردد، احراز هويت و کنترل دسترسي نيز کاربرد دارد. کارتهاي اعتباري حمل و نقل و حضور و غياب از اين قبيل کارت ها محسوب مي گردند. حتي برخي از اين نوع کارت ها نسبت به ساير آنها طول موج بلندتري دارند، بدين ترتيب مي توان حتي بدون در دست گرفتن آنها از داخل کيف، لباس، کاور و… احراز هويت شده و از محيط هاي امنيتي عبور نمود.

کارت مغناطيسي :
کارت مگنت يا مغناطيسي نوعي کارت پي وي سي است که قابليت ذخيره سازي داده را دارد و براي اموري نظير امور مالي، احراز هويت، حضور و غياب و… مورد استفاده قرار مي گيرد. اين کارت براي ضبط و نگهداري اطلاعات از يک نوار مغناطيسي استفاده مي کند که آن نوار متشکل از ميليون ها ذره کوچک فلزي است. اين نوار مغناطيسي که به صورت يک خط باريک در پشت کارت درج مي گردد توسط دستگاه هاي مخصوصي، کد گذاري مي شود و در نتيجه تماس و حرکت روي يک هد خوانده مي شود. اين قابليت در اين کارت ‌ها باعث شده است که از آن ها در موارد مختلفي استفاده شود. کارت مغناطيسي بر اساس استاندارد Iso7811 شامل سه track  اطلاعات است که ترک اول قابليت ذخيره سازي حروف بزرگ انگليسي و اعداد را دارد و ترک 2 و 3 فقط قادر به ذخيره اعداد هستند.


روش‌ هاي چاپ کارت PVC
چاپ کارت پي وي سي با استفاده از چاپگرهاي مخصوص انجام مي‌شود. به اين چاپگرها پرينتر کارت گفته مي‌شود. چاپ کارت پي وي سي به دو روش افست و ديجيتال انجام مي‌شود.

  • چاپ افست
    چاپ کارت به روش افست جزو جديدترين و رايج ترين تکنيک‌ها در صنعت چاپ شناخته شده است که براي چاپ کارت PVC در تيراژهاي نسبتا بالا بهترين انتخاب است. چاپ افست کارت PVC با دستگاه‌هاي بسيار پيشرفته در چاپخانه مخصوص کارت پي‌وي‌سي و به صورت غير مستقيم انجام مي‌گيرد و علاوه بر کيفيت بالايي که ارائه مي‌دهد، از نظر قيمت نيز بسيار مقرون‌به‌صرفه است. روش فوق نسبت به ديگر شيوه‌‌هاي چاپ کارت پي وي سي سرعت بيشتري دارد. در واقع با استفاده از اين تکنيک مي‌توان تعداد بيشتري کارت چاپ نمود. به عبارتي روش مذکور براي چاپ در تيراژ پايين مقرون به صرفه نيست.

 

  • چاپ ديجيتال
    چاپ ديجيتال نوعي چاپ است که با استفاده از آن مي‌توان کارت‌هاي پي وي سي را در تيراژ‌هاي پائين چاپ نمود. اين روش از طريق کارت پرينت انجام مي‌گيرد. کارت‌هايي که با اين تکنيک چاپ مي‌شوند داراي کيفيت مطلوبي هستند و با سرعت قابل توجهي به چاپ مي‌رسند. به عبارتي اين روش امکان چاپ کارت PVC فوري را پس از درخواست در تيراژ کم به کاربر مي‌دهد. همچنين از طريق آن مي‌توان اقدام به تغيير طرح و اطلاعات کارت نمود. لازم است بدانيد که هزينه چاپ ديجيتال کارت PVC نسبت به روش‌هاي سنتي مانند چاپ افست بيشتر است. اما مي‌توان اين هزينه زياد را با کمي صرفه‌جويي در تيراژ‌هاي پايين جبران نمود.

 


قيمت چاپ کارت PVC
قيمت چاپ کارت پي وي سي به چه عواملي بستگي دارد؟

قيمت چاپ کارت PVC تحت تأثير عوامل گوناگون تغيير مي‌کند که برخي از آن‌ها مربوط به ويژگي‌هاي خود کارت و برخي ديگر به تکنولوژي چاپ آن‌ها بستگي دارد. با توجه به اينکه چاپ کارت پي وي سي انواع مختلفي دارد، قيمت‌ها بسته به تيراژ و نوع چاپ مي‌توانند بسيار متغير باشند. اما مهمترين عواملي که مي‌تواند به صورت مستقيم بر روي قيمت چاپ روي کارت‌هاي پي وي سي تأثير بگذارد، عبارتست از:

  • قيمت کارت PVC خام
  • نوع کارت PVC
  • سايز و ضخامت کارت PVC
  • تک رو يا دو رو بودن کارت PVC
  • تکنولوژي چاپ روي کارت PVC
  • قيمت دستگاه چاپ کارت PVC


مراحل چاپ کارت PVC
چاپ کارت PVC براي اهداف گوناگوني انجام گيرد و در حوزه‌هاي مختلفي کاربرد دارد. به عنوان مثال مي‌توان از آن‌ها براي چاپ کارت پرسنلي در سازمان‌ها و يا چاپ کارت تخفيف در فروشگاه‌ها استفاده نمود. چاپ کارت‌هاي پي وي سي شامل مراحل مختلفي است که هر مرحله به صورت مستقيم بر روي کيفيت چاپ تأثير مي‌گذارد.

  • انتخاب نوع کارت پي وي سي
  • ضخامت مناسب براي چاپ کارت PVC
  • طراحي کارت PVC
  • چاپ کارت PVC تک رو يا دو رو
  • روش هاي چاپ کارت
  • انتخاب پرينتر چاپ کارت
  • لمينيت کارت
  • انتخاب لوازم جانبي کارت PVC

 


عوامل موثر در کيفيت چاپ کارت PVC
لمينيت کردن، آخرين مرحله چاپ کارت پي وي سي است. با اينکه کارت‌هاي PVC داراي استحکام و ماندگاري بالايي هستند، اما با اين حال نمي‌توانند از آثار چاپي در برابر صدماتي مانند نور آفتاب يا خراشيدگي محافظت نمايند. به همين علت جهت افزايش دوام چاپ کارت‌ها بايد آن‌ها را لمينت کرد. لمينيت يک لايه شفاف پلاستيکي است که از انعطاف‌پذيري بالايي برخوردار بوده و از طريق حرارتي که به‌آن وارد مي‌شود به عنوان لايه محافظ (Overlay) روي سطح کارت PVC قرار مي‌گيرد.

 

منبع: https://cardpardaz.com/printing-pvc-card/



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید برای تولد یکی از دوستانتان هدیه ای تهیه کنید؛ یا به عنوان یک مدیر شرکت برای پاداش دادن به کارمندانتان نیاز به یک هدیه مناسب داشته باشید؛ یا به مناسبت روز مادر یا روز پدر، برای پدر یا مادرتان کادویی بخرید. اما اگر در ذهن خود به دنبال انتخابی هستید که باعث متمایز شدن از سایرین شود، پیشنهاد ما کارت هدیه است.

 

کارت هدیه چیست؟
کارت هدیه یا GIFT CARD یک کارت کاغذی یا پلاستیکی است که در مقابل مبلغی که در داخل آن وجود دارد خریداری می کنید.کارت هدیه در واقع کارت نقدی میباشد که هیچ گونه نام و کد یا شماره ایی  بر روی آن ثبت نشده است. کارت هدیه دارای کابردهای بسیاری است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی چاپ و دستگاه های چاپ و با توجه به اینکه طراحی های بسیاری در این زمینه وجود دارد، شما قادر به انتخاب طرح، اندازه، نوع کارت و حتی واریز مبلغ دلخواه داخل کارت نیز هستید.


جنس مناسب برای چاپ کارت هدیه 
چاپ کارت هدیه را می توان بر روی مقوا یا pvc انجام داد. به دلیل این که مقداری مبلغ و اعتبار درون کارت هدیه وجود دارد، پس انتخاب جنس آن نیز برای ما مهم است. کارت هدیه pvc باعث می شود که در کنار دوام و ماندگاری بالا تر طراحی زیباتری در مقابل مقوا داشته باشد و این امر باعث می شود که به کسی که این کارت را می دهیم در نگاه اول به وجد بیاید.


چاپ کارت هدیه PVC 
چاپ کارت هدیه بر روی کارت‌ های PVC علاوه بر زیبا شدن ظاهر کارت‌ ها، قابلیت‌های متنوعی را به آن‌ها می‌افزاید. کارت‌ های پی وی سی از فشرده شدن لایه‌های پلاستیکی در اثر گرما ساخته می‌شوند و بسیار انعطاف پذیر، مستحکم و با دوام هستند. این دسته از کارت‌ ها در برابر آب، رطوبت، سایش و شکستگی مقاوم هستند و در انواع گوناگونی یافت می‌شوند. دوام و مقاومت این کارت‌ ها تا این حد که مشاهده می‌کنید بالاست.


انواع کارت PVC برای چاپ کارت هدیه
به صورت کلی دو نوع کارت PVC ساده و کارت PVC هوشمند داریم که هر یک شامل چندین زیر شاخه هستند. کارت‌ های ساده به صورت سفید، رنگی و متالیک با ضخامت‌های ۳۰۰ میکون، ۵۰۰ میکرون و ۷۶۰ میکرون وجود دارند و کارت‌ های هوشمند به دو نوع تماسی (کارت مغناطیسی) و غیر تماسی (کارت مایفر، کارت RO) تقسیم بندی می‌شوند.

۱- کارت‌ های هدیه تماسی
کارت‌ هدیه تماسی بر روی کارت خام مغناطیسی که قابلیت ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات را دارد چاپ می‌شود. روی این کارت‌ ها یک نوار مغناطیسی تعبیه شده است که می‌توان داده‌ها را بر روی آن‌ها ذخیره نمود. خواندن این داده‌ها از طریق دستگاه کارت خوان مگنت امکان پذیر است و بدون “کلمه رمز صاحب کارت” دسترسی به اطلاعات موجود در کارت ممکن نخواهد بود. از آنجایی که این نوع کارت‌ ها از نوع تماسی هستند جهت برقراری ارتباط با دستگاه ریدر می‌بایست به صورت مستقیم با آن در تماس باشند. این یک نمونه کارت هدیه تماسی است.


۲- کارت هدیه غیر تماسی
کارت‌ های بدون تماس نوع پیچیده تر کارت‌ های هوشمند هستند که یک تراشه الکترونیکی با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات درون آن‌ها تعبیه شده است. می‌توان درون حافظه این کارت‌ ها اطلاعات را ذخیره سازی نمود و خواندن آن‌ها از طریق فرکانس رادیویی و با استفاده از ریدر غیر تماسی امکان پذیر خواهد بود بدون اینکه نیازی به خروج کارت از کیف دارنده آن باشد. به این صورت که مشاهده می نمایید. برای چاپ نوع هوشمند این کارت می‌توان از انواع کارت غیر تماسی نظیر کارت خام مایفر ۱k ، کارت خام مایفر ۴k ، کارت خام RO و … استفاده نمود. برای چاپ کارت هدیه هوشمند، معمولا از کارت مغناطیسی استفاده می‌شود که مشابه کارت‌‌های بانکی و اعتباری بوده و حاوی یک نوار مغناطیسی مشکی رنگ با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات است. این کارت‌ها را می‌توان در ضخامت‌های گوناگون چاپ کرد. اما معمولا از ضخامت‌های ۵۰۰ میکرون و ۷۶۰ میکرون استفاده می‌شود.


کارت هدیه را می توان باتوجه به نوع کابری به صورت ساده و برای خرید و برداشت مبلغ به صورت هوشمند و مگنت دار استفاده کرد.


مراحل طراحی کارت هدیه در فتوشاپ برای چاپ روی کارت PVC
طراحی کارت هدیه (مانند کارت هدیه ویژه شب یلدا) را می‌توان بر حسب سلیقه و مطابق با اهدافی که از چاپ کارت‌ها وجود دارد انجام داد و هیچ محدودیتی از لحاظ رنگ و جهت چاپ ندارد. بعنوان مثال اگر کارت هدیه به منظور تبلیغ و افزایش فروش یک شرکت چاپ می‌شود بهتر است از لوگو و رنگ سازمانی آن مجموعه نیز استفاده نمود یا چنانچه برای مناسبت خاصی چاپ می‌شود حال و هوایی از همان روز خاص داشته باشد. اما یک سری نکات در طراحی وجود دارد که رعایت آن‌ها لازمه چاپ کارت هدیه بوده که به شرح ذیل است:

  • طراحی کارت‌ های هدیه باید توسط نرم افزار‌های گرافیکی مانند فتوشاپ صورت گیرد.
  • می‌توان از المان، رنگ‌ها، جملات خاص و به یاد ماندنی استفاده نمود.
  • استفاده از رنگ سازمانی در طراحی کارت به برندسازی کمک می‌کند.
  • باید اصول طراحی کارت PVC نظیر رزولوشن و اندازه‌ها رعایت شود.
  • طراحی جذاب و منحصر بفرد موجب ترغیب مشتری به مراجعه به فروشگاه یا سازمان می‌شود.

 

لمینت کارت هدیه پی وی سی
کارت هدیه برای مدتی کوتاه برای شخص قابل استفاده است و پس از مدتی دیگر کاربرد ندارد. بنابر این باید جنس آن طوری بوده که در کوتاه ترین زمان تغییر رنگ ندهد. همچنین طرحی که ما بر روی کارت هدیه چاپ کرده ایم نباید پس از مدتی کوتاه بی رنگ شود. پس از چاپ کارت هدیه یک لایه نازک و بی رنگ و شفاف که لمینت نام دارد روی کارت کشیده می شود و باعث محافظت از چاپ می‌شود. 


 قیمت چاپ کارت هدیه
عوامل موثر در قیمت چاپ کارت هدیه عبارتند از:
نوع کارت پی وی سی: کارت مگنت ساده ، کارت مگنت متالیک طلایی و کارت مگنت متالیک نقره ای قیمت های متفاوتی دارند. نوع کارت در تیراژ چاپ نیز تاثیر گذار است.
تیراژ چاپ کارت هدیه: تعداد کارت‌ها یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت آن است.

اگر قصد چاپ کارت هدیه یا  GIFT CARD را دارید، نگران هزینه زیاد آن نباشید. شرکت کارت پرداز با ارائه بهترین خدمات در این زمینه، این تضمین را به شما می دهد که نازل ترین قیمت ها را در اختیار شما بگذارد.

 

 

منبع:  https://cardpardaz.com/printing-pvc-card/printing-pvc-gift-card/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

دستبند بیمارستانی یک گزینه امن و ارزان قیمت برای شناسایی بیماران به شیوه‌ای سریع و قابل اطمینان است.

 

دستبند بیمارستانی
دست بند یا همان مچ بند بیمار ابزاری است که جهت ثبت مشخصات فردی و اطلاعات پرونده بیمار شامل نام و نام خانوادگی جنسیت، سن، نام پزشک معالج، نتایج آزمایشات و … هنگام پذیرش در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

انواع دستبند شناسایی بیمار
دست بندهای بیمارستانی برای گروه‌های سنی مختلف و در رنگ‌های متفاوت تولید می‌شوند، از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مچ بند بزرگسال Z-Band Direct Adult با ابعاد 279.4 × 25.4 میلی‌متر و رنگ‌های سفید، سبز، قرمز، زرد، ارغوانی، صورتی، نارنجی و آبی
  • مچ بند اطفال Z-Band Direct Pediatric با ابعاد 279.4 × 25.4 میلی‌متر و رنگ سفید
  • مچ بند نوزاد Z-Band Direct Infant با ابعاد 279.4 × 25.4 میلی‌متر و رنگ سفید
  • مچ بند بزرگسال Z-Band UltraSoft Adult با ابعاد 279.4 × 25.4 میلی‌متر و رنگ‌های سفید، سبز، صورتی، آبی
  • مچ بند اطفال Z-Band UltraSoft Pediatric با ابعاد 279.4 × 25.4 میلی‌متر و رنگ سفید
  • مچ بند نوزاد Z-Band UltraSoft Infant ابعاد 279.4 × 25.4 میلی‌متر و رنگ سفید

 

مزایای مچ بند بیمارستانی
لیبل بیمارستانی در برابر شستشو، مواد ضدعفونی کننده حلال و همچنین رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان داده و اطلاعات چاپ شده روی آن‌ها تحت هیچ شرایطی قابل مخدوش کردن نبوده و به سادگی پاک نمی‌شود. از مزایای مهم این دستبندهای بیمار این است که آنتی‌باکتریال و ضد میکروب هستند و منجر به ایجاد حساسیت‌های پوستی نمی‌شوند. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با بهره‌گیری از لیبل‌ بیمارستانی به راحتی می‌توانند سرعت و کیفیت خدمات خود را در مراحل پذیرش و شناسایی بیماران افزایش دهند. در هنگام زایمان و تولد نوزادان نیز، دستبند شناسایی نوزاد بسیار کاربردی و ضروری است و خطا در هنگام نسبت دادن هویت به نوزادان را به حداقل می‌رسد.

برخی از ویژگی‌های دیگر ارائه شده توسط لیبل بیمار عبارتند از:

  • ضد تعریق
  • تنوع در رنگ
  • کاربری آسان
  • قیمت مقرون و به صرفه
  • مقاومت بالا در برابر کشش
  • مقاومت بالای چاپ در شرایط محیطی
  • دارای گواهی نامه رسمی آنتی باکتریال
  • فاقد هرگونه ضایعات آسیب رسان به محیط زیست و زباله ساز
  • موارد کاربرد مچ بند بیمارستانی
  • درج مشخصات کامل بیمار و تهیه پرونده‌های بارکدی
  • شناسایی و رهگیری بیمار
  • ثبت زمان‌های ورود و خروج بیمار به بخش‌های مختلف
  • دسترسی به سوابق بیمار
  • تعیین زمان‌بندی دارویی
  • دسترسی سریع به پرونده پزشکی بیمار با اتصال به پایگاه داده‌ها
  • ردیابی بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان
  • درج آزمایشات بیمار و دسترسی سریع به نتایج آن‌ها
  • کنترل همخوانی بارکد بیمار با بارکد اتاق
  • مشخص کردن زمان ترخیص بیمار

 

چاپ دستبند بیمار
دست بند شناسایی بیمار نوعی لیبل است که در رنگ‌های مختلف موجود است و عملیات چاپ اطلاعات بر روی آن توسط پرینتر مچ بند بیمارستانی زبرا Zebra HC100 انجام می‌گیرد. لیبل زن مچ بند بیمارستانی قادر است با گرفتن اطلاعات فرد از سیستم آن‌ها را به روش لیزری و در قالب عکس، بارکد یا … بر روی لیبل بیمار چاپ کند. دستبندهای دارای بارکد همچنین می توانند این قابلیت را برای کارکنان ایجاد کنند که بتوانند کدها و اطلاعات مربوط به بیماران را اسکن و وارد سیستم کامپیوتری نمایند و به این ترتیب به جای داده های دستی که بعدا وارد سیستم می‎شوند، ضبط اطلاعات را بهینه نمایند.

 

نحوه استفاده از مچبند بیمار
مچ بند ضد میکروبی Z-Band در اکثر بیمارستان‌ها به کار می‌رود. همان‌طور که گفته شد مچبندها به چاپگرهای مخصوصی مجهز هستند که امکان چاپ آن‌ها را در کمتر از چند ثانیه موقع پذیرش بیماران فراهم می‌کند. نحوه استفاده از لیبل مچ بند بیمارستانی بسیار راحت بوده و پس از چاپ توسط پرینتر چاپ اطلاعات، دور دست و یا پای بیمار بسته می‌شود و به راحتی قابل جدا شدن نیست. با وجود این محصول مشخصات بیمارانی که در بیمارستان پذیرش شده‌اند به راحتی ثبت و قابل ردیابی است. از نظر امنیتی نیز هنگامی که روی مچ بسته می‌شود امکان بازکردن و استفاده مجدد را ندارد.

 

راهنمای شناسایی صحیح بیماران با دستبند بیمارستانی
هدف اصلی استفاده از این دستبندها، شناسایی صحیح بیماران در بخش‌های بیمارستان است. دو شناسه اصلی نام و نام خانوادگی و تاريخ تولد (روز،ماه،سال) که با رنگ مشکی یا آبی در زمینه سفید دستبند چاپ می‌شوند و همچنین کد رایانه‌ای پذیرش بیمار یا ID code برای شناسایی به کار می‌روند. در صورت تشابه نام و نام خانوادگی دو بیمار، نام پدر نیز روی مچبند درج می‌شود. دستبند شناسایی از لحظه پذیرش بیمار در واحد پذیرش و پیش از ورود به بخش، به وی تحویل داده می‌شود و باید سند دریافت لیبل شناسایی را در پرونده به صورت کتبی تایید و امضاء نماید. لازم به ذکر است که جهت تشخیص بیماران نباید تنها به دست بند اکتفا کرد بلکه باید به صورت شفاهی از خود بیماران یا والدین و همراهان آن‌ها سوال شود.

هدف از اجرای این اقدامات، ارتقاء ایمنی بیمار و کاهش خطر خطاهای احتمالی است که به دنبال عدم شناسایی صحیح بیماران رخ می‌دهد.

 

خرید لیبل بیمارستانی
این مرکز انواع مچ بند‌ بیمارستانی را در سایزها و تعداد مد نظر با تضمین بهترین قیمت و ضمانت اصالت کالا به مشتریان خود ارائه می‌نماید. برای خرید انواع دستبند شناسایی بیمار با شماره‌های شرکت تماس حاصل فرمایید. همچنین برای استعلام قیمت لیبل بیمار نیز می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. شما عزیزان می‌توانید بدون واسطه از کارت پرداز خرید کنید و این اطمینان را داشته باشید که قیمت‌های ارائه شده در فروشگاه ما، حداقل قیمت محصولات موجود در بازار است.

 

 

منبع: 

https://cardpardaz.com/product-category/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81%db%8c/%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%db%8c/



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

کارت PVC جوهرافشان از انواع کارت‌های خام است که از جنس PVC (پلی وینیل کلراید) تهیه و تولید می‌شود و قابلیت چاپ به وسیله پرینترهای جوهری را دارند.

 

کارت جوهرافشان PVC

تولید کارت PVC نتیجه فشرده شدن چندین لایه پلاستیکی روکش شده در اثر گرما به یکدیگر است. کارت‌ جوهرافشان با کیفیت‌های مختلف تولید می‌شود و می‌توان از آن‌ برای مصارف مختلفی استفاده نمود. مقاومت این کارت‌ ها در مقابل گرما و سرما در مقایسه با کارت‌ های کاغذی بسیار بالا بوده و دوام و ماندگاری آن نیز به دلیل نوع مواد به کار رفته در آن‌ها بیشتر است؛ به صورتی که عواملی نظیر تغییرات دما، رطوبت و فشار که سایر کارت‌ ها را به مرور زمان از بین می‌برند، نمی‌تواند هیچ آسیبی به این کارت‌ ها وارد نماید. این کارت ها کیفیت چاپ فوق العاده ای دارند و هزینه چاپ روی آن‌ها نسبت به سایر کارت ها پایین تر است. هزینه چاپ بسیار پایین و کیفیت بالای این نوع چاپ نظر تمام کسانی که تمایل به چاپ کارت پی وی سی را دارند جلب خواهد کرد.

 

ویژگی های ظاهری کارت PVC جوهرافشان:

رنگ : سفید

وزن: 1500 g

ابعاد : 8.5*5.3 سانتی متر

ضخامت : 760 میکرون

کاربرد : چاپ کارت پرسنلی PVC ، چاپ کارت شناسایی PVC ، چاپ کارت تخفیف PVC ، چاپ کارت عضویت PVC ، چاپ کارت دانشجویی PVC و …

 

 

مشخصات کارت PVC جوهرافشان:

کارت‌ PVC خام جوهرافشان معمولا در ابعاد استاندارد CR-80 که به طول 8.5 در عرض 5.3 سانتی متر است، ساخته می‌شوند. بسته به هدف تولید این کارت‌ ها معمولا ضخامت‌هایی در حدود 300 میکرون تا 760 میکرون برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. کارت‌ های خام جوهرافشان به صورت برش خورده و آماده در بسته بندی‌های مختلف عرضه می‌‌شوند. این کارت‌ ها فاقد هر نوع طرح و چاپی هستند و به رنگ سفید لمینتی ساخته می‌شوند و به همین علت رنگ‌ها را با دقت و شفافیت زیادی نمایش می‌دهند و برای چاپ اغلب کارت‌ ها مناسب هستند. از مشخصه اصلی این کارت‌ ها می‌توان این مورد را بیان نمود که در ساخت آن‌ها از هیچ عامل هوشمندی نظیر نوار مغناطیسی یا چیپ استفاده نشده است. به طور کلی دارای ویژگی خاصی نبوده و تنها هزینه بسیار پایین چاپ، کیفیت بالای ساخت و انعطاف مناسب و دوام و استحکام قابل قبول آن‌ها موجب شده تا طرفداران فراوانی داشته باشد و برای چاپ کارت‌ های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

 

چاپ کارت جوهرافشان پی وی سی:

کارت PVC جوهرافشان قابل چاپ در تمامی پرینتر های جوهرافشان نظیر چاپگر اپسون Epson و چاپگر کانن Canon است. با استفاده از جوهرهای دای و جوهرهای پیگمنت و با داشتن سینی های مخصوص به پرینت می توان کارت های پی وی سی جوهری را در این چاپگرها چاپ نمود. کیفیت چاپ فوق العاده و جذب جوهر عالی از ویژگی‌های بارز این نمونه است. قابلیت چاپ در هر دوطرف را دارد و با استاندارد اندازه های کارت PVC CR-80 تولید می‌شود. موارد استفاده این نوع کارت ها بسیار زیاد است که اغلب جهت چاپ کارت های پرسنلی و شناسایی و همچنین کارت های ویزیت، کارت بهداشت و… مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این مدل کارتهای پی وی سی معمولا طرفداران بیشتری دارد زیرا می توان هر گونه طرح و مشخصاتی را با رنگ های دلخواه بر روی آن ها چاپ نمود. پرفروش‌ ترین نوع کارت پی‌ وی‌ سی جوهر افشان 760 میکرون است که برای چاپ کارت بانکی و اعتباری که استحکام و ماندگاری در آن مهم است استفاده می‌شود.

 

خرید کارت جوهرافشان:

کارت‌ های خام PVC جوهر افشان نیز مشابه کارت خام PVC معمولی هستند که هر دو روی کارت به رنگ سفید است و قابلیت چاپ دارد. کارت پی وی سی سفید نسبت به سایر رنگ‌ها معمولا طرفداران بیشتری دارد، زیرا می‌توان هر گونه طرح و مشخصاتی را با رنگ‌‌های دلخواه به سادگی بر روی آن‌ها چاپ زد. در واقع برای چاپ انواع کارت نظیر کارت پرسنلی، کارت شناسایی، کارت ویزیت، کارت تخفیف، کارت عضویت، کارت دانشجویی و … می‌توان از این محصولات بهره برد. این کارت ها قابلیت چاپ توسط پرینتر جوهر افشان را دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به پرینتر اپسون و کانن اشاره کرد. جذب جوهر در کارت‌ های پی ‌وی ‌سی از کیفیت بالایی برخوردار است که در هنگام چاپ می‌توانید طرح خود را با درخشندگی بالا و کیفیت فوق‌العاده بدون هیچگونه پخش رنگ چاپ کنید. این کارت‌ ها در بازار با برندها و قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند و می‌توان آن‌ها را در بسته بندی های گوناگون و با تعداد مختلف خریداری نمود.



:: برچسب‌ها: کارت جوهرافشان ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آرزو

چاپ کارت pvc یکی از پر کاربردترین و ارزان ترین راه های احراز هویت و و شناسایی افراد جهت ارائه خدمات گوناگون به صورت با کیفیت و مطمئن است. امروزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ، شرکت‌ها و مؤسسات مختلف از گزینه چاپ کارت پی وی سی استفاده می‌کنند. این قبیل کارت‌ ها که از رایج ترین نمونه های آن ها می‌توان به کارت های شناسایی و پرسنلی، کارت‌های وفادای، کارت عضویت در باشگاه، کارت‌های اعتباری و کارت‌های دسترسی اشاره نمود، که وظیفه بالا بردن امنیت مکان و همچنین سهولت در کنترل تردد را بر عهده دارند. بنابراین چاپ کارت پی وی سی می‌تواند اهداف متفاوتی داشته باشد. با توجه به موارد بسیار استفاده از کارت PVC، چاپ با کیفیت و مقرون به صرفه بر روی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت که به فرآیند چاپ کارت پی وی سی به شکل تخصصی‌تر نگاه کنیم و انواع این کارت ها را مورد بررسی قرار دهیم. 

 

کارت پی وی سی:

کارت PVC از لایه های پلاستیک تشکیل شده است که در اثر گرما و فشار و به یکدیگر چسبیده اند. این کارت ها از استحکام، دوام و انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند که به یکی از پرطرفدارترین نوع کارت ها تبدیل شده اند. امروزه کارت های PVC در محیط های مختلف برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد اما مهم ترین کاربرد کارت PVC در سراسر دنیا کنترل دسترسی و شناسایی است. این کارت ها در ابتدا صرفا به عنوان ابزاری جهت پرداخت یا شناسایی افراد به کار گرفته می شدند اما کاربردهای آن با سرعت رو به رشدی در حال افزایش است. به گونه ای که سازمان ها و شرکت ها در تمام بخش ها به منظور کنترل تردد، شناسایی افراد و مشخص نمودن سطح دسترسی افراد از کارت پی وی سی استفاده می کنند. کارت های پی وی سی نوعی ابزار بازاریابی محسوب می شوند که استفاده از آن ها شما را از رقیبانتان متمایز می سازد و به کمک آن ها می توانید مشتریان بیشتری جذب نمایید. صنعت این نوع کارت ها روز به روز در حال پیشرفت است و با اضافه شدن تکنولوژی تراشه به کارت های پی وی سی ساده تحول عظیمی در آن ها رخ داد. افزودن این المان روی کارت ها، هویت هوشمندی به آن ها بخشید و باعث شد که به اصلی ترین ابزار شناسایی امن تبدیل شوند.

 

 

به طور کلی کارت های پی وی سی به پنج دسته تقسیم میشوند:

کارت پی وی سی ساده :

کارتی از جنس پلاستیک است که از پلیمر پلی وینیل کلراید ساخته شده است و با داشتن دوام و کیفیت بالا بسیار محبوب تر از سایر متریال ها می باشد. کارت های PVC در عین کیفیت و ماندگاری بالایی که دارند بسیار مقرون به صرفه هستند و می توان آن ها را کارتی برای تمامی نیازها معرفی نمود. از ویژگی این کارت ها می توان به مقاومت بیشتر نسبت به سایر متریال ها در برابر خم شدن و شکستن و همچنین ضد آب بودن و آسیب پذیری کمتر در برابر فشار اشاره نمود. مهمترین مزیت کارت پی وی سی که باعث تمایز آن با کارت های دیگر شده، قابلیت هوشمند سازی آن است. بدین صورت که از طریق تعبیه تراشه درون یا روی کارت و یا نوار مغناطیسی روی کارت ها می توان اطلاعات را روی آن ها ذخیره نمود.

 

کارت مایفر :

نوعی کارت pvc هوشمند است که جزو رایج ترین و پرکاربردترین کارت های RFID محسوب می گردد و کاربری آن به صورت غیر تماسی است، که با امواج رادیویی کار می‌ کند. این کارت ها به یک تراشه یا ریزپردازنده با قابلیت خواندن و نوشتن مجهز شده اند که وظیفه ی آن نظارت بر دسترسی به حافظه کارت است. کارت های مایفر می توانند از فواصل گوناگونی اطلاعات روی کارت را بخوانند که وجود این ویژگی در آن ها موجب افزایش سرعت انجام کارها شده است. مانند کارت مترو که حتی از داخل کیف پول هم قابل استفاده هستند. این نوع کارت ها زمانی به کار می روند که به برقراری ارتباط سریع و بدون دخالت دست نیاز باشد و از آنجایی که کارت مایفر امنیت اطلاعاتی بالایی دارد می توان داده های مهم را در آن ذخیره نمود که به دلیل ظرفیت بالای انتقال اطلاعات در آن، جهت انتقال های مالی بزرگ بسیار مناسب است. از نمونه های کارت مایفر نیز می توان به چاپ کارت حضور و غیاب، چاپ کارت بلیت های حمل و نقل، چاپ کارت پارکینگ، کارت تردد و… اشاره نمود.

 

کارت هوشمند :

نوعی کارت اعتباری استاندارد است که برای هر فرد به مانند یک کیف پول الکترونیکی عمل می نماید. در قسمت داخلی آن یک میکروچیپ یا تراشه کار گذاشته شده است.مانند کارت سوخت، یا کارت هوشمند ملی، این دسته از کارت ها میتوانند در هر ابعادی تولید شوند اما معمولا در ابعاد کارت های اعتباری استاندارد تولید می شوند و یک تراشه الکترونیک یا میکروچیپ در قسمت داخلی آنها کار گذاشته شده است که عامل هوشمندی در آن همین تراشه است و بعنوان یک ریزپردازنده یا رایانه درون کارت عمل می کند. حافظه تراشه کارت های اسمارت متنوع است و استانداردهای مختلفی دارد که بر اساس نوع کاربرد آن قابل ارائه است. این چیپ قابلیت ذخیره سازی اطلاعات پرسنلی، عکس، اثر انگشت و … را دارد و قادر است اطلاعات را از میزان مبلغ ذخیره شده در کارت گرفته تا اطلاعات امنیتی در خود ذخیره و نگهداری کند، همچنین به علت قابلیت محاسبه ای که دارد، می تواند اطلاعات را دریافت و پردازش نماید.

 

کارت RO :

همانند کارت های مایفر و یا RFID کارت RO 125K نوعی کارت پی وی سی از نوع بدون تماس است و در دو نوع Read Only وRead/Write وجود دارد. کارت های RO یا همان Read Only فقط خواندنی می باشند و قابلیت نوشتن ندارند، همچنین یک کد چند رقمی ثابت دارند که منحصر به فرد است. کارتهای R/W یا Read/Write علاوه برای خواندن و قابلیت نوشتن کد را نیز دارند.کارت غیر تماسی معمولا برای مواردی که نیاز به برقراری سریع ارتباط وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. کارت مترو نوعی از این کارتها می باشد که خواندن اطلاعات روی آنها با سرعت بالایی انجام می گیرد. چاپ کارت بدون تماس همچنین برای کنترل تردد، احراز هویت و کنترل دسترسی نیز کاربرد دارد. کارتهای اعتباری حمل و نقل و حضور و غیاب از این قبیل کارت ها محسوب می گردند. حتی برخی از این نوع کارت ها نسبت به سایر آنها طول موج بلندتری دارند، بدین ترتیب می توان حتی بدون در دست گرفتن آنها از داخل کیف، لباس، کاور و… احراز هویت شده و از محیط های امنیتی عبور نمود.

 

کارت مغناطیسی :

کارت مگنت یا مغناطیسی نوعی کارت پی وی سی است که قابلیت ذخیره سازی داده را دارد و برای اموری نظیر امور مالی، احراز هویت، حضور و غیاب و… مورد استفاده قرار می گیرد. این کارت برای ضبط و نگهداری اطلاعات از یک نوار مغناطیسی استفاده می کند که آن نوار متشکل از میلیون ها ذره کوچک فلزی است. این نوار مغناطیسی که به صورت یک خط باریک در پشت کارت درج می گردد توسط دستگاه های مخصوصی، کد گذاری می شود و در نتیجه تماس و حرکت روی یک هد خوانده می شود. این قابلیت در این کارت ‌ها باعث شده است که از آن ها در موارد مختلفی استفاده شود. کارت مغناطیسی بر اساس استاندارد Iso7811 شامل سه track اطلاعات است که ترک اول قابلیت ذخیره سازی حروف بزرگ انگلیسی و اعداد را دارد و ترک ۲ و ۳ فقط قادر به ذخیره اعداد هستند.

 

 

روش‌ های چاپ کارت PVC

چاپ کارت پی وی سی با استفاده از چاپگرهای مخصوص انجام می‌شود. به این چاپگرها پرینتر کارت گفته می شود. چاپ کارت پی وی سی به دو روش افست و دیجیتال انجام می‌شود.

 

چاپ افست

چاپ کارت به روش افست جزو جدیدترین و رایج ترین تکنیک‌ها در صنعت چاپ شناخته شده است که برای چاپ کارت PVC در تیراژهای نسبتا بالا بهترین انتخاب است. چاپ افست کارت PVC با دستگاه‌های بسیار پیشرفته در چاپخانه مخصوص کارت پی‌وی‌سی و به صورت غیر مستقیم انجام می گیرد و علاوه بر کیفیت بالایی که ارائه می دهد، از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه است. روش فوق نسبت به دیگر شیوه‌ های چاپ کارت پی وی سی سرعت بیشتری دارد. در واقع با استفاده از این تکنیک می‌توان تعداد بیشتری کارت چاپ نمود. به عبارتی روش مذکور برای چاپ در تیراژ پایین مقرون به صرفه نیست.

 

در این تکنیک ابتدا طرح مورد نظر برای چاپ بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌شود، سپس با مواد شیمیایی این صفحه را به گونه ای حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد، در مرحله بعد نیز زینک‌ها به چاپخانه ارسال می‌گردند. آن قسمت‌هایی از زینک که فاقد رنگ هستند، با استفاده از یک غلطک مرطوب می‌شوند و سپس بر روی آن مرکب زده می‌شود. از آنجایی که مرکب چرب شده است بر روی قسمت هایی که مرطوب است نمی‌نشیند و فقط روی قسمت‌ های خشک مرکب قرار می‌گیرد. چاپ افست به دو صورت سینگل و لمینتی صورت می‌گیرد.

 

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال نوعی چاپ است که با استفاده از آن می‌توان کارت های پی وی سی را در تیراژهای پائین چاپ نمود. این روش از طریق کارت پرینت انجام می‌گیرد. کارت هایی که با این تکنیک چاپ می شوند دارای کیفیت مطلوبی هستند و با سرعت قابل توجهی به چاپ می‌رسند. به عبارتی این روش امکان چاپ کارت PVC فوری را پس از درخواست در تیراژ کم به کاربر می‌دهد. همچنین از طریق آن می‌توان اقدام به تغییر طرح و اطلاعات کارت نمود. لازم است بدانید که هزینه چاپ دیجیتال کارت PVC نسبت به روش‌های سنتی مانند چاپ افست بیشتر است. اما می‌توان این هزینه زیاد را با کمی صرفه جویی در تیراژهای پایین جبران نمود.

 

این تکنیک از طریق دستگاه های چاپ دیجیتال و به صورت مستقیم توسط کامپیوتر بر روی کارت های پی وی سی PVC انجام می‌گیرد. برای انجام عملیات چاپ می‌بایست پرینترهای چاپ کارت را به یک کامپیوتر متصل نمود. این کامپیوتر اطلاعاتی که باید روی کارت ها چاپ شوند نظیر تصاویر و متن و غیره را به چاپگر می‌فرستد تا آن‌ها را چاپ نماید. بیشترین کاربرد این روش مرحله شخصی ‌سازی کارت‌ های اعتباری است. بدین صورت که ابتدا چاپ اطلاعات ثابت با استفاده از دیگر روش‌های چاپ روی پی وی سی انجام شود و سپس رمزگذاری و شخصی ‌سازی آن ها توسط پرینترهای رومیزی و با سرعت‌ بالا صورت می‌گیرد. این نوع چاپ به دو صورت چاپ حرارتی مستقیم و چاپ حرارتی غیر مستقیم انجام می‌شود.



:: برچسب‌ها: کارت پی وی سی ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 آذر 1401 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد